Πόσο ανεβαίνουν οι πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ευρώπη-τι συμβαίνει με βενζίνη και diesel

Για το 2022 ξέρουμε πια τα περισσότερα στοιχεία. Τώρα βλέπουμε το 2023 και αυτή είναι μια πρώτη εικόνα για τις πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ευρώπη τους πρώτες τέσσερις μήνες

Έχουμε πλέον μια αρκετά πλήρη εικόνα για τις πωλήσεις αυτοκινήτων σε παγκόσμιο και τοπικό επίπεδο. Ξέρουμε ποιες εταιρείες είναι πιο κερδοφόρες, ποιες σαρώνουν στις πωλήσεις, ποιες κατηγορίες προτίμησαν οι οδηγοί το 2022 και γενικά το παζλ της περασμένης χρονιάς έχει ολοκληρωθεί και κοιτάμε το πρώτο τετράμηνο του 2023 στην Ευρώπη. Και όπως φαίνεται είναι καλό και δίνει σε νούμερα την δυναμική που φάνηκαν να έχουν οι πωλήσεις από το δεύτερό μισό του 2022 -παρόλα τα πολύπλευρα προβλήματα στην αυτοκινητοβιομηχανία.

Τι έγινε στην Ευρώπη από Ιανουάριο μέχρι Απρίλιο του 2023

Τον Απρίλιο του 2023, η αγορά των καινούργιων αυτοκινήτων της ΕΕ, σημείωσε σημαντική αύξηση στις ταξινομήσεις επιβατικών αυτοκινήτων, με 803.188 πωλήσεις, σημειώνοντας αύξηση 17,2% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του προηγούμενου έτος. Όλες οι μεγάλες αγορές της ΕΕ αναπτύχθηκαν σταθερά τον περασμένο μήνα, με την Ιταλία (+29,2%) και τη Γαλλία (+21,9%) να πρωτοστατούν.

Από τον Ιανουάριο έως τον Απρίλιο του 2023, η αγορά των αυτοκινήτων (και μτχ.) της ΕΕ αυξήθηκε κατά 17,8% σε 3,5 εκατ. ταξινομημένα αυτοκίνητα. Παρά τη βελτίωση από έτος σε έτος, οι πωλήσεις εξακολουθούσαν να είναι μειωμένες κατά 22,8% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2019.

Μεταξύ των τεσσάρων μεγάλων αγορών της ΕΕ, η Ισπανία (+33,7%) σημείωσε τα υψηλότερα κέρδη, ακολουθούμενη από την Ιταλία (+26,9%), τη Γαλλία (+16,7%) και τη Γερμανία (+7,9%).

Ανεβαίνουν και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Τον Απρίλιο, το μερίδιο αγοράς των ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία σημείωσε σημαντική ανάκαμψη, αυξάνοντας το ποσοστό της από 9,1% σε 11,8%. Ενώ τα υβριδικά αντιπροσωπεύουν πλέον το 24,8% της αγοράς νέων αυτοκινήτων στην ΕΕ, τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα συνεχίζουν να κυριαρχούν με το μεγαλύτερο μερίδιο 38,2%.

Τον περασμένο μήνα, οι ταξινομήσεις νέων ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία στην ΕΕ κατέγραψαν σημαντική αύξηση (+51,9%), φτάνοντας τις 94.561 μονάδες. Αυτό αντιπροσωπεύει μερίδιο αγοράς 11,8%, αύξηση σχεδόν 3% σε σύγκριση με τον Απρίλιο του 2022. Οι περισσότερες αγορές της ΕΕ κατέγραψαν διψήφια και τριψήφια ποσοστιαία κέρδη, συμπεριλαμβανομένων των δύο μεγαλύτερων: της Γαλλίας (+34,8%) και της Γερμανίας (+34,1%) ). Αυτή η τάση οδήγησε σε σωρευτική αύξηση 45,1%, με 415.579 μονάδες που πωλήθηκαν το πρώτο τετράμηνο του 2023.

Τα υβριδικά αυτοκίνητα (HEV) συνέχισαν να αναπτύσσονται τον Απρίλιο, με τις πωλήσεις να αυξάνονται κατά 22,7% στις 199.407 μονάδες. Αυτή η αύξηση οφείλεται κυρίως στις διψήφιες αυξήσεις στις τέσσερις βασικές αγορές της ΕΕ: Γερμανία (+35,9%), Γαλλία (+28,6%), Ιταλία (+28,3%) και Ισπανία (+14,4%). Ως αποτέλεσμα, τα HEV καταλαμβάνουν πλέον μερίδιο αγοράς 24,8% (από 23,7% τον Απρίλιο του 2022).

Παρά την αύξηση 4,3% τον Μάρτιο, η αγορά της ΕΕ για plug-in υβριδικά οχήματα (PHEV) υποχώρησε τον Απρίλιο (-5,5%), με τις πωλήσεις να μειώνονται σημαντικά στη Γερμανία (-45,7%), τη μεγαλύτερη αγορά για αυτόν τον τύπο οχημάτων. Κατά συνέπεια, το συνολικό μερίδιο αγοράς PHEV μειώθηκε από 9,2% τον Απρίλιο του περασμένου έτους σε 7,4% το 2023.

Βενζίνη και diesel

Οι ταξινομήσεις νέων βενζινοκίνητων αυτοκινήτων στην ΕΕ είχαν άλλον έναν δυνατό μήνα τον Απρίλιο, με τις πωλήσεις να αυξάνονται κατά 17,3%, φτάνοντας τις 306.757 μονάδες. Αυτό ανέρχεται σε μερίδιο αγοράς 38,2%, το ίδιο μερίδιο με τον Απρίλιο του 2022. Η ανάπτυξη οφείλεται κυρίως στα σταθερά αποτελέσματα στις τέσσερις βασικές αγορές της ΕΕ, ιδιαίτερα στην Ιταλία (+39,3%) και στη Γαλλία (+31,3%). Από την αρχή του έτους, οι πωλήσεις βενζίνης στην ΕΕ έχουν φτάσει σχεδόν τα 1,3 εκατομμύρια μονάδες, σημειώνοντας αξιοσημείωτη αύξηση 18,3% σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2022.

Η αγορά αυτοκινήτων diesel της ΕΕ παρέμεινε σταθερή τον Απρίλιο (+0,03%), παρά τις θετικές επιδόσεις σε δύο από τις μεγαλύτερες αγορές του μπλοκ: την Ιταλία (+21,5%) και τη Γερμανία (+2,4%). Τα αυτοκίνητα ντίζελ αντιπροσωπεύουν το 14,7% του μεριδίου αγοράς της ΕΕ, από 17,2% τον Απρίλιο του 2022.

Με πληροφορίες από το capital.gr

Διαβάστε ακόμα:
 - Το Rimac Nevera διέλυσε το παγκόσμιο ρεκόρ στο 0-400-0 km/h (+video)
 - The Icon: Με αυτό το ηλεκτρικό σκάφος η BMW μπαίνει στην θάλασσα (εικόνες)
 - Γιατί δεν μπορείς να μιλήσεις με το ChatGPT για καινούργια αυτοκίνητα
 - Tamiya Wild One ΜΑΧ: Το παιχνίδι που έγινε πραγματικότητα
 - Ποιες χώρες θέλουν να μπλοκάρουν την εφαρμογή του Euro 7 από το 2025