To 2024 υπήρξε μια πολύ επιτυχημένη χρονιά για την Toyota, η οποία κατέγραψε πωλήσεις ρεκόρ 1,217 εκατομμυρίων οχημάτων παγκοσμίως, σημειώνοντας παράλληλα αύξηση 20% στην Ευρώπη.
Μάλιστα στην ευρωπαϊκή αγορά, οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων της Toyota είναι από τις υψηλότερες παγκοσμίως, γεγονός που την οδηγεί στην απόφαση να επιταχύνει τη διεύρυνση της γκάμας της στην κατηγορία.

Υπάρχει όμως μια λεπτομέρεια που κάνει τη διαφορά. Σε αντίθεση με άλλους κατασκευαστές που δείχνουν μια σαφή τάση να ανακηρύξουν την ηλεκτροκίνηση ως τον δρόμο του μέλλοντος, η Toyota τονίζει τη δέσμευσή της να προσφέρει επιλογές, ανταποκρινόμενη στις διαφορετικές ανάγκες της κάθε αγοράς, μέσω αυτού που ονομάζει πολυτεχνολογική προϊοντική στρατηγική (multi-pathway).

Ο Simon Humphries, Chief Branding Officer και μέλος του ΔΣ της Toyota, δεν αφήνει περιθώρια παρερμηνείας. "Ακόμη και σήμερα, δεν υπάρχει σωστή απάντηση στο ερώτημα 'ποιο σύστημα κίνησης'. Αφορά τις ανάγκες της κάθε αγοράς”, ανέφερε κατά τη διάρκεια της ομιλίας του στους εκπροσώπους των μέσων ενημέρωσης.
Ειδικότερα στην αγορά της Ευρώπης, η Toyota εισάγει το 2025 τρία νέα ηλεκτρικά μοντέλα στις πιο δημοφιλείς κατηγορίες της αγοράς, με άλλα τρία να ακολουθούν μέσα στο 2026.
Urban Cruiser
Πάμε να τα δούμε με τη σειρά, ξεκινώντας από το Urban Cruiser, ένα Β-SUV που σε συνδυασμό με το Yaris Cross, καθιστά πολύ ισχυρή την παρουσία της Toyota στη συγκεκριμένη κατηγορία.

Έχοντας ελαφρώς μεγαλύτερες διαστάσεις από το τελευταίο, μεταξόνιο 2,7 μέτρων και κάποια έξυπνα σχεδιαστικά χαρακτηριστικά, υπόσχεται αυξημένους χώρους και πρακτικότητα. Το Urban Cruiser βασίζεται σε μια ελαφριά πλατφόρμα, η οποία προορίζεται αποκλειστικά για αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα, ενώ οι διαθέσιμες επιλογές μπαταρίας, θα προσφέρουν αυτονομία που θα ικανοποιεί τις ανάγκες μετακίνησης μέσα στην πόλη.
H Toyota αναφέρει αυτονομία 300 χιλιομέτρων στην έκδοση με μπαταρία 49 kWh, ισχύ 144 ίππων και κίνηση μπροστά, ενώ με την μεγαλύτερη των 61 kWh, η αυτονομία φτάνει τα 400 χιλιόμετρα και η απόδοση ανεβαίνει στους 174 ίππους.

Τέλος, όσοι επιλέξουν την τετρακίνητη έκδοση με την μπαταρία 61 kWh και τους 184 ίππους, μπορούν να υπολογίζουν σε αυτονομία στα επίπεδα των 350 χιλιομέτρων.
Το λανσάρισμα του Urban Cruiser στην ευρωπαϊκή αγορά, προγραμματίζεται για το φθινόπωρο του 2025.
Με αισθητική coupe το C-HR+
Το βαρύ πυροβολικό όμως, είναι αναμφίβολα το αμιγώς ηλεκτρικό C-HR+ που αποκαλύφθηκε για πρώτη φορά στο κοινό. Με μήκος 4,52 μέτρα, αποτελεί την πρόταση στην κατηγορία C-SUV και συμπληρώνει τη γκάμα του best seller C-HR. Αν και ελαφρώς μεγαλύτερο σε διαστάσεις, η σχεδίασή του διατηρεί ξεκάθαρα δεσμούς με το τελευταίο.

Το C-HR+ βασίζεται στη νέα πλατφόρμα e-TNGA (Toyota New Global Architecture) η οποία εστιάζει αποκλειστικά στα ηλεκτρικά μοντέλα και εκτός από την ευρύχωρη καμπίνα, διαθέτει και χώρο αποσκευών που φτάνει τα 416 λίτρα.

Η Toyota θα διαθέσει το C-HR+ με δύο διαφορετικές επιλογές μπαταριών. Μια μονάδα με χωρητικότητα 57,7 kWh θα είναι διαθέσιμη αποκλειστικά για την προσθιοκίνητη έκδοση, ενώ μια μεγαλύτερη 77 kWh θα εφοδιάζει τόσο την προσθιοκίνητη, όσο και την τετρακίνητη έκδοση. Μάλιστα η τελευταία θα διακρίνεται για την υψηλή ισχύ της, με 343 ίππους και επιτάχυνση 0-100 km/h σε 5,2 δευτερόλεπτα.

Οι εκδόσεις με κίνηση μπροστά θα έχουν ισχύ 167 και 224 ίππους αντίστοιχα, ανάλογα με το μέγεθος της μπαταρίας. Αξίζει να σημειωθεί πως εκτός από τον στάνταρ ενσωματωμένο φορτιστή 11 kW, θα παρέχεται προαιρετικά και ένας ισχυρότερος 22 kW στην έκδοση High. Η ταχυφόρτιση υποστηρίζει ισχύ που φτάνει τα 150 kW. To C-HR+ αναμένεται στην αγορά στα τέλη του 2025.
Αναβάθμιση για το bZ4X
Τo bZ4X ήταν το μοντέλο με το οποίο η Toyota επιχείρησε την είσοδό της στην αγορά των ηλεκτρικών και πλέον, μετά το καλοκαίρι, αναμένεται στην αναβαθμισμένη του εκδοχή να ενδυναμώσει ακόμη περισσότερο την παρουσία της ιαπωνικής μάρκας.

Οι αλλαγές στην εμφάνιση αφορούν τόσο την εξωτερική όσο και την εσωτερική σχεδίαση. Εξωτερικά, το bZ4X είναι πιο κομψό και με βελτιωμένη αεροδυναμική, ενώ εσωτερικά, συναντάμε μια νέα κεντρική κονσόλα, νέα σχεδίαση του πίνακα οργάνων και στάνταρ οθόνη πολυμέσων 14 ιντσών.
Όπως και στις περιπτώσεις των Urban Cruiser και C-HR+, έτσι και εδώ έχουμε δύο επιλογές μπαταρίας, χωρητικότητας 57,7 kWh ή 73,1 kWh, με τη μέγιστη αυτονομία να υπολογίζεται σε 573 χιλιόμετρα (WLTP), ανάλογα με την έκδοση.

Οι εκδόσεις σε επίπεδο ισχύος είναι και εδώ τρεις, ξεκινώντας από τους 167 ίππους, συνεχίζοντας στους 224 ίππους και καταλήγοντας στους 343 ίππους της τετρακίνητης έκδοσης.
Η μέγιστη ισχύς φόρτισης των 150 kW μπορεί να μην εντυπωσιάζει, όμως η Toyota υποστηρίζει πως οι χρόνοι φόρτισης είναι ανταγωνιστικοί χάρη στη λειτουργία προετοιμασίας θερμοκρασίας της μπαταρίας (pre-conditioning).