Η Renault αποκάλυψε το Filante Record 2025, ένα νέο πρωτότυπο ηλεκτρικό όχημα που φιλοδοξεί να επαναπροσδιορίσει τα όρια της αποδοτικότητας. Το όνομά του αποτελεί φόρο τιμής σε δύο ιστορικά μοντέλα της γαλλικής φίρμας, τα 40 CV des Records και Étoile Filante, που έγραψαν τη δική τους ιστορία σε αγώνες ταχύτητας και αντοχής τη δεκαετία του 1920 και του 1950 αντίστοιχα.

Σύμφωνα με τη Sylvia dos Santos, επικεφαλής της στρατηγικής ονοματοδοσίας στη Renault, το όνομα αποτυπώνει το πρωτοποριακό πνεύμα και την καινοτομία της εταιρείας, που ανέκαθεν χρησιμοποιούσε τον μηχανοκίνητο αθλητισμό ως εργαστήριο εξέλιξης.
Ένα εργαστήριο τροχών για το μέλλον
Το Renault Filante Record 2025 σχεδιάστηκε για να δοκιμάσει νέα αεροδυναμικά και τεχνολογικά όρια, με στόχο τη μέγιστη απόδοση.

Στο πρώτο εξάμηνο του 2025, θα επιδιώξει να καταρρίψει ρεκόρ κατανάλωσης ενέργειας και αυτονομίας, αντανακλώντας τη νέα προσέγγιση της Renault προς την αποδοτικότητα και τη βιωσιμότητα, αντί της απόλυτης ταχύτητας.
Εtoile Filante: Ένα αστέρι στην ταχύτητα
Η ονομασία Filante εμπνέεται από το ιστορικό Étoile Filante, ένα πρωτοποριακό μοντέλο που παρουσιάστηκε το 1956 και σημείωσε εντυπωσιακά ρεκόρ ταχύτητας στη φημισμένη αλυκή του Bonneville στις ΗΠΑ.

Για την ακρίβεια το Filante σημείωσε ταχύτητα 306,9 χλμ./ώρα στο χιλιόμετρο και 308,85 χλμ./ώρα στα πέντε χιλιόμετρα. Στο ένα μίλι είχε αναπτύξει 307,7 χλμ./ώρα και 280,8 χλμ./ώρα στα πέντε μίλια
Το Εtoile Filante είχε σχεδιασμό εμπνευσμένο από την αεροναυπηγική, με δύο ουραίες πτέρυγες και αεροδυναμικό αμάξωμα από πολυεστέρα. Ο κινητήρας του ήταν μια τουρμπίνα 270 ίππων στις 28.000 σ.α.λ., που λειτουργούσε με κηροζίνη.

Σύμφωνα με τη Sylvia dos Santos, η λέξη Filante, εκτός από την αναφορά στο "shooting star" (διάττων αστέρας), συνδέεται και με την έννοια της ροής, της ταχύτητας και της επιμήκυνσης, αποτυπώνοντας την αεροδυναμική σιλουέτα του νέου πρωτοτύπου.
40 CV des Records: Ταχύτητα και αντοχή από το 1925
Το όνομα Record προέρχεται από το 40 CV des Records, ένα αγωνιστικό μοντέλο που το 1925 και το 1926 έθεσε νέα ρεκόρ ταχύτητας και αντοχής.
Στις 11 Μαΐου 1925, το 40 CV des Records Type ML σημείωσε κορυφαίες επιδόσεις στη θρυλική πίστα του Montlhéry, με οδηγούς τους Garfield και Plessier. Το αυτοκίνητο σημείωσε ρεκόρ μέσης ταχύτητας σε 3 ώρες, ρεκόρ μέσης ταχύτητας σε 500 χλμ. και ρεκόρ μέσης ταχύτητας σε 500 μίλια.

Τον Ιούλιο του 1926, το αναβαθμισμένο 40 CV des Records Type NM πέτυχε μια εκπληκτική διάκριση στο 24ωρο του Montlhéry, καλύπτοντας 4.167,578 χιλιόμετρα με μέση ταχύτητα 173,649 χλμ./ώρα. Ο κινητήρας του ήταν ένας εξακύλινδρος 9.000 κ.εκ. με ισχύ 150 ίππων, ενώ το αμάξωμα του είχε ελαφριά κατασκευή από συνθετικό δέρμα πάνω σε ξύλινο πλαίσιο.

Παράλληλα, το όνομα Record φέρνει στο προσκήνιο και το Nervasport des Records, που το 1934 κατέγραψε εννέα διεθνή και τρία παγκόσμια ρεκόρ, μεταξύ των οποίων την κάλυψη 8.037 χλμ. σε 48 ώρες με μέση ταχύτητα 167,445 χλμ./ώρα.
100 χρόνια ρεκόρ, 100 διαμάντι
Το 2025 σηματοδοτεί έναν αιώνα επιτευγμάτων για τη Renault, καθώς συμπληρώνονται 100 χρόνια από τα πρώτα ρεκόρ του 40 CV des Records, αλλά και από τη γενέθλια χρονιά του εμβληματικού διαμαντένιου λογοτύπου της Renault.

"Με το Filante Record 2025, δεν μιλάμε πια για ρεκόρ ταχύτητας ή αντοχής, αλλά για αποδοτικότητα και ελαφρότητα, δύο στοιχεία που καθορίζουν το μέλλον της ηλεκτροκίνησης", καταλήγει η Sylvia dos Santos.