
Σε όλους αρέσει η ιδέα να οδηγούν ένα πολυτελές αυτοκίνητο, σωστά; Αλλά φαίνεται πως εκείνο που τους αρέσει ακόμη περισσότερο, είναι όσοι τους βλέπουν, να πιστεύουν πως το αυτοκίνητο που οδηγούν τους ανήκει. Τουλάχιστον αυτό αποδεικνύει η πορεία των πωλήσεων πολυτελών οχημάτων στην αγορά της Νότιας Κορέας, μετά την αλλαγή στη σχετική νομοθεσία.
Πιο συγκεκριμένα, από τις αρχές του 2024, το Υπουργείο Γης, Υποδομών και Μεταφορών της χώρας, έφερε ένα νόμο που υποχρεώνει τα εταιρικά αυτοκίνητα με αξία πάνω από 55.000 ευρώ να φέρουν διακριτικές πράσινες πινακίδες κυκλοφορίας. Με τον τρόπο αυτό, διαχωρίζονται σαφώς από τα ιδιωτικής χρήσης οχήματα.
Πάγια πρακτική για αποφυγή φόρων
Είναι κοινή πρακτική των ιδιοκτητών επιχειρήσεων σε πολλές χώρες, να αγοράζουν υπεραυτοκίνητα ως εταιρικά οχήματα για να αποφύγουν την καταβολή φόρων. Η κατακόρυφη πτώση των πωλήσεων πολυτελών οχημάτων στην Κορέα όμως μετά την επιβολή του συγκεκριμένου νόμου, αποδεικνύει πως οι αγοραστές αυτών των οχημάτων, απωθούνται από τη σκέψη ότι όλοι θα γνωρίζουν πως το εντυπωσιακό αυτοκίνητο που οδηγούν, δεν είναι πραγματικά δικό τους.
Σύμφωνα με το σύστημα που ίσχυε στην Κορέα, οι ιδιοκτήτες επιχειρήσεων μπορούσαν να εγγράψουν τα αυτοκίνητα των συγγενών τους ως εταιρικά οχήματα και να πληρώσουν λιγότερο φόρο από ό,τι θα πλήρωναν αν αποκτούσαν το όχημα μέσω της κανονικής οδού. Αλλά τώρα που όλα τα εταιρικά αυτοκίνητα φέρουν σαφή σήμανση, αυτού του είδους οι τακτικές θα είναι πάρα πολύ ορατές αν τα αυτοκίνητα δεν χρησιμοποιούνται για τις ανάγκες μιας εταιρείας.
Θεαματική πτώση των πωλήσεων
Σε επίπεδο αριθμών, η πτώση στις πωλήσεις πολυτελών και εξωτικών αυτοκινήτων ήταν δραματική. Οι ταξινομήσεις της Bentley στην Κορέα κατέρρευσαν, καταγράφοντας μείωση 77% για τους πρώτους τρεις μήνες του 2024 σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι, ενώ η Rolls-Royce και η Porsche ανέφεραν πτώση 35% και 23% αντίστοιχα. Οι πωλήσεις της Lamborghini κατρακύλησαν κατά 22% για την ίδια πάντοτε περίοδο.
"Σε γενικές γραμμές, λίγοι πελάτες ή ιδιοκτήτες επιχειρήσεων επιλέγουν να αγοράζουν οχήματα με πράσινες πινακίδες, λόγω της επικρατούσας αρνητικής εικόνας για τα ενοικιαζόμενα και μισθωμένα αυτοκίνητα", δήλωσε εκπρόσωπος εταιρείας πολυτελών αυτοκινήτων.
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, τα εταιρικά αυτοκίνητα αντιπροσώπευαν το 40% των συνολικών ταξινομήσεων πέρυσι, αλλά τώρα αποτελούν μόλις το 28%, έχοντας πέσει για πρώτη φορά κάτω από το 30%.