Γιατί χαίρονται Porsche και Ferrari με συμφωνία της ΕΕ για συνθετικά καύσιμα

Τι είναι τα συνθετικά καύσιμα και τι σημαίνει για τις αυτοκινητοβιομηχανίες η πρόσφατη συμφωνία της Ευρωπαϊκής Ένωσης με την Γερμανία σχετικά με την χρήση αυτών σε αυτοκίνητα που χρησιμοποιούν κινητήρες εσωτερικής καύσης μετά το 2035;

Porsche 911 Dakar

To τελευταίο διάστημα είμαστε μάρτυρες ενός μπρα ντε φερ μεταξύ του σχεδίου εξηλεκτρισμού στην αυτοκίνηση που έχει εκπονήσει η Ευρωπαϊκή Ένωση και των αυτοκινητοβιομηχανιών κυρίως σε Γερμανία και Ιταλία που θέλουν να συνεχίσουν την παραγωγή μοντέλων με συμβατική τεχνολογία πέραν του 2035.

Λύση τα συνθετικά καύσιμα

Το αφήγημα των κατασκευαστών αυτοκινήτων είναι πως αυτή την στιγμή υπάρχει η τεχνολογία για την δημιουργία νέων καυσίμων με ουδέτερο αποτύπωμα CO2 που όμως μπορούν να χρησιμοποιηθούν από κινητήρες εσωτερικής καύσης. Πρόκειται για τα συνθετικά καύσιμα (e-Fuels) που παράγονται μέσω μιας πολύπλοκης διαδικασίας χρησιμοποιώντας υδρογόνο και διοξείδιο του άνθρακα μαζί με ηλεκτρισμό.

Αντλία βενζίνης και φορτιστής ηλεκτρικού αυτοκινήτου

Ο όμιλος VW χαιρέτησε την εξεύρεση λύσης με την Ε.Ε. και δήλωσε πως τα συνθετικά καύσιμα θα βοηθήσουν μοντέλα υψηλών επιδόσεων αλλά περιορισμένου εύρους παραγωγής όπως η Porsche 911 να συνεχίσουν την εμπορική του πορεία με θερμικούς κινητήρες και μετά το 2035.

"Βλέπουμε τα συνθετικά καύσιμα ως μια χρήσιμη προσθήκη στον υπάρχοντα στόλο των κινητήρων εσωτερικής καύσης και για ειδικές εφαρμογές. Τα e-fuels από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας είναι μια συμβολή στη βιώσιμη κινητικότητα", δήλωσε δια εκπροσώπου της η Volkswagen.

Ferrari Purosangue

Στο ίδιο μήκος κύματος και οι αναφορές επί του θέματος του διευθύνοντος συμβούλου της Ferrari, Benedetto Vigna: "Τα καλά νέα για εμάς ως εταιρεία είναι ότι πέρα από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, θα μπορέσουμε να συνεχίσουμε και με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Αυτή η απόφαση είναι πολύ ενδιαφέρουσα για εμάς, διότι επιτρέπει στα οχήματα εσωτερικής καύσης να συνεχίσουν και μετά το 2036".

Ferrari Purosangue V12

Ηλεκτρικές Ferrari στο μέλλον

Η Ferrari φημίζεται για τους ισχυρούς βενζινοκινητήρες της όμως δεν έχει αποσαφηνίσει το πρόγραμμα εξηλεκτρισμού της γκάμας της. Η εταιρεία παράγει ήδη plug-in υβριδικά μοντέλα και έχει δηλώσει πως ετοιμάζει ένα πλήρως ηλεκτρικό όχημα για το 2025.

Ο Vigna δήλωσε ότι το αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο θα είναι "ένα μοναδικό αυτοκίνητο", αλλά δεν έδωσε περαιτέρω λεπτομέρειες. Η εταιρεία σχεδιάζει πως τα πλήρως ηλεκτρικά και υβριδικά μοντέλα της θα αποτελούν το 80% της γκάμας μέχρι το 2030, ενώ το 20% θα εξακολουθεί να εφοδιάζεται με κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Διαβάστε Επίσης

Από την πλευρά του ο όμιλος VW παραμένει προσηλωμένος στον εξηλεκτρισμό της γκάμας του με στόχο τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να αντιπροσωπεύουν περίπου το 10% των πωλήσεων για εφέτος και πάνω από το μισό μέχρι το τέλος της δεκαετίας. Σε ότι αφορά τα συνθετικά καύσιμα, ο όμιλος έχει μεγάλα σχέδια καθώς έχει επενδύσει σε ένα εργοστάσιο παραγωγής τέτοιων καυσίμων στην Χιλή.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση και η Γερμανία κατέληξαν σε συμφωνία την περασμένη Παρασκευή, η οποία επιτρέπει την πώληση νέων αυτοκινήτων που κινούνται με κινητήρες εσωτερικής καύσης μετά την προθεσμία του 2035, εφόσον λειτουργούν με συνθετικά καύσιμα ουδέτερα ως προς τις εκπομπές CO2. Αξίζει να σημειωθεί πως το υπουργείο Μεταφορών της Γερμανίας είχε επί εβδομάδες μπλοκάρει το σχέδιο της ΕΕ, απαιτώντας εξαίρεση για τα αυτοκίνητα που χρησιμοποιούν συνθετικά καύσιμα.

Best of Network