Η κινεζική εταιρεία κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων Human Horizons Group προχώρησε στην αναστολή των δραστηριοτήτων της για τουλάχιστον έξι μήνες, επιβεβαιώνοντας πως η ανάπτυξη της αγοράς των ηλεκτρικών επιβραδύνεται.
Ο κατασκευαστής της premium μάρκας HiPhi με έδρα τη Σαγκάη ανέστειλε την παραγωγή την Κυριακή 18/2 και απαγόρευσε στους εργαζόμενους να εισέλθουν στο εργοστάσιό του, δήλωσε υπάλληλος που ζήτησε να διατηρήσει την ανωνυμία του.
Η HiPhi έχει ξεκινήσει τις πωλήσεις της στην Ευρώπη, συμπεριλαμβανομένου της έκθεσης στο Όσλο και στο αεροδρόμιο του Μονάχου. Δύο μοντέλα έχουν λανσαριστεί μέχρι στιγμής, το X, ένα μεγάλο SUV με τετραθέσια ή εξαθέσια διάταξη και τιμές από 109.000-123.000 ευρώ και το τετραθέσιο ή πενταθέσιο Ζ, στα 105.000-107.000 ευρώ.
Οι πρώτες παραδόσεις ξεκίνησαν το περασμένο καλοκαίρι, δήλωσε ο επικεφαλής για την ευρωπαϊκή αγορά, Mark Stanton. Οι πωλήσεις στην Ευρώπη θα γίνονται απευθείας στον καταναλωτή, με ένα δίκτυο "τρίτων" παρόχων υπηρεσιών, όπως ανέφερε ο Stanton. Η HiPhi έχει στόχο να επεκταθεί και σε άλλες μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές, συμπεριλαμβανομένης της Μ. Βρετανίας.
Μισθοί μέχρι τα μέσα Μαρτίου
Οι εργαζόμενοι στην Κίνα θα λάβουν τους μισθούς του Ιανουαρίου στο τέλος αυτού του μήνα και στη συνέχεια οι μισθοί θα καταβληθούν σε αναλογία 70% μεταξύ 18 Φεβρουαρίου και 18 Μαρτίου, δήλωσε ο υπάλληλος της εταιρείας, επικαλούμενος σημείωμα που είχε σταλεί στους εργαζόμενους.
Μετά τα μέσα Μαρτίου, θα πληρώνονται με τον κατώτατο μισθό. Οι εργαζόμενοι που επιθυμούν να συνεχίσουν να πληρώνουν στο εθνικό τους πρόγραμμα ιατρικής ασφάλισης θα πρέπει να παραιτηθούν μέχρι τις 25 Φεβρουαρίου, ανέφερε το σημείωμα, σε μια πιθανή ένδειξη ότι η εταιρεία θα αντιμετωπίσει δυσκολίες στη συνέχιση της κάλυψης των εισφορών κοινωνικής πρόνοιας.
Μετά από χρόνια ταχείας ανάπτυξης, η μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρικών οχημάτων στον κόσμο αντιμετωπίζει προβλήματα, καθώς η καταναλωτική ζήτηση μειώνεται και οι κλιμακούμενες εμπορικές εντάσεις βλάπτουν τις προοπτικές των εξαγωγών. Αυτό έχει ωθήσει έναν αυξανόμενο αριθμό εταιρειών, συμπεριλαμβανομένης της WM Motor και του τμήματος EV της εταιρείας ανάπτυξης ακινήτων China Evergrande Group, στο χείλος της κατάρρευσης, προκαλώντας την οργή ανώτερων κυβερνητικών αξιωματούχων.
Κανένα σχόλιο από την Human Horizons
Μέχρι στιγμής, η Human Horizons δεν έχει απαντήσει σε αιτήματα ειδησεογραφικών πρακτορείων για σχολιασμό των εξελίξεων. Η πίεση προς την εταιρεία έχει αυξηθεί, με τα κινεζικά μέσα ενημέρωσης να αναφέρουν τον περασμένο μήνα ότι είχαν κλείσει καταστήματα σε πόλεις όπως το Guangzhou και το Chengdu και δεν είχαν πληρώσει εγκαίρως ορισμένους προμηθευτές. Η Human Horizons είχε δηλώσει τότε ότι λειτουργούσε κανονικά.
Μικρότεροι παίκτες όπως η Human Horizons πλήττονται σκληρά από τον έντονο ανταγωνισμό και πολλοί εγκαταλείπουν εντελώς τη βιομηχανία. Ο αριθμός των εγγεγραμμένων παραγωγών ηλεκτρικών οχημάτων μειώθηκε σε 100 πέρυσι από περίπου 500 το 2019, καθώς οι επιδοτήσεις στέρεψαν. Η HiPhi, της οποίας τα ηλεκτρικά οχήματα ξεκινούν από τα 45.000 ευρώ, πούλησε λιγότερα από 8.000 οχήματα το 2023.
Τα οικονομικά προβλήματα της Human Horizons μπορεί επίσης να θέσουν υπό αμφισβήτηση μια συμφωνία ύψους 5,6 δισεκατομμυρίων δολαρίων που υπογράφηκε τον Ιούνιο του περασμένου έτους με το Υπουργείο Επενδύσεων της Σαουδικής Αραβίας για συνεργασία στην ανάπτυξη, την κατασκευή και τις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων.