Ο διευθύνων σύμβουλος της Ford, Jim Farley, δήλωσε ότι η μεταβαλλόμενη αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων έχει καταστήσει πιο δύσκολη την πρόβλεψη της κερδοφορίας των μοντέλων αυτών, αλλά ότι η αυτοκινητοβιομηχανία πρέπει να αναπτύξει μικρότερα ηλεκτρικά οχήματα που μπορούν να αποφέρουν γρήγορα χρήματα.
"Έχω ασχοληθεί με τις προβλέψεις για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα- δεν ήταν ένα σπουδαίο ταξίδι", δήλωσε ο Farley κατά τη διάρκεια του Wolfe Research Global Auto Conference στη Νέα Υόρκη.
Η Ford τους τελευταίους μήνες καθυστέρησε επενδύσεις δισεκατομμυρίων δολαρίων, μείωσε την παραγωγή, μείωσε τους στόχους για το περιθώριο κέρδους και ουσιαστικά επαναπροσδιόρισε τη στρατηγική της για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στον απόηχο της βραδύτερης από την αναμενόμενη αύξησης της καταναλωτικής ζήτησης. Ο Farley δήλωσε την περασμένη εβδομάδα ότι η εταιρεία αλλάζει κατεύθυνση για να αναπτύξει μια μικρότερη, πιο προσιτή πλατφόρμα EV που μπορεί να είναι κερδοφόρα αμέσως μετά την κυκλοφορία.
"Είναι αδιαπραγμάτευτο ότι πρόκειται να διαθέσουμε κεφάλαια σε ένα νέο προσιτό ηλεκτρικό όχημα ... και πρέπει να έχουμε κέρδος τους πρώτους 12 μήνες", δήλωσε την Πέμπτη, αναφέροντας το μήνυμα που έδωσε στην ομάδα του. "Και δεν θέλω έναν χάρτη με μαλακίες. Θέλω ένα πραγματικό σχέδιο. Και αν δεν μπορείτε να [εκτελέσετε] αυτό το σχέδιο, δεν θα λανσάρουμε το αυτοκίνητο".
Ο Farley δήλωσε ότι η εταιρεία πήρε αυτή την απόφαση επειδή τα οικονομικά στοιχεία των μικρότερων οχημάτων έχουν περισσότερο νόημα για τους καταναλωτές.
"Αυτό που μας είπε τώρα ο πελάτης είναι ότι, αν έχετε [ένα EV] μεγαλύτερο από το Escape (σ.σ. C-SUV), καλύτερα να είναι πραγματικά λειτουργικό ή ένα όχημα εργασίας", δήλωσε ο Farley. "Αλλά αν κάνετε τα οικονομικά για ένα όχημα, ας πούμε το Escape ή μικρότερο, είναι τελείως διαφορετικό, λειτουργεί απόλυτα. Στην πραγματικότητα, είναι δραματικά καλύτερο λειτουργικό κόστος από μια Corolla ή ένα Civic ή ακόμη και ένα Maverick".
Ο Farley υποσχέθηκε ότι η Ford τελικά θα γυρίσει την επιχείρηση EV που χάνει χρήματα, παρομοιάζοντάς την με τις δραστηριότητες στο εξωτερικό, όπου η αυτοκινητοβιομηχανία έχανε δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως, αλλά τώρα έχει συλλογικό κέρδος. Η εταιρεία δήλωσε ότι αναμένει να χάσει 5 έως 5,5 δισεκατομμύρια δολάρια φέτος από τα ηλεκτρικά.
Επίσης τόνισε ότι χρειάζονται μικρότερα, φθηνότερα EVs για να ανταγωνιστούν τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες, τις οποίες ο επικεφαλής της ομάδας EV της Ford χαρακτήρισε αυτή την εβδομάδα "κολοσσιαία στρατηγική απειλή". Οι εταιρείες αυτές πωλούν μεγάλο αριθμό ηλεκτρικών στην Κίνα και αναμένεται να εισέλθουν τελικά στην αγορά των ΗΠΑ.
"Αν δεν μπορείτε να ανταγωνιστείτε τίμια και δίκαια τους Κινέζους σε όλο τον κόσμο, τότε κινδυνεύει το 20-30% των εσόδων σας", δήλωσε ο Farley. "Πρέπει να διορθώσουμε αυτό το πρόβλημα. Πρέπει να το αντιμετωπίσουμε".
Εν τω μεταξύ, ο Farley πρότεινε ότι η Ford θα μπορούσε να μετακινήσει μέρος της παραγωγής στον απόηχο μιας πιο ακριβής σύμβασης εργασίας που επιτεύχθηκε μετά από μια αμφιλεγόμενη απεργία το περασμένο φθινόπωρο, αν και επανέλαβε ότι η εταιρεία μπορεί να αντισταθμίσει πλήρως αυτές τις αυξήσεις μέσω της μείωσης κόστους στην παραγωγή.
Ο Farley δήλωσε ότι η Ford ήταν υπερήφανη για την προηγούμενη ισχυρή σχέση της με το σωματείο εργαζομένων και απογοητεύτηκε όταν το συνδικάτο έκλεισε πολλά εργοστάσια, συμπεριλαμβανομένης της εξαιρετικά κερδοφόρας επιχείρησης Kentucky Truck.
"Αυτή ήταν μια κρίσιμη στιγμή για εμάς", δήλωσε ο Farley. "Είναι σαφές ότι η σχέση μας έχει αλλάξει. ... Έχει αντίκτυπο στην επιχείρηση; Ναι".