Ford GT Mk IV: Μόνο για πίστα, περιορισμένη παραγωγή, από 1,6 εκ. ευρώ

Αυτό το Ford θα είναι σπάνιο, θα κυκλοφορεί μόνο στις πίστες και κοστίζει πολύ ακριβά. Αλλά είναι ένα πανέμορφο κτήνος

Ford GT MK IV 2023

"Το νέο Ford GT Mk IV της Ford Performance και της Multimatic, που αντιπροσωπεύει το απόλυτο και πιο ακραίο Ford GT για πίστα, είναι ένα ριζικά προηγμένο υπεραυτοκίνητο που προσφέρει μέγιστες επιδόσεις" αναφέρει η Ford για αυτό το νέο και προσεχώς σπανιότατο GT και δεν έχουμε λόγο να διαφωνήσουμε.

Ford GT MK IV 2023

Κάτι σου θυμίζει το όνομα;

Για να είναι -που είναι- το ταχύτερο Ford GT μέχρι σήμερα, το Ford GT Mk IV διαθέτει κινητήρα twin-turbo EcoBoost 800 ίππων, αγωνιστικό κιβώτιο ταχυτήτων, εξωτερική σχεδίαση εστιασμένη στην αεροδυναμική και πλαίσιο με μεγαλύτερο μεταξόνιο για καλύτερη συμπεριφορά στην πίστα.

Ford GT MK IV 2023

Γιατί σου θυμίζει κάτι το όνομα; Ο επικεφαλής της Ford Performance Mark Rushbrook εξηγεί: "Το αρχικό GT Mk IV (σ.σ. αα μάλιστα) είχε δημιουργηθεί για μέγιστη απόδοση στην πίστα και το νέο Ford GT Mk IV είναι πιστό σε αυτήν την φιλοσοφία". Και συνεχίζει: " με ένα εντελώς νέο αμάξωμα από ανθρακονήματα που είναι λειτουργικό και εντυπωσιακό, το Mk IV είναι ο απόλυτος αποχαιρετισμός της τρίτης γενιάς supercar".

Ford GT MK IV 2023

Το νέο Ford GT Mk IV παραπέμπει στη χρονιά που το αρχικό Mk IV κέρδισε τις 24 ώρες του Le Mans, ενώ μόλις 67 από τα χειροποίητα supercars θα παραχθούν στις εγκαταστάσεις της Multimatic στο Markham του Οντάριο. Μια νέα διαδικασία υποβολής αιτήσεων πελατών θα ξεκινήσει για αυτό το supercar αξίας 1,6 εκατ. ευρώ, με τις επιλογές των πελατών να επιβεβαιώνονται το πρώτο τρίμηνο του 2023. Οι παραδόσεις θα ξεκινήσουν στα τέλη της άνοιξης του 2023.

Ford GT MK IV 2023

"Η εντολή στην Multimatic ήταν να δημιουργήσει την πιο ακραία τελική έκδοση του Ford GT, και το Mk IV είναι το αποτέλεσμα", δήλωσε ο Larry Holt, εκτελεστικός αντιπρόεδρος της Multimatic Special Vehicle Operations Group. "Ο μοναδικός κινητήρας μεγαλύτερου κυβισμού, το κατάλληλο αγωνιστικό κιβώτιο ταχυτήτων, το αυξημένο μεταξόνιο και το πραγματικά ριζοσπαστικό αμάξωμα οδήγησαν σε ένα πρωτοφανές επίπεδο επιδόσεων. Είμαστε υπερήφανοι που συμμετείχαμε στην τρίτη γενιά GT από την αρχή της δημιουργίας της μέχρι αυτό το εκπληκτικό κύκνειο άσμα και θεωρούμε ότι αποτελεί ένα σημαντικό κεφάλαιο στην ιστορία της Multimatic". Και κάπου εδώ τελειώνουν οι πληροφορίες για αυτό το Frod GT πίστας, μόνο για έχοντες.

Ας πούμε και για το Ford GT Mk IV του 1967

Βασιζόμενοι στο θριαμβευτικό τερματισμό του Ford GT Mk II στο Le Mans το 1966 (1-2-3)*, η ομάδα εξέλιξης της Ford επανασχεδίασε το αυτοκίνητο από το μηδέν για να δημιουργίσει του Ford GT Mk IV του 1967. Τότε οι μηχανικοί της Ford και η Kar Kraft ανέπτυξαν ένα νέο ελαφρύ πλαίσιο χρησιμοποιώντας κυψελωτό αλουμινίο και δημιούργησαν ένα πιο αεροδυναμικό αμάξωμα και το ονόμασαν "J-Car" επειδή κατασκευάστηκε σύμφωνα με τους νέους κανόνες του Παραρτήματος J της FIA.

Ford GT MK IV 1967
Ford GT MK IV 1967
Ford GT MK IV 1967
Ford GT MK IV 1967
Ford GT MK IV 1967
Ford GT MK IV 1967
Ford GT MK IV 1967
Ford GT MK IV 1967
Ford GT MK IV 1967
Ford GT MK IV 1967
Ford GT MK IV 1967
Ford GT MK IV 1967
Ford GT MK IV 1967
Ford GT MK IV 1967
Ford GT MK IV 1967

Σε συνδυασμό με τον περίφημο 427 V-8 (7L) κινητήρα της Ford και ένα ειδικό κιβώτιο ταχυτήτων με δικό του σύστημα ψύξης που μετέφερε την ισχύ στους πίσω τροχούς, το Ford GT Mk IV του 1967 ήταν κατά 9 ίντσες μακρύτερο και κατασκευάστηκε ειδικά για να κυριαρχήσει στους παγκόσμιους αγώνες αντοχής.

*Αν δεν ξέρεις την ιστορία, η ταινία Ford Vs Ferrari είναι μια καλή ευκαιρία να την μάθεις και αρκετά πιστή ιστορικά.

Best of Network