Αν γνωρίζουν κάπου καλά ποια γενιά της Porsche 911 είναι η πιο αγαπημένη στους πελάτες και στους θαυμαστές των μοντέλων της εταιρείας, είναι στην Singer. Ο κατά τεκμήριο κορυφαίος αναπαλαιωτής-βελτιωτής-εκσυγχρονιστής των αυτοκινήτων που βγαίνουν από το Weissach, παρουσίασε το πιο πρόσφατο project που είναι μια Porsche 964 με την θηριώδη αεροτομή της Porsche 934/5 και κινητήρα των 3.8 λίτρων με διπλά turbo απόδοση 700 ίππων.
Ας ξεκινήσουμε από τα βασικά
Τη δεκαετία του 70 η Porsche αγωνιζόταν στο Le Mans και στους υπόλοιπους αγώνες που συμμετείχε με τις Porsche 934 και 935. To 1977 όμως αποφάσισε να φτιάξει ένα υβρίδιο των δύο εκδόσεων για το πρωτάθλημα του IMSA και το Group 4, που υπήρχε εκείνη την εποχή.
Ήταν ένα κτήνος που αποτελούσε εξέλιξη της ήδη επιτυχημένης 935, η οποία αργότερα κατέληξε να είναι το πιο επιτυχημένο αυτοκίνητο στην ιστορία του θεσμού. Ο IMSA απαγόρευσε αμέσως την 934/5, έτσι αυτή εμφανίστηκε μόνο στους θεσμούς των Sporstcars.
To παζλ της Singer
Τώρα η Singer χάρη στη νέα τεχνική που έχει εισάγει για τη δημιουργία των αυτοκινήτων της, την DLS που σημαίνει Dynamics & Lightweighting Study προσθέτει ένα ακόμη γράμμα, το Τ που μας παραπέμπει στο Turbo. Αυτό γιατί το συγκεκριμένο αυτοκίνητο είναι η μεταφορά αυτής της φιλοσοφίας "Δυναμικής και Ελαφριάς Μελέτης" σε ένα αυτοκίνητο με κινητήρα turbo, που γίνεται πρώτη φορά.
Για την πίστα και τον δρόμο
Η Singer DLS-T λοιπόν έρχεται σε δύο εκδοχές. Εκείνη που αφορά την πίστα και προορίζεται για τους λάτρεις των track days και άλλων εκδηλώσεων και εκείνη που αφορά τον δρόμο και δεν μοιάζει τόσο hardcore. Θα τις ξεχωρίζεις αμέσως γιατί τη θέση της πίσω πτέρυγας που διαθέτει αυτή για την πίστα, παίρνει ένα κομψό, σχεδόν διακριτικό, ducktail στο μοντέλο που θα κυκλοφορεί στον δρόμο.
Σε χρώμα Blood Orange είναι εκείνη που προορίζεται για την πίστα. Η καθόλου διακριτική πτέρυγα πίσω είναι σχεδιασμένη για μεγάλη κάθετη δύναμη και το πάνω μέρος της είναι κινούμενο και ρυθμιζόμενο. Αντίστοιχα στο εμπρός τμήμα το splitter είναι μεγαλύτερο ώστε να διοχετεύει τον αέρα εκεί που πρέπει.
Από την άλλη πλευρά ο ιδιοκτήτης που θα επιλέξει την Singer DLS-T για το δρόμο, θα ασχοληθεί με αυτή που βλέπουμε εδώ σε Moet Blanc. Τo ducktail στο πίσω μέρος είναι αεροδυναμικά βελτιστοποιημένο, όπως λέει η Singer ενώ μπροστά έχουν γίνει οι απαραίτητες προσαρμογές για χαμηλότερες αντιστάσεις.
700 ίπποι και 9.000 rpm
Όλο το αμάξωμα είναι φτιαγμένο από ανθρακονήματα και όπως θα δεις και στις εικόνες ο επίπεδος εξακύλινδρος κινητήρας των 3.8 λίτρων τοποθετείται έτσι ώστε οι εισαγωγές του αέρα για τον ηλεκτρικό ανεμιστήρα να είναι κομμάτι του αμαξώματος και να εναρμονίζονται στην συνολική αεροδυναμική.
Το σύνολο ωστόσο που διαθέτει δύο turbo δεν είναι αμιγώς αερόψυκτο όπως συμβαίνει με τον ατμοσφαιρικό κινητήρα της Singer, γιατί όπως κάθε υπερτροφοδοτούμενος flat six που έχει σεβαστεί τον εαυτό του στο ένδοξο παρελθόν της Porsche, έτσι και αυτός για να φτάσει τους 700 ίππους και να τους αντέξει κιόλας, χρειάστηκε να διαθέτει υδρόψυκτες κυλινδροκεφαλές.
Εξατομίκευση στο μέγιστο
Όπως υπόσχεται ο Rob Dickinson, ιδιοκτήτης της Singer, "Η ιδέα είναι ότι ορισμένοι ιδιοκτήτες προτιμούν η αποκατάστασή τους να είναι εστιασμένη στην πίστα, με μεγαλύτερη πίσω πτέρυγα και πιο επιθετικό μπροστινό προφυλακτήρα, ενώ άλλοι προτιμούν την εστίαση στο δρόμο, με την ducktail, ωστόσο, αν ο ιδιοκτήτης θέλει απόλυτη ελευθερία επιλογής, μπορεί να ζητήσει και τα δύο, και το επιπλέον μπροστινό και το πίσω μέρος θα έρθουν σαν ένα σετ σε θήκη".
Αναπαλαίωση στην Μεγάλη Βρετανία
Όπως και με τις DLS, τα υπερτροφοδοτούμενα αυτοκίνητα της Singer θα κατασκευάζονται στις εγκαταστάσεις της εταιρείας στο Oxfordshire. Το εργατικό δυναμικό της Singer έχει υπερδιπλασιαστεί τον προηγούμενο χρόνο με αποτέλεσμα να απασχολεί σήμερα περισσότερους από 500 ανθρώπους σε όλο τον κόσμο. Περίπου 350 από αυτούς εργάζονται στο κέντρο στο Λος Άντζελες. Η λίστα αναμονής για μια Porsche 911 της Singer ft;anei πλέον μέχρι το τέλος του 2027.
H Singer αποκατέστησε 75 Porsche 911 964 σε DLS και ήταν τέτοια η επιτυχία του μοντέλου που το πλάνο για τις DLS Turbo προβλέπει 99 μοντέλα. Η τιμολόγηση δεν έχει ανακοινωθεί, αλλά δεδομένου ότι το DLS κόστιζε σχεδόν 2 εκατομμύρια ευρώ, είναι ασφαλές να υποθέσουμε ότι αυτό το ποσό θα ξεπεραστεί.
Η αλήθεια πάντως είναι πως ενώ η Singer διατηρούσε μια μετριοπαθή εικόνα εμφανισιακά για τις δημιουργίες της, στην προκειμένη περίπτωση δείχνει να ξεφεύγει από αυτό το μοτίβο και να λανσάρει μια παραλλαγή της Porsche 911 που είναι περίπου αυτό που θα λέγαμε "βγάζει μάτια". Δεν είναι κακό, είναι απλώς διαφορετικό και η Singer δείχνει πως μπορεί να το υποστηρίξει κάτι που το κάνει ακόμη πιο ενδιαφέρον.