Στα τέλη Ιουνίου η Cupra παρουσίασε τα ανανεωμένα Formentor και Leon. Σήμερα η δραστήρια φίρμα που βρίσκεται υπό τη σκέπη του ομίλου VW, παρουσιάζει ένα νέο SUV, το Terramar.
Η ονομασία προέρχεται από ιστορική πίστα αγώνων Autodrom de Sitges-Terramar στην Βαρκελώνη όπου γεννήθηκε το νέο brand από τα σπλάχνα της Seat το 2018 και μέχρι την δεκαετία του 1950 χρησιμοποιείτο για αγώνες ιπποδρομιών.
Το νέο SUV της Cupra καλύπτει το μικρό κενό που έχει δημιουργηθεί στη γκάμα που έχουν αφήσει το μικρότερο Formentor και το μεγαλύτερο Tavascan σε επίπεδο διαστάσεων. Έτσι το αμάξωμα του Formentor με μήκος 4,451μ. χαρακτηρίζεται ως compact για να έρθει το νέο Terramar να μπει ενδιάμεσα με αμάξωμα μήκους 4,519 μ. και να ακολουθήσει το μεγαλύτερο Tavascan με μήκος 4,644 μ.
Κάπως έτσι τοποθετούνται στην γκάμα της Cupra τα τρία SUV με το νέο Terramar να βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα MQB Evo στην οποία βασίζονται και άλλα μοντέλα της VW και Audi.
Βεβαίως υπάρχει και το Cupra Ateca με αμάξωμα μήκους 4,381 μ. που όμως φαίνεται πως θα βγει από την παραγωγή κάπου το 2026 αφού δεν μπορεί να υποστηρίξει δομικά εκδόσεις με υβριδική τεχνολογία.
DNA Cupra
Το σχεδιαστικό μοτίβο του νέου SUV δεν απέχει και πολύ από την γνώριμη εικόνα της Cupra με δυναμική σιλουέτα που κάθεται πάνω σε τροχούς από 18 έως 20 ίντσες. Η εταιρεία αναφέρει πως το Terramar θα κυκλοφορήσει σε εννέα χρώματα αμαξώματος, συμπεριλαμβανομένων δύο ματ επιλογών.
Στο ίδιο μήκος κύματος και η εικόνα στην καμπίνα με αιχμηρές γραμμές και το λογότυπο της Cupra να βρίσκεται παντού - φωτιζόμενο ή μη. Το cockpit είναι πλήρως ψηφιακό με την κεντρική οθόνη να είναι 12,9 ιντσών και διάφορα σπορτίβ χαρακτηριστικά στα σχέδια του ταμπλό και των καθισμάτων.
Τρεις είναι οι προσφερόμενοι εσωτερικοί διάκοσμοι: Deep Ocean, Moon Light και High Canyon. Το σκούρο μπλε Deep Ocean διαθέτει καθίσματα από PVC που περιέχουν στην κεντρική τους περιοχή ύφασμα που δημιουργήθηκε από 100% ανακυκλωμένο SEAQUAL YARN από θαλάσσια πλαστικά που ανακτήθηκαν από παραλίες, ωκεανούς, εκβολές ποταμών και θάλασσες.
Η βιωσιμότητα αποτελεί επίσης μέρος του σκούρου γκρι εσωτερικού Moon Light. Τα καθίσματα Dinamica περιέχουν στην κεντρική περιοχή τους τουλάχιστον 73% ανακυκλωμένο ύφασμα που προέρχεται από πλαστικά PET και ρούχα. Από την άλλη, η σκούρα μπορντό High Canyon επένδυση καλύπτει τα καθίσματα bucket με δέρμα που χρησιμοποιεί μια διαδικασία δέψης με φυτική βάση.
Ο χώρος αποσκευών για όλες τις εκδόσεις είναι της τάξεως των 540 λίτρων πλην της επαναφορτιζόμενης υβριδικής έκδοσης (PHEV) στον οποίο η χωρητικότητα μειώνεται στα 450 λίτρα.
Συστήματα κίνησης
Αρχικά το Terramar θα διατίθεται με δύο γνώριμους βενζινοκινητήρες τεχνολογίας TSI με αποδόσεις 150 και 265 ίππους. Παράλληλα, θα κυκλοφορήσουν και δύο υβριδικές εκδόσεις, η μία με την ονομασία eTSI και απόδοση 150 ίππων και η άλλη με plug-in τεχνολογία απόδοσης 272 ίππων (eHybrid).
Η τελευταία προσφέρει έως και 120 χλμ. ηλεκτρικής αυτονομίας έχοντας μια μπαταρία χωρητικότητας 19,7 kWh που μπορεί να πληρωθεί με ενέργεια από ταχυφορτιστή έως και 50 kW. Αργότερα, αναμένεται να κυκλοφορήσουν και δύο νέες εκδόσεις, αμφότερες με ισχύ 204 ίππων.
Όλες οι εκδόσεις έχουν τεχνολογία που η Cupra αποκαλεί Sports Suspension και Progressive Steering. Ορισμένα μπορεί να έχουν αμορτισέρ μεταβλητής σκληρότητας DCC δύο βαλβίδων. Οι εκδόσεις VZ (272 ίππων e-Hybrid και 265 ίππων TSI) μπορούν να επιλεχθούν με σύστημα πέδησης Akebono που περιλαμβάνει μπροστινές δαγκάνες έξι εμβόλων και δίσκους διαμέτρου 375 χιλ. (οι βασικές εκδόσεις έχουν δίσκους 340 χιλ.).
Τέλος, τα διαθέσιμα κιβώτια είναι δύο: ένα χειροκίνητο έξι σχέσεων και ένα αυτόματο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων (DSG) ενώ εκτός από τις εκδόσεις με κίνηση στους εμπρός τροχούς θα υπάρχουν και τετρακίνητες επιλογές (4Drive).