Για να γιορτάσει τον δεσμό μεταξύ της Alfa Romeo και του Nicola Larini, πρωταθλητή του DTM το 1993 με την Alfa Romeo 155 V6 TI, το τμήμα Stellantis Heritage δημιούργησε και ανέπτυξε το project 4C - Collezione GT "Nicola Larini", το οποίο θα περιλαμβάνει τρία μοναδικά και εντυπωσιακά μοντέλα βασισμένα στο sportcar 4C που επανέφερε τη φίρμα στην αγορά των ΗΠΑ το 2014 μετά από απουσία δεκαετιών.
Το project παρουσιάστηκε πρόσφατα σε ένα video που γυρίστηκε στο Τορίνο στην εικονική αίθουσα του Centro Stile Alfa Romeo, όπου ο Nicola Larini συναντήθηκε με τον Alessandro Ravera, διευθυντή επιχειρήσεων ειδικών οχημάτων της Stellantis Heritage, και τον Alessandro Maccolini, τον σημερινό διευθυντή σχεδιασμού της Alfa Romeo και σχεδιαστή της 4C.
Η απόφαση για τη δημιουργία αυτού του αφιερώματος στην 4C δεν προέκυψε τυχαία. Ο Nicola Larini είχε πάντα εκφράσει τον θαυμασμό του για αυτό το μοντέλο.
Με μια τολμηρή και αεροδυναμική σχεδίαση εμπνευσμένη από κλασικά μοντέλα της Alfa Romeo του παρελθόντος, η 4C είναι ένα σπορ όχημα με δύο καθίσματα τύπου μπάκετ, κίνηση στους πίσω τροχούς και έναν κινητήρα τοποθετημένο στο κέντρο, το οποίο εξακολουθεί να είναι εντυπωσιακό ακόμα και σήμερα, 10 χρόνια μετά την πρεμιέρα του.
Σχεδιασμένο από το Centro Stile Alfa Romeo, το sportcar 4C ήταν εξοπλισμένο με έναν 4κύλινδρο κινητήρα άμεσου ψεκασμού, στα 1750 κ.εκ. και απέδιδε 240 ίππους. Το βάρος του μοντέλου ήταν μόλις 895 κιλά που του εξασφάλιζε εντυπωσιακές επιδόσεις. Για την επιτάχυνση 0-100 χλμ. απαιτούνταν χρόνος 4.5'' με την μέγιστη ταχύτητα να φθάνει στα 250 χλμ./ώρα.
Ο Nicola Larini δήλωσε σχετικά: "Τι συναισθήματα νιώθω όταν πρόκειται για την Alfa Romeo 4C; Λοιπόν, είναι πάρα πολλά για να τα αναφέρω. Αλλά, ειλικρινά, θα προτιμούσα να μιλήσω για αισθήσεις, επειδή είχα την ευκαιρία να τη γνωρίσω πλήρως, να την βιώσω και να την οδηγήσω σε ένα πραγματικό πεδίο δοκιμών όπως το Balocco. Εκεί είχα την ευκαιρία να το ωθήσω στα όριά του και κατάλαβα ότι, παρά το γεγονός ότι είναι όχημα δρόμου, είναι φτιαγμένο για την πίστα.
Λόγω των δυνατοτήτων του, δεν μπορείς να καταλάβεις πόσο ασφαλές είναι μέχρι να το ωθήσεις στα άκρα. Ποτέ δεν έχω οδηγήσει ένα τόσο εύκολο στη διαχείριση αυτοκίνητο σε υψηλές ταχύτητες, κάτι που είναι το πιο σημαντικό όταν έχουμε να κάνουμε με ισχυρά οχήματα. Νομίζω ότι η 4C θα παραμείνει για πάντα στις καρδιές των λάτρεις του αυτοκινήτου και, ειδικά, των νέων ιδιοκτητών της νέας συλλογής που φέρει το όνομά μου. Ελπίζω να απολαύσουν την καλύτερη σπορ οδηγική εμπειρία”.
Στην πραγματικότητα, η 4C - Collezione GT "Nicola Larini” είναι εμπνευσμένη από τους αρχικούς χρωματισμούς της εμβληματικής Giulia GT της δεκαετίας του 1970 και διατίθεται στις αποχρώσεις Pine Green, Plum Red και Ochre Yellow, τα οποία ενισχύονται από λευκές πινελιές στον εμπρός και πίσω προφυλακτήρα.
