Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Οι Κινέζοι και η εμπιστοσύνη των Ευρωπαίων

Μπορεί ο Επίτροπος Μπρετόν να προειδοποιεί για την επικράτηση των κινεζικών brands ηλεκτρικών στην ΕΕ αλλά οι κινέζοι προσπαθούν να κερδίσουν την εμπιστοσύνη των Ευρωπαίων

BYD ATTO 3 Euro NCAP

Αναφερόμαστε διαρκώς στα κινεζικά αυτοκίνητα -και δη στα ηλεκτρικά- και στον αντίκτυπο που θα έχει στην ευρωπαϊκή αγορά η επικράτηση brands από την Κίνα. Φυσικά αυτή είναι η όψη της υπόθεσης. Η άλλη έχει να κάνει με την προσπάθεια και το τρόπο των κινέζων κατασκευαστών να προσεγγίσουν τον ευρωπαίο οδηγό. 

Πρώτα η εμπιστοσύνη

Οι Κινέζοι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων επιδιώκουν να κερδίσουν την εμπιστοσύνη των Ευρωπαίων οδηγών, αλλά και μεγάλων εταιρικών πελατών, προσφέροντας οικονομικά πιο προσιτά οχήματα που έρχονται στην ευρωπαϊκή αγορά με υψηλά στάνταρτ ασφάλειας, αλλά και πολλά αξεσουάρ υψηλής τεχνολογίας.

Κατά τους τελευταίους δύο μήνες αρκετά κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα έχουν κερδίσει τις αξιολογήσεις πέντε αστέρων του Euro NCAP. Πρόκειται για ένα επίτευγμα που απαιτεί από τα οχήματα να είναι εφοδιασμένα με συστήματα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας, ενώ καλύπτουν και το σχετικό πλαίσιο νομικών προϋποθέσεων.

Τι λέει ο επικεφαλής της Xpeng

"Όλοι οι Κινέζοι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων επιδιώκουν να λάβουν αξιολογήσεις πέντε αστέρων, ώστε να είναι πιο ανταγωνιστικοί στην ευρωπαϊκή αγορά", δήλωσε ο Μπράιαν Γκου πρόεδρος της κινεζικής εταιρίας παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων Xpeng.

Ο Γκου δήλωσε ότι η Xpeng κατά την τελευταία τριετία κατασκεύασε καταστήματα, αλλά και κέντρα τεχνικής συντήρησης στη Δανία, στην Ολλανδία, στη Νορβηγία, αλλά και στη Σουηδία, καταγράφοντας τις πρώτες πωλήσεις στη Νορβηγία, πριν από την επίσημη εμπορική προώθηση την επόμενη χρονιά του οχήματος sedan P7, αλλά και του SUV G9, στις αγορές των τεσσάρων χωρών.

Οι Κινέζοι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων έχουν αναγνωρίσει ότι η ασφάλεια αποτελεί μία κεντρικά σημαντική διάσταση της διαδικασίας των πωλήσεων, σύμφωνα με τον Μάθιου Έϊβερι, διευθυντή της Thatcham Research, ενός βρετανικού κέντρου έρευνας αυτοκινήτων που χρηματοδοτείται από ασφαλιστές, ενώ είναι μέλος του διοικητικού συμβουλίου του ευρωπαϊκού προγράμματος Euro NCAP.

Οι αξιολογήσεις πέντε αστέρων στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα NCAP χαρακτηρίζονται ως καθοριστικής σημασίας προκειμένου να ξεπεραστούν τα κατάλοιπα ευρωπαϊκών ανησυχιών σχετικά με τα οχήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα, μετά τις φρικτές αποτυχίες στα τεστ δοκιμών το 2006 και το 2007, που καλλιέργησαν την εντύπωση ότι τα οχήματα κινεζικής κατασκευής δεν είναι ασφαλή.

Ίσως σε ένα πιο σημαντικό επίπεδο για την πορεία των πωλήσεων, οι θετικές αξιολογήσεις ασφάλειας των κινεζικών οχημάτων ανοίγουν επίσης, μία εν δυνάμει μεγάλη εμπορική αγορά που έχει στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος της τους μεγάλους στόλους οχημάτων εταιρικής χρήσης για τους Κινέζους κατασκευαστές οχημάτων EV.

Οι πωλήσεις του στόλου των οχημάτων εταιρικής χρήσης διαμορφώνουν περίπου ποσοστό 50% επί των συνολικών πωλήσεων οχημάτων σε μεγάλες αγορές, συμπεριλαμβανομένης της Γερμανίας, της Γαλλίας, αλλά και του Ηνωμένου Βασιλείου, ενώ αρκετοί αγοραστές οχημάτων εταιρικής χρήσης δίνουν ουσιαστική βαρύτητα στην ασφάλεια τους.

"Οι πωλήσεις εταιρικών στόλων είναι πολύ σημαντικές και πολλοί από τους στόλους οχημάτων των εταιριών, έχουν ως υποχρεωτική προϋπόθεση την αξιολόγηση πέντε αστέρων, προκειμένου να προχωρήσουν στην αγορά αυτοκινήτων", δήλωσε ο Έϊβερι.

Με πληροφορίες από capital.gr

Best of Network