
Η Mercedes αποδείχτηκε τελικά υπερβολικά αισιόδοξη στις προβλέψεις της για την αύξηση της δημοτικότητας των ηλεκτρικών οχημάτων, εκτιμώντας ότι τα υβριδικά και τα ηλεκτρικά οχήματα θα αντιπροσωπεύουν το 50% των πωλήσεών της μέχρι το 2025. Ωστόσο, αυτό είναι απίθανο να συμβεί, καθώς ο νέος στόχος για το 2024 είναι τα οχήματα αυτού του τύπου να φτάσουν μόλις το 21% των συνολικών πωλήσεων.
Τα νέα αυτά δεδομένα, φέρνουν την γερμανική εταιρεία σε θέση ανασύνταξης και αλλαγών στον προγραμματισμό της. Πιο συγκεκριμένα, η απόφαση να διακόψει την παραγωγή του entry level μοντέλου της, της A-Class, μέσα στο 2024, φαίνεται να αλλάζει.

Η A-Class όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, θα πάρει παράταση μέχρι το 2026. Μόλις τον περασμένο μήνα, ο διευθύνων σύμβουλος της Mercedes, Ola Kallenius, παραδέχτηκε ότι η ισοτιμία τιμών μεταξύ των αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης και των αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων βρίσκεται ακόμα "πολλά χρόνια μακριά".
Στα σκαριά νέα γενιά θερμικών μοντέλων
Η Mercedes εργάζεται πάνω σε μια νέα οικογένεια συμπαγών αυτοκινήτων τα οποία θα έχουν επίσης κινητήρες εσωτερικής καύσης. Οι CLA, CLA Shooting Brake, GLA και GLB αντικαθιστούν όλες μια νέα πλατφόρμα MMA που θα υποστηρίζει κινητήρες βενζίνης, καθώς και πλήρως ηλεκτρικά συστήματα κίνησης. Η εταιρεία δεν έχει πει λέξη για το αν η A-Class, η sedan A-Class και η B-Class θα ανανεωθούν. Γνωρίζουμε πάντως ότι υπάρχουν σχέδια για ένα SUV που θα παραπέμπει σε μικρή εκδοχή της "G” και θα βασίζεται σε αυτή τη νέα αρχιτεκτονική.

Η Mercedes θεωρεί πλέον ότι τα plug-in υβριδικά και ηλεκτρικά οχήματα θα αντιπροσωπεύουν έως και το 50% των συνολικών αποστολών μέχρι το 2030. Πρόκειται για μεγάλη αλλαγή σε σύγκριση με την πρόβλεψη που έγινε πριν από μερικά χρόνια, όταν η εταιρεία είπε πως θα διαθέτει πλήρως εξηλεκτρισμένη γκάμα σε ορισμένες αγορές μέχρι το τέλος της δεκαετίας. Με βάση τους νέους στόχους, μπορούμε να συμπεράνουμε ότι η εταιρεία σκοπεύει να συνεχίσει να κατασκευάζει αυτοκίνητα με βενζινοκινητήρες στη δεκαετία του 2030, ως απάντηση στην ασθενέστερη από την αναμενόμενη υιοθέτηση των ηλεκτρικών οχημάτων.
Προς αυτή την κατεύθυνση οδηγούν και οι ενδείξεις ότι η απαγόρευση πώλησης νέων αυτοκινήτων με θερμικούς κινητήρες από την Ευρωπαϊκή Ένωση το 2035 ίσως να μην τεθεί σε ισχύ. Ο οικονομικός διευθυντής της Porsche, Lutz Meschke, δήλωσε πρόσφατα ότι υπάρχουν "πολλές συζητήσεις αυτή τη στιγμή γύρω από το τέλος του κινητήρα εσωτερικής καύσης. Νομίζω ότι θα μπορούσε να καθυστερήσει". Εάν συμβεί αυτό, κάτι που τελικά δεν θα αποτελέσει και τόσο μεγάλο σοκ, η εποχή των θερμικών κινητήρων θα παραταθεί.