Μόλις μια έβδομάδα πριν η Mazda έδειξε κάποιες teaser εικόνες του νέου μοντέλου και τελικά μόλις αποκάλυψε το εντελώς νέο Mazda CX-80, την επταθέσια ναυαρχίδα της ιαπωνικής φίρμας στην Ευρώπη.

Μετά το λανσάρισμα του CX-60, το ολοκαίνουργιο Mazda CX-80 είναι το δεύτερο από τα δύο νέα μοντέλα για την Ευρώπη στην κατηγορία των SUV μεγάλου μεγέθους. Πλέον το CX-80 είναι το πιο ευρύχωρο αυτοκίνητο στην ευρωπαϊκή γκάμα της Mazda.
Σε αυτή την τελευταία εξέλιξη της μοναδικής σχεδιαστικής προσέγγισης Kodo της Mazda, οι σχεδιαστές έχουν εστιάσει στην κομψότητα και την καθαρότητα μιας μινιμαλιστικής ιαπωνικής αισθητικής, η οποία αφαιρεί όλα τα περιττά στοιχεία, που επιτυγχάνεται μέσω της μοναδικής "hands-on" προσέγγισης των σχεδιαστών και των αρχιτεχνιτών της Mazda, στόχος των οποίων είναι να παράγουν αυτοκίνητα που θα μπορούσαν να έχουν κατασκευαστεί μόνο στην Ιαπωνία.

Με μήκος σχεδόν πέντε μέτρα και με μεταξόνιο πάνω από τρία μέτρα, το ολοκαίνουργιο Mazda CX-80 είναι μακρύτερο, ψηλότερο και έχει σημαντικά μεγαλύτερο μεταξόνιο από το δημοφιλές CX-60.
Σε συνδυασμό με τα διπλά αναδιπλούμενα καθίσματα της τρίτης σειράς, το CX-80 θα διατίθεται με τρεις διαμορφώσεις της δεύτερης σειράς, συμπεριλαμβανομένης της επιλογής δύο ξεχωριστών καθισμάτων "καπετάνιου" σε συνδυασμό είτε με κεντρική κονσόλα είτε με διάδρομο προς την τρίτη σειρά.
Τρία νέα χαρακτηριστικά για το CX-80
Το ολοκαίνουργιο Mazda CX-80 περιλαμβάνει τρία νέα χαρακτηριστικά: ένα νέο φωνητικό έλεγχο Alexa μέσα στο αυτοκίνητο, ένα νέο υβριδικό σύστημα πλοήγησης που συνδυάζει τα πλεονεκτήματα τόσο των offline όσο και των online υπηρεσιών και ένα νέο Trailer Hitch View που χρησιμοποιεί την κεντρική οθόνη και προηγμένα γραφικά για να βοηθήσει στην τοποθέτηση του οχήματος σε σχέση με ένα ρυμουλκούμενο.
Το CX-80 είναι διαθέσιμο με επιλογή από δύο κινητήρια σύνολα κατά το λανσάρισμα: ένα e-Skyactiv PHEV, που συνδυάζει έναν τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα και έναν ηλεκτροκινητήρα και ένα εξαιρετικά αποδοτικό.

Το δεύτερο είναι το e-Skyactiv D, με εξακύλινδρο σε σειρά πετρελαιοκινητήρα και ήπιο υβριδικό σύστημα M Hybrid Boost 48V της Mazda, το οποίο -σύμφωνα με την Mazda προσφέρει εξαιρετικές επιδόσεις όσον αφορά τις εκπομπές ρύπων και την οικονομία καυσίμου.
327 ίπποι για το PHEV
Το e-Skyactiv PHEV έχει συνολική απόδοση συστήματος 327 PS/241 kW και 500 Nm ροπής. Επιταχύνει από τα 0-100 km/h σε 6,8 δευτερόλεπτα, έχει τελική ταχύτητα 195 km/h και προσφέρει 60 km αμιγώς ηλεκτρικής οδήγησης. Η μέση κατανάλωση καυσίμου κατά WLTP είναι 1,6 l/100 km και εκπομπές CO2 μόλις 36 g/km.
Το e-Skyactiv D αποδίδει 254 PS, επιταχύνοντας από τα 0-100 km/h σε 8,4 δευτερόλεπτα και συνεχίζοντας με μέγιστη ταχύτητα 219 km/h. Η μέση κατανάλωση καυσίμου κατά WLTP είναι 5,7-5,8 l/100 km και οι εκπομπές CO2 148-151 g/km.

Και οι δύο κινητήρες συνδυάζονται με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων οκτώ σχέσεων και το σύστημα τετρακίνησης i-Activ της Mazda. Το σύστημα Mazda Intelligent Drive Select (Mi-Drive) προσφέρει επίσης τη δυνατότητα επιλογής μεταξύ τεσσάρων τρόπων οδήγησης (συν τον τρόπο λειτουργίας EV για το PHEV), όπως έχει ήδη παρουσιαστεί στο CX-60.
Η πλατφόρμα του CX-80 διαθέτει ανάρτηση διπλών ψαλιδιών εμπρός και πολλαπλών συνδέσμων πίσω. Το μόνιμο σύστημα τετρακίνησης με πίσω προσανατολισμό συνδυάζει τη σταθερότητα και την πρόσφυση της τετρακίνησης AWD με τα ουδέτερα χαρακτηριστικά στροφών μιας διάταξης με κίνηση στους πίσω τροχούς. Το ολοκαίνουργιο Mazda CX-80 διαθέτει επίσης εντυπωσιακή ικανότητα ρυμούλκησης 2.500 kg.

Η ολοκληρωμένη γκάμα των προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης οδηγού i-Activsense του CX-80 στοχεύει σε βαθμολογία ασφάλειας Euro NCAP 5 αστέρων.
Τα νέα χαρακτηριστικά ασφαλείας που κάνουν το ντεμπούτο τους στο CX-80 περιλαμβάνουν, το Cruising & Traffic Support (CTS) με νέα Υποστήριξη οδηγού χωρίς ανταπόκριση, το Smart Brake Support (SBS) με νέα υποβοήθηση αποφυγής μετωπικής σύγκρουσης και το Emergency Lane Keeping (ELK) με νέα υποβοήθηση αποφυγής μετωπικής σύγκρουσης.
Οι προπωλήσεις για το ολοκαίνουργιο Mazda CX-80 θα ξεκινήσουν τον Μάιο και το αυτοκίνητο θα βρίσκεται στις αντιπροσωπείες από το φθινόπωρο του 2024.