Έχεις αναρωτηθεί ποτέ πιο θα ήταν το αποτέλεσμα της διασταύρωσης ενός muscle car κι ενός buggy; Πιθανότατα όχι, όμως η απάντηση στο συγκεκριμένο, αν και όχι τόσο καυτό ερώτημα, υπάρχει. Και μπορεί για την ώρα να αφορά ένα αυτοκίνητο που έχει δημιουργηθεί σε περιβάλλον ηλεκτρονικού υπολογιστή, όμως σύντομα θα γίνει πραγματικότητα. Ο λόγος για την Mustang STL1.
Όπως μπορείς να διακρίνεις, πρόκειται για μια εκτεταμένη μετατροπή της Ford Mustang Fastback του 1968, που φέρει την υπογραφή του οίκου σχεδιασμού Borromeo de Silva με έδρα το Μιλάνο. Η έμπνευση για την συγκεκριμένη εκδοχή, ήρθε όταν ο συνιδρυτής της εταιρείας, Carlo Borromeo, διέσχισε έναν από τους αυτοκινητόδρομους των ΗΠΑ με τη δική του Fastback το 2008.
Η πρώτη ουσιαστική μετατροπή, αφορά την αφαίρεση της οροφής και την αντικατάστασή της από έναν σωληνωτό κλωβό, που όμως υιοθετεί την αρχική γραμμή της οροφής. Το συγκεκριμένο πλαίσιο είναι κατασκευασμένο από χάλυβα και ενώ η μορφή της Mustang γίνεται άμεσα αναγνωρίσιμη, η απόστασή της από το έδαφος έχει αυξηθεί σημαντικά.
Έχουν αλλάξει τα πάντα
Αυτό οφείλεται στην ανεξάρτητη ρύθμιση της ανάρτησης και τα ελαστικά παντός εδάφους, που δίνουν έναν αέρα off road στο αμερικανικό muscle car. Ο επανασχεδιασμένος μπροστινός προφυλακτήρας ενσωματώνει δύο μεγαλύτερους και πιο κεντρικά τοποθετημένους προβολείς ομίχλης. Στο πίσω μέρος, ο προφυλακτήρας είναι πιο λεπτός, ώστε να βοηθήσει την STL1 να κερδίσει κάποια επιπλέον εκατοστά απόστασης από το έδαφος.
Αλλαγές υπάρχουν τόσο στην ανάρτηση όσο και στα φρένα, που περιλαμβάνουν δίσκους 11 ιντσών, ενώ έχει τοποθετηθεί και διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης. Και φυσικά, σειρά έχει ο κινητήρας. Μην ξεχνάς πως στην τελική, πρόκειται για ένα αμερικανικό muscle car. Το οποίο συνήθως πάει πακέτο με έναν V8. Εδώ πρόκειται για το σύνολο 5.0 λίτρων που έκανε το ντεμπούτο του το 2012 με το Boss Mustang 302.
Αλλαγές και στον κινητήρα V8
Διαθέτει νέο σφυρήλατο ατσάλινο στροφαλοφόρο άξονα και έμβολα αλουμινίου, ενώ οι κυλινδροκεφαλές και η πολλαπλή εισαγωγής προέρχονται από ένα αγωνιστικό 302R. Αυτές οι αλλαγές έχουν ως αποτέλεσμα την απώλεια περίπου 13,5 Nm ροπής, όμως υπόσχονται αυξημένη απόδοση σε σχέση με τους 445 ίππους της αρχικής ισχύος.
Περνώντας στο εσωτερικό (τρόπος του λέγειν βέβαια, καθώς είναι απόλυτα εκτεθειμένο στα στοιχεία της φύσης), το ταμπλό δείχνει αρκετά σύγχρονο καθώς δεν περιλαμβάνει παρά ελάχιστα κουμπιά και έναν συνδυασμό ψηφιακού με αναλογικό πίνακα οργάνων.
Ας αφήσουμε όμως τον Carlo Borromeo να μας μιλήσει για το όραμά του. "Πρώτα διέσχισα τις ΗΠΑ και στη συνέχεια οδήγησα από τη Νέα Υόρκη στο Μπουένος Άιρες. Κατά τη διάρκεια αυτού του επικού ταξιδιού, κατά μήκος της εξαντλητικής Panamericana, άρχισα να φαντάζομαι πώς αυτό το εξαιρετικό muscle car, θα μπορούσε να τροποποιηθεί ώστε να γίνει το τέλειο αυτοκίνητο παντός εδάφους προορισμένο για περιπέτεια”.
Και καταλήγει λέγοντας: "Μας πήρε μερικά χρόνια για να υλοποιήσουμε την ιδέα, αλλά τελικά τα καταφέραμε. Είμαστε πλέον σε θέση να κατασκευάσουμε την καλύτερη off-road Mustang στον κόσμο, συνδυάζοντας την εμπειρία μας στον σχεδιασμό restomod με την αγάπη μας για τα επικά ταξίδια”. Χρειάζεται να πούμε κάτι άλλο;