Στο πλαίσιο των τελικών δοκιμών, η Volkswagen ανακοίνωσε τις πρώτες πληροφορίες για την τρίτη γενιά του νέου Volkswagen Tiguan και δημόσιευσε αρκετές φωτό του μοντέλου με καμουφλάζ μεν αλλά αρκετά αποκαλυπτικές για το πώς θα είναι το νέο μοντέλο δε. Να τονίσουμε ότι η παγκόσμια πρεμιέρα θα πραγματοποιηθεί το φθινόπωρο του 2023 και η τρίτη γενιά του Tiguan θα κυκλοφορήσει στην αγορά το 2024.
Το best seller της Volkswagen
Το Tiguan είναι εδώ και χρόνια το μοντέλο με τις περισσότερες πωλήσεις της μάρκας Volkswagen παγκοσμίως. Από το ντεμπούτο του το φθινόπωρο του 2007, περισσότεροι από 7,4 εκατομμύρια άνθρωποι σε όλο τον κόσμο έχουν επιλέξει αυτό το SUV και τώρα η Volkswagen έχει έτοιμη την τρίτη γενιά.
Για το νέο Tiguan, η Volkswagen εξέλιξε περαιτέρω την αρθρωτή πλατφόρμα MQB evo και σύμφωνα με τον τεχνικό ανάπτυξης της φίρμας η είναι ιδανική γιατί ταιριάζει στη νέα γενιά plug-in υβριδικών κινητήρων με ηλεκτρική αυτονομία έως και 100 χιλιόμετρα.
Το Tiguan θα είναι ένα από τα πρώτα οχήματα στην κατηγορία του που θα διατίθεται με προαιρετικούς προβολείς HD matrix. Η τεχνολογία προβολέων IQ.LIGHT HD matrix αναπτύχθηκε από κοινού για το Tiguan και το Touareg. Με βάση την αρχή "από πάνω προς τα κάτω", η τεχνολογία φωτισμού ενός μοντέλου της premium κατηγορίας θα χρησιμοποιηθεί τώρα στο μεσαίου μεγέθους Tiguan.
Νέα υλικά στο εσωτερικό και ένα στοιχείο από τα ID.
Παράλληλα το εσωτερικό του Tiguan έχει ανανεωθεί και σχεδιαστεί για διαισθητικό χειρισμό. Το Tiguan θα κυκλοφορεί στην αγορά με ένα νέο εξελιγμένο κόκπιτ και ένα νέο σύστημα infotainment. Μια οθόνη με διαγώνιο έως και 38 εκατοστά (15 ίντσες) εμφανίζει σημαντικές λειτουργίες όπως η πλοήγηση, η μουσική και ο κλιματισμός και μπορεί να προσαρμοστεί με γρήγορη πρόσβαση.
Η κεντρική κονσόλα φιλοξενεί επίσης το Driving Experience Control. Το περιστροφικό χειριστήριο με τη δική του μίνι οθόνη μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τον έλεγχο του τρόπου οδήγησης, της έντασης του ραδιοφώνου ή των χρωμάτων του φωτισμού περιβάλλοντος.
Επίσης η Volkwagen κάνει λόγο για νέα υλικά υψηλής ποιότητας, εξελιγμένα καθίσματα και καλύτερη ηχομόνωση αλλά και κεντρική κονσόλα με περισσότερο χώρο.
Το Tiguan θα προσφέρεται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων (DSG). Όπως και στα μοντέλα Volkswagen ID., η αλλαγή της θέσης των ταχυτήτων γίνεται πλέον μέσω ενός διακόπτη στην κολόνα του τιμονιού στα δεξιά του τιμονιού. Επιπλέον θα υπάρχουν paddles αλλαγής ταχυτήτων στο τιμόνι.
Η πλατφόρμα MQB evo είναι βασική και για τη νέα γενιά του προσαρμοστικού ελέγχου ανάρτησης DCC: το προαιρετικό DCC Pro με αμορτισέρ δύο βαλβίδων. Το νέο μοντέλο εξοπλίζεται τώρα επιπλέον στον βασικό εξοπλισμό με διαχειριστή δυναμικής οχήματος - ένα σύστημα που έκανε το ντεμπούτο του στο τρέχον Golf GTI.
Το σύστημα ελέγχει τις λειτουργίες του διαφορικού (XDS) και των αμορτισέρ στο σύστημα DCC Pro. Χάρη στο Vehicle Dynamics Manager, το οποίο πραγματοποιεί παρεμβάσεις πέδησης για κάθε τροχό και ρυθμίσεις της σκληρότητας των αμορτισέρ ανάλογα με τον τροχό.
TDI, TSI, eTSI και eHybrid
Χάρη στο MQB evo, είναι δυνατοί διαφορετικοί τύποι κίνησης για το Tiguan. Θα προσφέρεται με κινητήρες turbodiesel (TDI), υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες βενζίνης (TSI), ήπιους υβριδικούς υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες βενζίνης (eTSI) και plug-in υβριδικά συστήματα (eHybrid).
Η ηλεκτρική αυτονομία των νέων plug-in υβριδικών συστημάτων κίνησης έχει αυξηθεί έως και 100 χιλιόμετρα σε σχέση με τους προκατόχους, ανάλογα με τον εξοπλισμό. Επιπλέον, η φόρτιση εναλλασσόμενου ρεύματος θα είναι ταχύτερη σε όλες τις εκδόσεις eHybrid, ενώ για πρώτη φορά θα είναι δυνατή και η φόρτιση συνεχούς ρεύματος ως στάνταρ.
Καλύτερα καθίσματα και μεγαλύτερος χώρος αποσκευών
Το Tiguan θα διατίθεται προαιρετικά με τα εμπρός καθίσματα ergoActive. Μεταξύ άλλων, τα καθίσματα αυτά διαθέτουν πνευματική ρύθμιση οσφυϊκής στήριξης τεσσάρων κατευθύνσεων και πνευματική λειτουργία μασάζ σημείων πίεσης 10 θαλάμων στις πλάτες - χαρακτηριστικά που συνήθως συναντώνται σε μοντέλα της premium-class. Είναι επίσης εξοπλισμένα με θέρμανση και εξαερισμό των καθισμάτων.
Το νέο Tiguan μεγαλώνει σε μήκος κατά περίπου τρία εκατοστά. Το ύψος, το πλάτος και το μεταξόνιο παραμένουν σχεδόν πανομοιότυπα με τον προκάτοχό του. Παρόλο που το SUV είναι ελάχιστα μακρύτερο, η χωρητικότητα του χώρου αποσκευών έχει αυξηθεί κατά 33 λίτρα σε 648 λίτρα.