
Από το 1992 έως το 2007, η Alfa Romeo κυριάρχησε στους αγώνες αυτοκινήτου στην κατηγορία Touring, αρχικά με την Alfa Romeo 155 και στη συνέχεια με την Alfa Romeo 156, γράφοντας αξέχαστα κεφάλαια στην ιστορία του μηχανοκίνητου αθλητισμού με δεκάδες νίκες σε πρωταθλήματα στην Ιταλία, τη Γερμανία, το Ηνωμένο Βασίλειο και την Ισπανία.
Ένα έπος που ξεκίνησε από τη "νέα" Alfa Corse, η οποία θα αποκομίσει στη συνέχεια μεγάλες νίκες με αγωνιστικά αυτοκίνητα (κλειστών τροχών φυσικά), αρχικά υπό την καθοδήγηση του Giorgio Pianta και αργότερα με την ομάδα Nordauto/N-Technology.
Το Μουσείο Alfa Romeo θα ανατρέξει στην ιστορία αυτής της μακράς, εξαιρετικής πορείας σε μια διάλεξη Backstage την Κυριακή 21 Απριλίου.
Το κοινό θα ακούσει τα πάντα για τις αναμνήσεις και τα συναισθήματα μιας σειράς κορυφαίων ονομάτων: από τον Fabrizio Giovanardi και τον Giorgio Francia μέχρι τον Gabriele Tarquini και τη Monica Bregoli, χωρίς φυσικά να παραλείπονται οι σχεδιαστές, οι τεχνικοί και τα μέλη της ομάδας.
Η αφετηρία θα είναι ο Sergio Limone, μια από τις μεγαλύτερες προσωπικότητες του μηχανοκίνητου αθλητισμού, ο οποίος κατάφερε να κυριαρχήσει σε μια ολόκληρη σεζόν ράλι με τη Lancia, και στη συνέχεια ξεκίνησε ξανά από το μηδέν με τα αυτοκίνητα πίστας της Alfa Romeo, για να κερδίσει και πάλι.

Οι πρώτες επιτυχίες ήρθαν το μακρινό 1992 - λίγους μήνες μετά την έναρξη του project - με τη νίκη του Nicola Larini στο Ιταλικό Πρωτάθλημα Superturismo με την 155 GTA, ενώ ένα χρόνο αργότερα ακολούθησε το DTM με την 155 V6 TI, κερδίζοντας τους δύσπιστους Γερμανούς αντιπάλους του στο δικό τους γήπεδο και σπάζοντας όλα τα ρεκόρ.

Ακολούθησαν οι θρίαμβοι στο Βρετανικό Πρωτάθλημα Αυτοκινήτων Τουρισμού του 1994 και άλλες νίκες σε κάθε μέρος του κόσμου. Μετά τα κατορθώματα της 155, το 1998 ήταν η σειρά της 156 να συνεχίσει στο δρόμο της επιτυχίας, κατακτώντας 13 πρωταθλήματα μεταξύ κατασκευαστών και ομάδων οδηγών σε μια καριέρα που διήρκεσε 10 χρόνια, και παίρνοντας μάλιστα τη νίκη στον τελευταίο της αγώνα το 2007, όταν η 156 είχε σταματήσει να παράγεται εδώ και καιρό.
Μια σεζόν γεμάτη αγώνες και νίκες από κορυφαίους τεχνικούς και οδηγούς, πολλοί από τους οποίους προέρχονταν ή προορίζονταν για τη Formula 1: Larini, Nannini, Tarquini, Giovanardi, Massa, Danner, Farfus, Thompson, Alboreto, για να αναφέρουμε μόνο μερικούς. Στο απόγειο της επιτυχίας του στη Ferrari, το 2003, ο Michael Schumacher οδήγησε δοκιμαστικά την Alfa Romeo 156 S2000 του Gabriele Tarquini στην πίστα του Mugello.

Η διάλεξη Backstage θα δοθεί από τον επιμελητή του Μουσείου Alfa Romeo, Lorenzo Ardizio. Μαζί του θα είναι ο Sergio Remondino, ιστορικός της Autosprint και συν-συγγραφέας με τον Sergio Limone του βιβλίου Alfa Romeo 155 e 156: DTM, Superturismo e Super 2000 - που εκδόθηκε από την ASI Service -και πρόκειται να παρουσιαστεί επίσημα στην εκδήλωση.

Η σειρά διαλέξεων Backstage του Μουσείου Alfa Romeo, η οποία διανύει την έκτη χρονιά της, έχει ως στόχο να εξερευνήσει την ιστορία της φίρμας με βάση τα έγγραφα που φυλάσσονται στο Αρχείο και τις μαρτυρίες κορυφαίων προσωπικοτήτων. Το πλήρες πρόγραμμα των μηνιαίων εκδηλώσεων μπορείτε να το δείτε στη διεύθυνση www.museoalfaromeo.com.
Οι ηχογραφήσεις των διαλέξεων, τόσο στα ιταλικά όσο και στα αγγλικά, είναι πλέον διαθέσιμες στο κανάλι @MuseoAlfaRomeoOfficial στο YouTube.