
Δεν είναι η πρώτη φορά που ακούμε για τη Neue Klasse, την επόμενη γενιά ηλεκτρικών οχημάτων της BMW, όμως τα νέα που έρχονται κάθε φορά, δημιουργούν ολοένα και υψηλότερες προσδοκίες για τα χαρακτηριστικά της νέας ηλεκτρικής αρχιτεκτονικής της γερμανικής εταιρείας.
Το νέο στοιχείο λοιπόν που ανακοίνωσε σχετικά η BMW, είναι πως κατάφερε να αυξήσει την αποδοτικότητα της επόμενης γενιάς ηλεκτρικής μονάδας κίνησης, κατά 20% σε σύγκριση με τα μοντέλα που είναι διαθέσιμα στην αγορά σήμερα. Έτσι λοιπόν, οι μονάδες κίνησης της σειράς Neue Klasse θα είναι (ενεργειακά) πυκνότερες, ελαφρύτερες, ταχύτερες και μικρότερες.

Αρχικά, οι μπαταρίες του νέου συστήματος 800V είναι πλέον κυλινδρικές, αντικαθιστώντας τις πρισματικές της Gen5. Κατά συνέπεια είναι πιο λεπτές και, αντί να τοποθετούνται σε μονάδες μέσα σε ένα πακέτο, οι κυψέλες τοποθετούνται απευθείας στο πακέτο, επιτρέποντας την τοποθέτηση περισσότερων αριθμητικά κυψελών.
Επιπλέον, οι μπαταρίες χαρακτηρίζονται από 20% μεγαλύτερη ενεργειακή πυκνότητα. Όλες αυτές οι αλλαγές σημαίνουν ότι η BMW κατάφερε να υλοποιήσει την υπόσχεση του 2023 για αύξηση της αυτονομίας κατά 30% και ίσως ακόμη περισσότερο σε ορισμένα μοντέλα.

Η υποσχόμενη ταχύτερη φόρτιση κατά 30% έχει επίσης πραγματοποιηθεί, χάρη στις βελτιώσεις που έγιναν στην κεντρική μονάδα ελέγχου που αναπτύχθηκε εσωτερικά. Αυτή η μονάδα, γνωστή ως BMW Energy Master, είναι υπεύθυνη για τη βελτιωμένη διαχείριση θερμότητας και μπορεί να ανανεώνεται απομακρυσμένα, ώστε να διατηρεί το σύστημα ασφαλές και συνδεδεμένο.
Όπως μας ενημερώνει η BMW, η νέα γενιά θα διαθέτει και δυνατότητες αμφίδρομης φόρτισης ως στάνταρ, πράγμα που σημαίνει ότι τα μοντέλα που θα βασίζονται στη Neue Klasse θα μπορούν να λειτουργήσουν σαν ένας μεγάλος σταθμός αποθήκευσης ενέργειας για το σπίτι σας και, ίσως, να σας αποφέρει χρήματα, επιστρέφοντας ενέργεια στο δίκτυο όταν είναι αναγκαίο.

Σε άλλα νέα, ο κύριος κινητήρας EESM διαθέτει νέους, εξελιγμένους ημιαγωγούς από πυρίτιο καρβίδιο για να αυξήσει την αποδοτικότητα. Σκεπτόμενη την εξοικονόμηση χώρου, η BMW έχει ενσωματώσει τον αναστροφέα EESM στη θέση του κινητήρα και έχει προσθέσει έναν δεύτερο ασύγχρονο κινητήρα (ASM) στον εμπρόσθιο άξονα σε όλα τα μοντέλα Neue Klasse με τετρακίνηση (γνωστό ως "xDrive" στην ορολογία της BMW), μειώνοντας έτσι τον συνολικό όγκο του συστήματος.
Συνολικά, το σύστημα Gen6 χάνει 40% λιγότερη ενέργεια σε σχέση με το Gen5 και είναι 10% ελαφρύτερο. Το πώς θα αποδώσουν όλα αυτά στο επερχόμενο ηλεκτρικ'ο SUV και στο ηλεκτρικό sedan που θυμίζει την Σειρά 3, είναι κάτι που μένει να φανεί.