Ο Alessandro Maccolini εξηγεί: "Μαζί με τον Nicola, επιλέξαμε το Pine Green, το Plum Red και το Ochre Yellow, τρία χρώματα που αποτελούν μέρος της ιστορίας της Alfa Romeo και εμφανίζονταν στις Giulia GT και GTV της δεκαετίας του 1970. Στην 4C, τα χρώματα αναθεωρήθηκαν ελαφρώς για να είναι πιο συμβατά με το αμάξωμά της. Επιπλέον, σε ένα νεύμα προς την αγωνιστική κληρονομιά της, εργαστήκαμε στον γραφιστικό σχεδιασμό για να δημιουργήσουμε ένα ειδικό χρώμα για κάθε μοντέλο.
Ακούσαμε τις προτάσεις του Nicola για να αναδημιουργήσουμε μια αγωνιστική αίσθηση και στους εσωτερικούς χώρους. Για παράδειγμα, χρησιμοποιήσαμε μια μαύρη μικροΐνα για να αφαιρέσουμε οτιδήποτε θα μπορούσε να προκαλέσει αντανακλάσεις μέσα στο όχημα, ενώ φροντίσαμε να διατηρήσουμε την απαιτούμενη πρόσφυση για το κάθισμα και το τιμόνι”.
Αυτά τα τρία ζωντανά και ζωηρά χρώματα ενισχύονται περαιτέρω από την ενσωμάτωση της υπογραφής του Nicola Larini και του λογότυπου της μάρκας στο ταμπλό καθώς και στις ζάντες αλουμινίου που έχουν βαφτεί ώστε να ταιριάζουν με το χρώμα του οχήματος.
Κατασκευασμένη για τους συλλέκτες και τους οπαδούς της μάρκας σε όλο τον κόσμο, η Alfa Romeo 4C "Nicola Larini” μπορεί ήδη να παραγγελθεί. Θα παράγεται, θα πιστοποιείται και θα πωλείται απευθείας από το τμήμα Stellantis Heritage, το οποίο προστατεύει και διατηρεί την ιστορική κληρονομιά των ιταλικών μάρκων Alfa Romeo, FIAT, Lancia και Abarth.
Ποιος είναι ο Nicola Larini
Από το 1992 έως το 2007, η Alfa Romeo κυριάρχησε στους αγώνες αυτοκινήτου στην κατηγορία Touring - πρώτα με την αγωνιστική έκδοση της 155 και στη συνέχεια με την 156 - κατακτώντας δεκάδες νίκες σε πρωταθλήματα στην Ιταλία, τη Γερμανία, το Ηνωμένο Βασίλειο και την Ισπανία.
Οι πρώτες επιτυχίες ήρθαν το μακρινό 1992 με τη νίκη του Nicola Larini στο Ιταλικό Πρωτάθλημα Superturismo με την 155 GTA, ενώ ένα χρόνο αργότερα ακολούθησε το Γερμανικό Πρωτάθλημα Αυτοκινήτων Τουρισμού (DTM) με την 155 V6 TI, σπάζοντας όλα τα ρεκόρ σε αυτό που τότε θεωρούνταν το πιο διάσημο πρωτάθλημα για αυτοκίνητα τουρισμού.
Στις αρχές της δεκαετίας του '90, το grid του DTM αποτελούνταν αποκλειστικά από Γερμανούς κατασκευαστές. Αυτό συνεχίστηκε μέχρι το 1993, όταν η Alfa Romeo αποφάσισε να συμμετάσχει επίσημα με την 155 V6 Ti που οδηγούσαν οι Alessandro Nannini και Nicola Larini.
Μέχρι το τέλος της σεζόν, ο Larini είχε κερδίσει 10 από τους 20 αγώνες- με τις δύο νίκες του Nannini, συν όλα τα βάθρα και τις θέσεις που πέτυχαν οι δύο Ιταλοί οδηγοί, χάρισαν στην Alfa Romeo τον τίτλο των κατασκευαστών, ενώ ο τίτλος των οδηγών πήγε στον Larini.
Ήταν ένα πραγματικό σοκ για τους Γερμανούς ανταγωνιστές, οι οποίοι αναγκάστηκαν να δεχτούν ότι το Πρωτάθλημα DTM του 1993 κατακτήθηκε από μια ιταλική φίρμα στο ντεμπούτο της σε αυτούς τους αγώνες. Στη συνέχεια, ακολούθησαν θρίαμβοι στο Βρετανικό Πρωτάθλημα Αυτοκινήτων Τουρισμού του 1994 και άλλες νίκες σε κάθε μέρος του κόσμου.
Το 1998 ήρθε η σειρά της Alfa Romeo 156 να συνεχίσει στο δρόμο της επιτυχίας, κατακτώντας 13 πρωταθλήματα μεταξύ κατασκευαστών και ομάδων οδηγών σε μια καριέρα που διήρκεσε 10 χρόνια, και παίρνοντας μάλιστα τη νίκη στον τελευταίο της αγώνα το 2007, όταν η 156 είχε σταματήσει να παράγεται εδώ και αρκετό καιρό.