Η έκθεση SEMA 2024 που πραγματοποιείται αυτές τις ημέρες στο Λας Βέγκας έχει συγκεντρώσει το παγκόσμιο ενδιαφέρον κυρίως για τα πειραματικά μοντέλα που συμμετέχουν τη φετινή χρονιά.
Η Toyota, για παράδειγμα, έχει φέρει τέσσερα πρωτότυπα οχήματα. Πρόκειται για το Land Cruiser ROX, το 4Runner TRD Surf, το Rav-X και το GR86 Rally Legacy. Το τελευταίο αποτελεί φόρο τιμής στην ιστορία της εταιρείας στους αγώνες ράλι.
Η γκρίνια για την επιστροφή του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλι (WRC) στις Ηνωμένες Πολιτείες προκάλεσε τα αντανακλαστικά της Toyota που εξέλιξε ένα πρωτότυπο αγωνιστικό μοντέλο πάνω στο σκαρί του GR86.
Αντλώντας έμπνευση από τα εμβληματικά οχήματα ράλι ST185 και ST205 Celica GT-Four από το παρελθόν, το GR86 Rally Legacy Concept διαθέτει μια διαφορετική τεχνολογική προσέγγιση με την πλήρη αλλαγή στο σύστημα κίνησης που περιλαμβάνει έναν 3κύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα και το σύστημα τετρακίνησης GR-FOUR AWD από το GR Corolla.
"Ο στόχος ήταν να ξυπνήσουμε μνήμες από το θρυλικό αυτοκίνητο ράλι που οι λάτρεις του μηχανοκίνητου αθλητισμού θαύμαζαν στις πίστες ράλι και στα δημοφιλή βιντεοπαιχνίδια αγώνων", δήλωσε ο Paul Doleshal, γενικός διευθυντής Μηχανοκίνητου Αθλητισμού της Toyota Motor North America.
Το project ξεκίνησε με δύο ξεχωριστά σπορ αυτοκίνητα της οικογένειας GR, τα οποία συγχωνεύτηκαν σε ένα όραμα για το πώς θα μπορούσε να φαίνεται μια σύγχρονη εκδοχή του θρυλικού Celica GT-Four. Οι πιο δύσκολες κατασκευαστικές προκλήσεις αφορούσαν την τροποποίηση του πλαισίου του GR86 για να φιλοξενήσει τον ψηλότερο, εγκάρσια τοποθετημένο κινητήρα G16E-GTS του GR Corolla και το σύστημα τετρακίνησης.
Και ενώ ο κινητήρας G16 μπορούσε να χωρέσει κάτω από το καπό, απαιτήθηκε τροποποίηση του μπροστινού μέρους μαζί με το υποπλαίσιο και τις βάσεις κινητήρα για να επιτευχθεί η απαιτούμενη απόσταση για το σύστημα μετάδοσης κίνησης και την ανάρτηση.
Η μετατροπή του GR86 σε τετρακίνητο απαιτούσε επίσης σημαντική τροποποίηση της μπροστινής ανάρτησης. Σε ότι αφορά το πίσω μέρος, η ομάδα αντικατέστησε τα ημιαξόνια ενώ διατηρήθηκε το διαφορικό αλλά και το ηλεκτρονικό σύστημα κατανομής ισχύος.
Ο κινητήρας G16 επωφελήθηκε από μια σειρά αναβαθμίσεων, όπως ένα μεγαλύτερο intercooler και ένα ψυγείο λαδιού. Επίσης η διαχείριση του κινητήρα πραγματοποιείται από μια αγωνιστική κεντρική μονάδα ECU για να διασφαλιστεί η ακριβής παροχή καυσίμου, ο χρονισμός του σπινθήρα, ο έλεγχος της υπερπλήρωσης και η παρακολούθηση των αισθητήρων καθ' όλη τη διάρκεια.
Η εταιρεία αναφέρει πως η απόδοση βρίσκεται στους 300 ίππων όμως υπάρχει δυνατότητα αύξησης της ισχύος με κάποιες περαιτέρω ρυθμίσεις.
Το αμάξωμα είναι βαμμένο στην απόχρωση Halo White με εμπνευσμένη με κόκκινες και πράσινες λεπτομέρεις και σύγχρονα λογότυπα της Toyota και της Toyota Gazoo Racing. Επίσης υπάρχουν μεγάλοι κόκκινοι λασπωτήρες ράλι, μια ειδική εξάτμιση και μια πίσω αεροτομή εμπνευσμένη από την Celica GT-Four, που ολοκληρώνουν την vintage αγωνιστική εμφάνιση των ράλι.