Θυμάσαι που βλέπαμε τον αντικαταστάτη της Lamborghini Aventador, που είναι έτοιμος και δοκιμάζεται αυτή την εποχή. Ο λόγος που γίνεται αυτό είναι γιατί η Lamborghini όπως αποκάλυψε τώρα, πολύ σύντομα, δηλαδή μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2023, θα μας παρουσιάσει το πρώτο της υβριδικό supercar που θα είναι η Aventador νέας γενιάς. Ακριβώς για αυτό το λόγο μας δείχνει ορισμένα από τα πιο σημαντικά αυτοκίνητά της να συνθέτουν εξαιρετικές εικόνες σε χαρακτηριστικά ιταλικά σημεια όπως το Palazzo d' Accursio ή η Villa Pisani και έτσι αποχαιρετά τον συμβατικό V12 που χαρακτήρισε μια ολόκληρη εποχή με διάρκεια 60 χρόνια.

Δύο κινητήρες σε 60 χρόνια
Ο ατμοσφαιρικός κινητήρας V12 τοποθετήθηκε για πρώτη φορά στην Lamborghini 350 GT. Ήταν ένα κινητήριο σύνολο που είχε προκύψει από την τεχνική ιδιοφυία του Giotto Bizzarrini. Τον σχεδίασε ως αγωνιστικό μοτέρ, αλλά ο Ferruccio Lamborghini σχεδόν τυχοδιωκτικά αποφάσισε πως ταίριαζε στο αυτοκίνητο με το οποίο ήθελε να μπει στο μάτι του Enzo Ferrari. Αυτός ο κινητήρας, πέρασε από μετατροπές, μετατοπίσεις, αυξήσεις ιπποδυνάμεων και μειώσεις εκπομπών ρύπων για να αντικατασταθεί τελικά το 2011 με την έλευση της Lamborghini Aventador.

Μεταξύ του 1963 και του 2010, ο κινητήρας χρησιμοποιήθηκε σε διάφορες θέσεις. Αρχικά ήταν τοποθετημένος στο εμπρός μέρος, στις 350 GT, 400 GT και Espada. Κατασκευάστηκε χρησιμοποιώντας αλουμίνιο για τις κυλινδροκεφαλές, το θάλαμο του στροφάλου και τα έμβολα, ώστε να μειωθεί το βάρος στα 232 κιλά. Στη συνέχεια, ο κινητήρας χρησιμοποιήθηκε σε διάταξη κεντρομήχανου, περιστρεφόμενος κατά 90 μοίρες στη Miura. Ακολούθησε η μετακίνηση πιο πίσω και ξεκινώντας από την Countach, κατέληξε να προσφέρει σημαντικά στη συνολική μείωση βάρους των αυτοκινήτων της Lamborghini, αλλά και στην κατανομή αυτού.

Σε όλη αυτή την πορεία αυξήθηκε ασφαλώς η χωρητικότητά του από τα 3,5 lt. στην 350 GT στα 6,5 lt. της Murcielago. Νέα υλικά και νέες τεχνολογίες συνέβαλαν σε ακόμη μεγαλύτερη μείωση βάρους και ο V12 είναι πλέον η καρδιά που χτυπάει στις Aventador, Sian και Countach LPI 800-4, τοποθετημένος πλέον, πίσω και χαμηλά ώστε να επιτρέπει το χαρακτηριστικό σχήμα και την εμφάνιση κάθε μιας εξωτικής Lambo. Η απόδοσή του; Αναλόγως των αναγκών μπορεί να φτάσει σε αστρονομικά επίπεδα. Στην Essenza SCV12, για παράδειγμα, το track-day car της Lamobrghini, αποδίδει 830 ίππους.
Ικανοποιώντας τις απαιτήσεις της τετρακίνησης
Οι εργασίες για την εξέλιξη του V12, με σκοπό την χρήση του στο νέο supercar, Diablo, το οποίο θα έκανε το ντεμπούτο του το 1990, ξεκίνησαν το 1985. Ο κυβισμός του κινητήρα αυξήθηκε στα 5,7 λίτρα και η απόδοση στους 492 ίππους. Στην έκδοση VT που παρουσιάστηκε το 1993, η Diablo ήταν το πρώτο supercar της Lamborghini που ήταν διαθέσιμο και σε τετρακίνητη έκδοση. Η Diablo SV-R, από την άλλη πλευρά, δημιουργήθηκε για να αγωνιστεί στο Super Sport Trophy, το οποίο έκανε το ντεμπούτο του ως αγώνας υποστήριξης στις 24 ώρες του Le Mans το 1996. Τριάντα δύο Diablo SV-R έλαβαν μέρος σε αυτό που ήταν το μεγαλύτερο αγωνιστικό πρόγραμμα της Lamborghini πριν από το πρωτάθλημα Super Trofeo που εγκαινιάστηκε το 2009.

Νέες προκλήσεις με την έλευση της Murcielago
Η συνέχεια βρήκε την Lamborghini στο άρμα της Audi και οι αλλαγές ήταν σαρωτικές με την αυτοκίνηση να αλλάζει και να αναγκάζει τους νέους ιδιοκτήτες σε διαφορετική προσέγγιση, ώστε η φίρμα να είναι βιώσιμη στην εποχή των περιορισμών. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η Murcielago, η οποία παρουσιάστηκε το 2001 με έναν κινητήρα V12, 6,2 lt. ο οποίος απέδιδε 580 ίππους. Αναβαθμίστηκε το 2007 με την χωρητικότητα να αυξάνεται στα 6,5 lt. και ήταν ικανός να αποδίδει 670 ίππους. Κάπου εκεί ήρθε η απόφαση, ο κινητήρας να ανασχεδιαστεί από το μηδέν. Έπειτα από 45 χρόνια, η εποχή και οι συγκυρίες επέτρεψαν στους σχεδιαστές της Lamborghini να θέσουν νέους στόχους και να εκμεταλλευτούν νέες ευκαιρίες.

Ο κινητήρας της Aventador παρουσιάστηκε το 2011, αποδίδοντας 690 ίππους με κυβισμό 6,5 lt.. Στη συνέχεια τροποποιήθηκε για την LP 700-4 το 2013, την LP 750-4 το 2015 και την Superveloce το 2016. Με την άφιξη της SVJ το 2019, η ισχύς του κινητήρα αυξήθηκε στους 759 ίππους και στην Ultimae του 2021, την τελευταία από τις Aventador για το δρόμο, στους 780 ίππους.

Ο ίδιος κινητήρας τοποθετείται επίσης στην Essenza, ένα αυτοκίνητο μόνο για πίστα που δεν υπόκειται στους περιορισμούς της ομολογκασίας για χρήση στο δρόμο. Σε αυτή τη διαμόρφωση, ο κινητήρας φτάνει τους 830 ίππους, ένα πραγματικό θαύμα της σύγχρονης μηχανικής. Η Aventador ήταν η τελευταία Lamborghini που κινήθηκε από έναν αμιγώς ατμοσφαιρικό κινητήρα V12 πριν το επόμενο, υβριδικό, κεφάλαιο ξεδιπλωθεί το πρώτο τρίμηνο του 2023.