Η οδήγηση ενός αυτοκινήτου 1.000+ ίππων δεν είναι εξ ορισμού διασκεδαστική. Είναι μια κλωτσιά στο στομάχι. Μια ελεγχόμενη έκρηξη, με το γκάζι πατημένο μόνο για λίγα δευτερόλεπτα κάθε φορά. Αν το παρακάνεις, μπορεί να καταλήξεις στη φυλακή ή στο νοσοκομείο. Όταν δεν είσαι κολλημένος στην κίνηση και μπορείς πραγματικά να βρεις τις συνθήκες που θα σου το επιτρέψουν.
Αλλά δεν φτιάχνεις ένα αυτοκίνητο 1.000 ίππων για διασκέδαση. Το φτιάχνεις για να νικήσεις τις εταιρείες που φτιάχνουν αυτοκίνητα 900 ίππων. Το κάνεις για να κερδίσεις στην άτυπη μάχη της ιπποδύναμης. Δύο μήνες αργότερα, κάποιος άλλος θα φτιάξει κάτι ισχυρότερο και ο κύκλος επαναλαμβάνεται. Η Hyundai δεν προτίθεται να δηλώσει συμμετοχή, ή τουλάχιστον αυτή είναι η πρόθεσή της τη δεδομένη χρονική στιγμή.
"Δεν θέλουμε να συμμετέχουμε στον πόλεμο της ιπποδύναμης", δηλώνει ο Joonwoo Park, επικεφαλής της Hyundai N. "Το να κάνεις την ισχύ εκθετικά μεγαλύτερη σε ένα EV είναι πολύ εύκολο (σ.σ. κάτι είχαμε καταλάβει), αλλά στην πραγματικότητα έχουμε μια διαφορετική προσέγγιση".
H ουσία βρίσκεται στο fun to drive
Η κορεατική εταιρεία σκοπεύει να αφήσει όλους τους υπόλοιπους να διαφημίζουν την μεγαλύτερη ισχύ. Εκείνη εστιάζει στο να προσφέρει μια διασκεδαστική οδηγική εμπειρία. Κι αυτό είναι κάτι που φαίνεται συνετό.
Η συντριπτική πλειοψηφία των μοντέλων με ισχύ στα επίπεδα των 1.000 ίππων, δεν μπορεί να οδηγείται στη λογική "τέρμα γκάζι" σε έναν δρόμο με στροφές για περισσότερα από μερικά δευτερόλεπτα. Αυτή τη στιγμή, βρισκόμαστε στο σημείο όπου κάποια ηλεκτρικά μοντέλα, έχουν επιδόσεις που βρίσκονται στα επίπεδα αγωνιστικών, χωρίς όμως τα ίδια να είναι τέτοια, ούτε σε επίπεδο φρένων, ούτε σε επίπεδο πλαισίου.
Το Ioniq 5 N της Hyundai έχει μια αναλογικά πιο γήινη απόδοση, αν μπορείς να πεις κάτι τέτοιο. 600 ίπποι σταθερά και 641 ίπποι για 10 δευτερόλεπτα μέσω της λειτουργίας N Grin Boost. Ο Park πιστεύει ότι ήδη αυτό από μόνο του, μπορεί να είναι υπερβολικό για μεγάλη μερίδα οδηγών.
"Πρόκειται για ένα όχημα 641 ίππων και δεν είμαι 100% σίγουρος ποιο ποσοστό ακόμη και των δημοσιογράφων ειδικού τύπου ή των φίλων της μάρκας μας μπορεί να το διαχειριστεί αυτό", δηλώνει ο Park. "Ακόμα κι αν μπορούμε να έχουμε πάνω από 1.000 ίππους, είναι βέβαιο πως δεν υπάρχουν πολλοί άνθρωποι που μπορούν να ελέγξουν αυτή την ισχύ".
"Χάνεται η ουσία", προσθέτει ο αντιπρόεδρος του τμήματος N Brand & Motorsport, Till Wartenberg. Στην πραγματικότητα, αυτό που θέλει να κάνει η Hyundai, είναι να κατασκευάσει ένα λιγότερο ισχυρό ηλεκτρικό μοντέλο της σειράς Ν, στα επίπεδα των 300-400 ίππων. Ένα αυτοκίνητο γρήγορο, αλλά όχι δυσάρεστο, διασκεδαστικό, χωρίς να γίνεται υπερβολικό.
Με τα σημερινά δεδομένα στον χώρο των ηλεκτρικών, η κατασκευή ενός προσιτού τέτοιου μοντέλου φαντάζει δύσκολη. Όμως βρίσκεται ψηλά στην ιεράρχηση που κάνει ο Park. "Θέλουμε να προσφέρουμε διασκέδαση", δηλώνει. "Δεν μας ενδιαφέρει η ταχύτητα, ούτε η ιπποδύναμη", συμπληρώνει ο Till.