Τέλος οι κινητήρες diesel για μεγάλη φίρμα αυτοκινήτων

Μια μεγάλη φίρμα με μεγάλες πωλήσεις diesel μόλις σταμάτησε για πάντα την παραγωγή τους. Το είχε ανακοινώσει λίγους μήνες πριν και τελικά συνέβη.

κινητήρας diesel Volvo

Η Volvo τελείωσε με το diesel. Η 45ετής σχέση της αυτοκινητοβιομηχανίας με το συγκεκριμένο σύστημα κίνησης - το οποίο αντιπροσώπευε το ήμισυ των παγκόσμιων πωλήσεών της μεταξύ 2012 και 2016 -έληξε την Τρίτη 26 Μαρτίου.

Περισσότερα από 9 εκατομμύρια Volvo με ντίζελ έχουν κατασκευαστεί από το 1991, όσο πίσω πάνε τα αρχεία της εταιρείας. Ως εκ τούτου, ο πραγματικός αριθμός είναι πολύ υψηλότερος, δεδομένου ότι 12 χρόνια δεν έχουν καταγραφεί. 

Το τελευταίο πετρελαιοκίνητο μοντέλο της αυτοκινητοβιομηχανίας ήταν ένα XC90, το οποίο βγήκε από τη γραμμή παραγωγής στην Torslanda της Σουηδίας. Ο επόμενος σταθμός αυτού του αυτοκινήτου είναι το World of Volvo στο Γκέτεμποργκ, όπου θα εκτεθεί.

Το -μουσειακό- premium μεγάλο SUV διαθέτει έναν υπερτροφοδοτούμενο εν σειρά τετρακύλινδρο ντίζελ 2,0 λίτρων (κεντρική φωτό) από την οικογένεια VEA (Volvo Engine Architecture), η οποία έκανε το ντεμπούτο της το 2013.

Volvo XC90 το τελευταίο diesel
To συγκεκριμένο XC90 είναι το τελευταίο diesel αυτοκίνητο της Volvo. Πηγή: ANS

Αυτό ήταν μόλις ο δεύτερος ντίζελ κινητήρας που δημιουργείται και παράγεται εσωτερικά από τη Volvo στα 97 χρόνια της ιστορίας της. Ο πρώτος, ο οποίος έκανε το ντεμπούτο του το 2001, ήταν μια πεντακύλινδρη μονάδα που κατασκευάστηκε στο εργοστάσιο κινητήρων της αυτοκινητοβιομηχανίας στο Skovde της Σουηδίας.

Διαβάστε Επίσης

Το εν λόγω εργοστάσιο έχει στραφεί στην κατασκευή ηλεκτρικών κινητήρων για την ταχέως αναπτυσσόμενη γκάμα πλήρως ηλεκτρικών αυτοκινήτων της Volvo.

Μέχρι το 2030, η Volvo στοχεύει να είναι μια αποκλειστικά ηλεκτρική μάρκα. Κάτι που αποτελεί σημαντική αλλαγή, αν αναλογιστεί κανείς ότι στη δεκαετία του 2010 η συντριπτική πλειοψηφία των αυτοκινήτων που πωλούσε η αυτοκινητοβιομηχανία στην Ευρώπη ήταν ντίζελ.

Πότε πάρθηκε η απόφαση για τα diesel

Ήταν 2017 όταν ο τότε διευθύνων σύμβουλος της Volvo Hakan Samuelsson ξεκίνησε την επιθετική μετάβαση της αυτοκινητοβιομηχανίας σε ηλεκτρικά συστήματα κίνησης, ανακοινώνοντας ότι η Volvo θα σταματήσει την περαιτέρω ανάπτυξη των ντίζελ, τη στιγμή που σχεδόν τα μισά από τα νέα αυτοκίνητα που πωλούνται στην Ευρώπη ήταν εξοπλισμένα με αυτό το σύστημα κίνησης.

Η κίνηση αυτή συνέπεσε με την αυξανόμενη πίεση στο σύστημα κίνησης, συμπεριλαμβανομένης της απειλής απαγόρευσης των ντίζελ από τα κέντρα των πόλεων στην Ευρώπη.

Ξεκίνησε με ένα VW diesel

Η ιστορία της Volvo με το ντίζελ οδήγησε σε συνεργασίες με τη Volkswagen και την πρώην PSA/Peugeot-Citroen (που τώρα ανήκει στη Stellantis).

Το πρώτο πετρελαιοκίνητο αυτοκίνητο της Volvo, το 244 GL D6 που έκανε το ντεμπούτο του το 1979, τροφοδοτήθηκε από εξακύλινδρο σύνολο της Volkswagen.

Όταν η Volvo λάνσαρε τη σειρά Drive-E το 2008, διέθετε ένα ντίζελ 1,6 λίτρων που προέκυψε από τη συνεργασία με την PSA. Η Volvo λέει ότι τα αυτοκίνητα με αυτό το ντίζελ μπορούσαν να διανύσουν 1.300 χιλιόμετρα με γεμάτο ρεζερβουάρ και είχαν αρκετά χαμηλά επίπεδα εκπομπών ρύπων ώστε να χαρακτηριστούν ως "πράσινος κινητήρας" στη Σουηδία. Πόσο έχουν αλλάξει οι καιροί. Η λέξη "πράσινο" δεν συνδέεται πλέον με τα ντίζελ.

Πλέον το μέλλον της Volvo και πολλών άλλων αυτοκινητοβιομηχανιών είναι αποκλειστικά ηλεκτρικό.

Πηγή: Automotive News Europe

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network