Η Audi ανακοίνωσε την ανανέωση των μοντέλων Audi Q4 e-tron και Q4 Sportback e-tron για το 2024. Η οποία φέρνει και αλλαγές στην ονομασία καθώς η έκδοση "50" αντικαθίσταται από την "55". Τα νέα Audi Q4 55 e-tron και Q4 Sportback 55 e-tron λοιπόν, ακολουθούν ουσιαστικά τις αναβαθμίσεις του Volkswagen ID.4 του 2024, με πιο αποδοτική και ισχυρή πίσω μονάδα κίνησης και αρκετές ακόμη βελτιώσεις.
Η αναβαθμισμένη οικογένεια Audi Q4 e-tron εξακολουθεί να είναι εξοπλισμένη με μπαταρία 82 kWh (ωφέλιμη χωρητικότητα 77 kWh), όμως η αυτονομία φέρεται να αυξήθηκε στα 415 χιλιόμετρα. Αυτή είναι μια βελτίωση 35 χιλιομέτρων ή 9,3% σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο, το οποίο είχε αυτονομία 380 χιλιομέτρων.
40 ίπποι επιπλέον
Το κλειδί για την επέκταση της αυτονομίας βρίσκεται στο σύστημα μετάδοσης κίνησης διπλού κινητήρα, το οποίο είναι τώρα εξοπλισμένο με έναν νέο πίσω μόνιμα διεγερμένο σύγχρονο ηλεκτροκινητήρα (PSM). Έχει μέγιστη ισχύ 335 ίππων, 40 ίππους περισσότερους σε σχέση με πριν και παρέχει αισθητά καλύτερη απόδοση.
Η Audi εξηγεί τις αναβαθμίσεις ως εξής: "Ο νέος πίσω ηλεκτροκινητήρας χρησιμοποιεί βελτιστοποιημένη θερμική διαχείριση για μεγαλύτερη απόδοση. Λόγω της γεωμετρίας και της διάταξης των γραναζιών στο κιβώτιο ταχυτήτων, καθώς και των ειδικά διαμορφωμένων εξαρτημάτων για τη μεταφορά και τη διανομή του λαδιού, οι θερμοκρασίες στο σύστημα μετάδοσης παραμένουν σταθερές. Το κύκλωμα ψύξης, με τη σειρά του, διασφαλίζει ότι η θερμοκρασία του λαδιού είναι ελεγχόμενη”.
Ένα από τα πιο μετρήσιμα αποτελέσματα της χρήσης του νέου κινητήρα είναι η βελτιωμένη επιτάχυνση 0-100 km/h. Χρειάζονται μόλις 5, αντί για 5,8 δευτερόλεπτα. Ένα ακόμη σημαντικό νέο, έρχεται από τον τομέα της φόρτισης. Η μπαταρία μπορεί τώρα να δεχτεί έως και 175 kW ισχύος (αντί για 150 kW προηγουμένως). Αυτό επιτρέπει την επαναφόρτιση από 10 έως 80% σε 28 λεπτά (η αντίστοιχη τιμή πρίν ήταν 36 λεπτά).
Λειτουργία προθέρμανσης μπαταρίας
Η Audi αναφέρεται σε δύο ακόμη βελτιώσεις που σχετίζονται με τη φόρτιση: "Ο σχεδιαστής διαδρομής του e-tron δίνει προτεραιότητα στις δημόσιες εγκαταστάσεις ταχείας φόρτισης DC και θα προθερμάνει την μπαταρία για να διασφαλίσει ότι επιτυγχάνει τον μεγαλύτερο ρυθμό φόρτισης μόλις συνδεθεί στο σταθμό".
"Για πρώτη φορά, το Audi Q4 55 e-tron διαθέτει post-conditioning, όπου το σύστημα θερμικής διαχείρισης του οχήματος ψύχει την μπαταρία εάν υπερβεί ένα καθορισμένο όριο θερμοκρασίας μετά την οδήγηση ή τη φόρτιση". Ο ενσωματωμένος φορτιστής έχει ισχύ 11 kW και μπορεί να επαναφορτίσει πλήρως το όχημα κατά τη διάρκεια της νύχτας (έως και 12 ώρες).
Νέες ρυθμίσεις σε ανάρτηση και τιμόνι
Η Audi αναφέρει ότι οι αναβαθμίσεις περιλαμβάνουν επιπλέον νέες ρυθμίσεις στην ανάρτηση και το τιμόνι, με στόχο τη βελτίωση της ισορροπίας μεταξύ άνεσης, δυναμικής οδήγησης και σταθερότητας: "Τα χαρακτηριστικά του τιμονιού και η ρύθμιση της ανάρτησης έχουν προσαρμοστεί ειδικά για την περίσταση. Το αποτέλεσμα είναι αρμονική απόσβεση, βελτιωμένη απόκριση του τιμονιού και αποτελεσματικότερος έλεγχος φορτίου. Η νέα ρύθμιση της ανάρτησης και του τιμονιού παρέχουν μια πιο ισορροπημένη, άμεση οδηγική εμπειρία για την οποία είναι γνωστή η Audi".
Τελος, στις αλλαγές περιλαμβάνεται και μια νέα επιλογή ζαντών διάστασης 21 ιντσών (ελαστικά 235/45 R21 εμπρός και 255/40 R21 πίσω).