Θερμικές εκδόσεις αυτοκινήτων. Οι περισσότεροι έκαναν λόγο για κατάργησή τους, ώστε να στρωθεί το έδαφος για τα ηλεκτρικά μοντέλα, όμως ένας ένας, αρχίζουν να αναθεωρούν.
Μάλιστα στη συγκεκριμένη περίπτωση, η εταιρεία που αφήνει πλέον ανοιχτό το ενδεχόμενο να υπάρξει συνέχεια στους κινητήρες εσωτερικής καύσης, είναι στενά συνδεδεμένη με αυτούς.
Ο λόγος για την Alfa Romeo, η οποία είχε σπεύσει να δεσμευτεί πως η επόμενη γενιά της Giulia θα έρθει στην αγορά αποκλειστικά ως ηλεκτρικό μοντέλο.
Οι αποφάσεις όμως είναι για να αλλάζουν και σε μια πρόσφατη ανατροπή, ο Ευρωπαίος επικεφαλής της Stellantis παραδέχτηκε ότι είναι ανοιχτός στο ενδεχόμενο η νέα Giulia να διατίθεται και με κινητήρες εσωτερικής καύσης, αν αυτό αποδειχθεί πιο ρεαλιστική επιχειρηματική κίνηση.
Η Alfa Romeo θυμίζουμε πως στόχευε στον πλήρη εξηλεκτρισμό της γκάμας της μέχρι το 2027, με την επόμενη γενιά της Giulia να τοποθετείται στην κορυφή της, υπό την καθοδήγηση του Jean-Philippe Imparato. Αυτό άλλωστε φάνταζε ως το επόμενο λογικό βήμα.
Στρατηγική πολλαπλών συστημάτων κίνησης
Αλλά η λογική, είναι μια ευμετάβλητη παράμετρος στον ασταθή κόσμο όπως προκύπτει το τελευταίο διάστημα κόσμο του αυτοκινήτου. Πλέον, λίγο μετά τη μετακίνησή του από την Alfa Romeo στη θέση του επικεφαλής της Stellantis Europe, ο Imparato δήλωσε ότι ο διάδοχός του στην Alfa, Santo Ficili, θα έχει την ευελιξία να υιοθετήσει μια στρατηγική πολλαπλών συστημάτων κίνησης.
"Θα αξιολογήσουμε πού βρισκόμαστε”, δήλωσε. "Εάν το σημερινό παγκόσμιο οικοσύστημα δεν αλλάξει, η νέα Giulia θα είναι 100% ηλεκτρική. Αν δω ότι αλλάζει ή ότι δεν ταιριάζει με αυτό που θέλω, δεν θα είναι πρόβλημα να προσαρμοστώ σε εναλλακτικά συστήματα κίνησης”. Ξεκάθαρος.
Η επόμενη Giulia, καθώς και το SUV Stelvio, θα βασίζονται στην πλατφόρμα STLA Large της Stellantis, η οποία είναι συμβατή με διαφορετικούς τύπους κινητήρων.
Οι ηλεκτρικές εκδόσεις αναμένεται να έχουν μπαταρίες που θα κυμαίνονται από 85 kWh έως 118 kWh. Η ηλεκτρική Giulia φέρεται επίσης να υποστηρίζει υπερταχεία φόρτιση που θα επιτρέπει την προσθήκη 32 χιλιομέτρων ανά λεπτό.
Ανεξάρτητα πάντως από το σύστημα κίνησης που βρίσκεται κάτω από το καπό, ο Imparato δήλωσε ότι η μελλοντική Giulia θα διατηρήσει την εστιασμένη στον οδηγό οδική συμπεριφορά της, σε μια δήλωση με σαφή αποδέκτη το κοινό της ιταλικής μάρκας.
Στόχος το χαμηλό βάρος
"Θα δείτε στην STLA Large, το επίπεδο επιδόσεων που μπορούμε να επιτύχουμε”, είπε. "Θα μου άρεσε το σλόγκαν "το ελαφρύ είναι το σωστό” για την Alfa Romeo. Ακόμη και αν έχω έναν τόνο μπαταρίας πίσω μου, θέλω να μεταφέρω μια αίσθηση ελαφρότητας, ακόμη και αν κινούμαι με ηλεκτρική ενέργεια.”
"Είναι ένα θεμελιώδες στοιχείο της Alfa Romeo και χτίζουμε τη νέα γκάμα με βάση αυτό. Αλλά δεν είναι αρκετό από μόνο του, γι’ αυτό δουλεύουμε πάνω στο vibe που θα αισθάνεστε όταν οδηγείτε μια Alfa Romeo το 2025”.
Όσο για την εμβληματική έκδοση, Giulia Quadrifoglio, το μέλλον της παραμένει αβέβαιο. Ορισμένες αναφορές έκαναν λόγο για μια ηλεκτρική έκδοση που θα μπορούσε να αποδίδει έως και 1.000 ίππους, αλλά ο Imparato μετρίασε πρόσφατα τις προσδοκίες, σημειώνοντας ότι αυτή η παραλλαγή ισχύος δεν είναι βέβαιο πως θα υλοποιηθεί.
Θα πρόκειται σίγουρα για μια απογοητευτική εξέλιξη, αλλά από την άλλη, φαίνεται πως τίποτα στην πορεία της Alfa Romeo δεν θα πρέπει να θεωρείται δεδομένο.