
Όποιοσδήποτε δηλώνει φαν των επιδόσεων και των μετατροπών, γνωρίζει πως υπάρχουν οίκοι βελτιώσεων που έχουν συνδέσει το όνομά τους με συγκεκριμένες εταιρείες. Ξεχωριστή θέση ανάμεσά τους, κατέχει η περίπτωση της Alpina, του Burkard Bovensiepen που απεβίωσε πρόσφατα σε ηλικία 87 ετών.
Όπως αναφέρει η Alpina σε ανακοίνωσή της, "ο Burkard Bovensiepen ήταν οραματιστής, τελειομανής και άνθρωπος με ξεκάθαρες ιδέες. Όταν είχε μια ιδέα στο μυαλό του, δεν σταματούσε ποτέ να την τελειοποιεί, μέχρι να ταιριάζει 100% με το όραμα και τις προσδοκίες του".
Ο Bovensiepen γεννήθηκε το 1936 στη γερμανική πόλη Chemnitz, και αφού αποφοίτησε από το λύκειο, ξεκίνησε την μαθητεία του ως κατασκευαστής εργαλείων, ενώ αργότερα σπούδασε μηχανολόγος μηχανικός πριν στραφεί στη διοίκηση επιχειρήσεων.

H BMW τον κέρδισε με το καλημέρα
Αργότερα θα ανέπτυσσε τροποποιημένα συστήματα εισαγωγής καρμπυρατέρ για "διάφορες μάρκες αυτοκινήτων" με σκοπό τη βελτίωση της απόδοσής τους, αλλά υπήρξε μόνο μία μάρκα που πραγματικά τον ενθουσίαζε: η BMW. Πράγματι, το 1963, η Alpina παρουσίασε το πρώτο καρμπυρατέρ επιδόσεων μέσα στον ευρύχωρο χώρο της νέας τότε BMW 1500 με τον "υπερσύγχρονο" τετρακύλινδρο κινητήρα της.

Η μετατροπή ήταν τόσο καλή, που η ίδια η BMW εξέδωσε ανακοίνωση για τους πελάτες της, που έλεγε ότι η τροποποίηση για βελτίωση των επιδόσεων μπορούσε να προστεθεί με ασφάλεια, χωρίς να ακυρωθεί η εγγύηση του αυτοκινήτου. "Ουσιαστικά ήταν ένα νεύμα έγκρισης από το διοικητικό συμβούλιο της BMW", αναφέρει η Alpina.
Τα πέτρινα χρόνια και η ίδρυση της Alpina
Παρά το γεγονός ότι απολάμβανε της εμπιστοσύνης της BMW, σε αυτό το πρώιμο στάδιο δεν μπορούσε να αντέξει οικονομικά ένα δικό του περίπτερο στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης εκείνου του Σεπτεμβρίου. Αντ' αυτού, αποφάσισε να βάλει ένα φυλλάδιο της Alpina κάτω από τους υαλοκαθαριστήρες της κάθε BMW 1500 που έβρισκε στο πάρκινγκ. "Μια έξυπνη κίνηση μάρκετινγκ που εξασφάλισε την πώληση των πρώτων εκατό κιτ καρμπυρατέρ", λέει η Alpina.

Το όνομα της εταιρείας του, προέκυψε το 1965 από το εργοστάσιο γραφομηχανών του πατέρα του, που ήταν μια αναφορά προς τις κοντινές Άλπεις, ενώ άρχισε να ασχολείται με τους αγώνες προς το τέλος της δεκαετίας του 1960. "Κατά την άποψή του, ο μηχανοκίνητος αθλητισμός ήταν το πεδίο όπου μπορούσε κανείς να επιδείξει καλύτερα την ανταγωνιστικότητα και την τεχνογνωσία του", αναφέρει η Alpina. Η εταιρεία απαριθμεί μάλιστα μια λίστα θρυλικούς οδηγούς που ήταν "όλοι στη μισθοδοσία της Alpina", συμπεριλαμβανομένων των Derek Bell, James Hunt, Jacky Ickx, Niki Lauda, Hans Stuck και Dieter Quester.
Ta highlights της Alpina
Το πρώτο αυτοκίνητο της Alpina πάντως, δεν εμφανίστηκε νωρίτερα από το 1978. Για την ακρίβεια βέβαια, μιλάμε ουσιαστικά για τρία αυτοκίνητα. Το B6 2.8, το B7 Turbo και το B7 Turbo Coupe. Μερικά χρόνια αργότερα, το 1983, η Alpina καταχωρείται ως κανονικός κατασκευαστής αυτοκινήτων. Ανάμεσα στα highlights που θα ακολουθούσαν, συγκαταλέγονται η B10 biturbo -το ταχύτερο sedan στον κόσμο το 1989- η πρώτη σειρά 3 με κινητήρα V8 το 1995, το πρώτο ντίζελ της Alpina το 1999, και φυσικά το Alpina Roadster που προήλθε από την Z8, το οποίο ήταν και το πρώτο Alpina που πήγε στην Αμερική.

Οι δύο γιοι του Burkard ανέλαβαν από κοινού την διαχείριση της εταιρείας από το 2002, ενώ ο ίδιος επικεντρώθηκε στην επιχείρηση κρασιού Alpina (την οποία ξεκίνησε το 1979). Μετά από περισσότερα από 50 χρόνια συνεργασίας, η BMW αγόρασε τα δικαιώματα της μάρκας Alpina τον Μάρτιο του 2022. Η συμφωνία περιλαμβάνει την διατήρηση της τρέχουσας γκάμας της Alpina μέχρι το 2025, ενώ στη συνέχεια θα χαραχθεί μια νέα στρατηγική από κοινού με την BMW.