Γιατί ο CEO της Nissan κάνει λόγο για "κατάσταση έκτακτης ανάγκης"

Μετά τις μεγάλες ζημιές που παρουσίασε το τελευταίο τρίμηνο, η Nissan θα περικόψει χιλιάδες θέσεις εργασίας,και θα προχωρήσει σε μείωση της παραγωγής, με τον CEO Makoto Uchida, να περιγράφει μια άσχημη πραγματικότητα.

Makoto Uchida Nissan CEO

O διευθύνων σύμβουλος της Nissan, Makoto Uchida, προειδοποιώντας για την "εξαιρετικά δύσκολη κατάσταση", έχει απορρίψει βασικά σημεία του μεσοπρόθεσμου σχεδίου της εταιρείας και θα προχωρήσει στην περικοπή 9.000 θέσεων εργασίας.

Παράλληλα, η Nissan θα μειώσει την παραγωγή και θα πουλήσει ένα μέρος του μεριδίου της στη Mitsubishi Motors, σε μια προσπάθεια να αντιστρέψει την αρνητική πορεία της Nissan.

Διαβάστε Επίσης

Προχωρώντας σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης, ο Uchida παρουσίασε τα σαρωτικά σχέδια μεταρρυθμίσεων στις 7 Νοεμβρίου, μετά την ανακοίνωση ότι η 3η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ιαπωνίας, παρουσίασε μεγάλες ζημίες το τελευταίο τρίμηνο.

Ο CEO της Nissan Makoto Uchida

Ο Uchida, ο οποίος ανέλαβε το τιμόνι εν μέσω της αναταραχής που προκάλεσε η σύλληψη και αποπομπή του πρώην προέδρου, Carlos Ghosn, υποβάθμισε επίσης τις προοπτικές πωλήσεων και λειτουργικών κερδών για το σύνολο του έτους και ανακάλεσε έναν προηγούμενο στόχο για τα καθαρά έσοδα, λέγοντας ότι είναι πολύ νωρίς για να δοθεί οποιαδήποτε ακριβής πρόβλεψη.

Μεταξύ των μεταρρυθμίσεων που ετοιμάζονται, είναι και η προαγωγή του Guillaume Cartier στη νεοσύστατη θέση του επικεφαλής επιδόσεων για την εποπτεία των πωλήσεων και των κερδών. Ο Cartier είναι σήμερα πρόεδρος των δραστηριοτήτων της Nissan στην Ευρώπη, την Αφρική, τη Μέση Ανατολή, την Ινδία και την Ωκεανία.

Ο Uchida δήλωσε ότι τον Ιανουάριο θα υπάρξουν και άλλες ανακατατάξεις στελεχών. Πρόσθεσε επίσης ότι θα αφαιρέσει το 50% της αποζημίωσης του διευθύνοντος συμβούλου από αυτόν τον μήνα, σε μια συμβολική κίνηση ανάληψης και των δικών του ευθυνών για την πτώση.

Στόχος η εξοικονόμηση 3 δις δολαρίων

Τα νέα μέτρα έχουν ως στόχο να εξοικονομήσουν στη Nissan 3 δισεκατομμύρια δολάρια. "Το ερώτημα είναι πώς να το κάνουμε γρήγορα και να προσαρμοστούμε στην πραγματικότητα", δήλωσε ο Uchida σε συνέντευξη Τύπου.

Διαβάστε Επίσης

"Δεν μπορούμε να αρνηθούμε το γεγονός ότι το σχέδιο πωλήσεών μας ήταν υπερβολικά εκτεταμένο, δεδομένων των ραγδαίων αλλαγών στις αγορές".

Η αναστάτωση και η δραματική διόρθωση της πορείας, σηματοδοτούν ένα σημαντικό πισωγύρισμα για τον Uchida και την προσπάθειά του να επιτύχει την ανάπτυξη της Nissan, καθώς οι πωλήσεις και τα κέρδη της εταιρείας συρρικνώνονται.

Τον Μάρτιο, ο αμφιλεγόμενος CEO παρουσίασε ένα νέο επιχειρηματικό σχέδιο με την ονομασία The Arc, το οποίο είχε ως στόχο να αυξήσει τις πωλήσεις κατά 1 εκατομμύριο οχήματα τα επόμενα χρόνια και να επιτύχει λειτουργικό περιθώριο κέρδους 6% ή περισσότερο.

Μείωση της παγκόσμιας παραγωγής

Διαβάστε Επίσης

Πλέον, ο Uchida έχει αναστείλει αυτούς τους στόχους. "Δεν έχουμε άλλη επιλογή από το να αναθεωρήσουμε εν μέρει το σχέδιο", δήλωσε ο Uchida. "Είναι βαθύτατη η λύπη μου που αντιμετωπίζω αυτή την δύσκολη κατάσταση κατά το αρχικό έτος της The Arc".

Η Nissan στρέφει πλέον τις προσπάθειές της στην δημιουργία ενός πλάνου που θα της επιτρέψει να επιτύχει κερδοφορία ακόμη και με παγκόσμιο όγκο 3,5 εκατομμυρίων οχημάτων. Αυτό είναι περίπου 100.000 περισσότερα από τον τρέχοντα αριθμό πωλήσεών της.

Για να φτάσει εκεί, ο Uchida θέλει να μειώσει την παγκόσμια παραγωγική δυναμικότητα κατά 20%, ώστε τα 5 εκατομμύρια μονάδες να ευθυγραμμιστούν περισσότερο με τους ετήσιους αριθμούς πωλήσεών της.

Η Nissan δεν θα ακυρώσει κανένα από τα 30 νέα ή αναβαθμισμένα προϊόντα που υποσχέθηκε στο πλαίσιο του The Arc, αλλά ο χρόνος κυκλοφορίας τους μπορεί να μετατεθεί ανάλογα με τις ανάγκες της αγοράς, δήλωσε ο Uchida.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network