Είναι αβέβαιο το μέλλον των plug-in υβριδικών αυτοκινήτων;

Κάποιες κυβερνήσεις αντιμετωπίζουν με καχυποψία τα PHEV, καθώς τα στοιχεία δείχνουν ότι οι πραγματικές εκπομπές CO2 είναι πολύ υψηλότερες από τις εργοστασιακές.

Ford Kuga Plug-In

Τα plug-in υβριδικά μοντέλα αποτελούν για αρκετούς την ιδανική επιλογή τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο, πριν την μετάβαση στα αμιγώς ηλεκτρικά.

Το ισχυρότερο επιχείρημα είναι ότι αρκετά εξ αυτών, δείχνουν να συνδυάζουν τα θετικά δύο διαφορετικών κόσμων. Τα μοντέλα PHEV, χρησιμοποιούν ένα υβριδικό σύστημα μετάδοσης κίνησης, που περιλαμβάνει θερμικό κινητήρα και μια μεγαλύτερης χωρητικότητας μπαταρία, ώστε να αυξηθεί η ηλεκτρική αυτονομία.

Διαβάστε Επίσης

Αυτή η τελευταία παράμετρος, είναι που ανταμείβεται πλουσιοπάροχα στον επίσημο κύκλο μέτρησης εκπομπών ρύπων, καθώς οι εκπομπές CO2 εμφανίζονται ιδιαίτερα χαμηλές, και απολαμβάνουν φορολογικά κίνητρα σε ορισμένες χώρες.

Παράλληλα, βοηθούν τις αυτοκινητοβιομηχανίες να επιτύχουν τους στόχους της ευρωπαϊκής νομοθεσίας για τις μέσες εκπομπές CO2.

Ford Kuga Plug-In

Ωστόσο υπάρχει και η άλλη όψη του νομίσματος, που περιλαμβάνει την αυξανόμενη καχυποψία σχετικά με τις πραγματικές εκπομπές ρύπων των μοντέλων PHEV. Στοιχεία που είδαν το φως της δημοσιότητας από πηγές όπως το Διεθνές Συμβούλιο Καθαρών Μεταφορών (ICCT), δείχνουν ότι οι εκπομπές CO2 των plug-in υβριδικών στον πραγματικό κόσμο, είναι πολύ υψηλότερες από τα αποτελέσματα των δοκιμών WLTP.

3 έως 5 φορές υψηλότερες εκπομπές CO2

Για την ακρίβεια, στην σχετική έκθεση του ICCT, αναφέρεται πως οι εκπομπές των PHEV είναι τρεις έως πέντε φορές υψηλότερες από τα επίσημα στοιχεία, με τα εταιρικά αυτοκίνητα ειδικότερα, να κινούνται με μπαταρία μόνο 11-15% του χρόνου σε σύγκριση με το 70-85% που προϋποθέτουν οι δοκιμές εκπομπών WLTP.

Volvo V60 T6 PHEV

Ήδη οι κυβερνήσεις κάποιων χωρών, με σημαντικότερη την περίπτωση της Γερμανίας, έχουν προχωρήσει σε κατάργηση της επιδότησης αγοράς μοντέλων PHEV, επιδότηση που κυμαίνονταν μεταξύ 5.625 και 6.750 ευρώ. Αποτέλεσμα, η συγκεκριμένη κατηγορία να παρουσιάσει μείωση κατά 42% ή περίπου 80.000 πωλήσεις, σε σύγκριση με το πρώτο 8μηνο του προηγούμενου έτους.

Ανώτερο στέλεχος της Dataforce, εταιρείας που παρέχει δεδομένα και στατιστικά στοιχεία για την ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτων, δήλωσε πως "η μοίρα των PHEV συνδέεται στενά με το φορολογικό σύστημα μιας χώρας. Τα στοιχεία από τη Γερμανία δείχνουν ότι η ζήτηση στην αγορά είναι πολύ χαμηλότερη χωρίς κίνητρα". Επίσης, είναι χαρακτηριστικό πως η αγορά των PHEV έχει ως αιχμή του δόρατος τις εταιρικές πωλήσεις, που αντιπροσωπεύουν τα 3/4 των συνολικών.

Οι πωλήσεις αυξήθηκαν, ο ρυθμός μειώθηκε

Το στοιχείο όμως που μάλλον είναι το πιο ενδεικτικό της μειωμένης δυναμικής των PHEV, είναι πως ενώ οι πωλήσεις τους αυξήθηκαν κατά 4,4% το πρώτο 8μηνο του έτους στην ευρωπαϊκή αγορά, το συνολικό μερίδιο αγοράς της κατηγορίας, μειώθηκε στο 7,4% από 8,4% την ίδια περίοδο το 2022. Αυτό δείχνει πως τα plug-in υβριδικά δεν κατάφεραν να ακολουθήσουν τον ρυθμό της ευρύτερης ανάπτυξης της αγοράς αυτοκινήτων.

Ford Kuga Plug-in Hybrid

Σίγουρα το διάστημα που ακολουθεί θα μας δώσει μια ακόμη σαφέστερη εικόνα για το που βαδίζει η αγορά των PHEV, όμως ήδη εκφράζονται προβληματισμοί αναφορικά με το αν έχει τη δυναμική που θεωρούσαμε, να αναδειχτεί σε μία από τις πιο ανερχόμενες στην αγορά.

Μόλις ο μέσος όρος CO2 των PHEV ανέβει πάνω από τα 50 g/km λόγω των προτεινόμενων αλλαγών στον έλεγχο εκπομπών, το φορολογικό όφελος για τον καταναλωτή χάνεται. Και όπως χαρακτηριστικά αναφέρει το στέλεχος της Dataforce, "εάν η ΕΕ αποφασίσει να εισαγάγει μια πιο ρεαλιστική μέτρηση CO2, τότε η ζήτηση για PHEV θα καταρρεύσει".

Με πληροφορίες από Automotive News Europe

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network