Ωπ, μονοθέσιο restomod Mazda MX-5 πρώτης γενιάς

Η ιταλική εταιρεία που δημιούργησε αυτό το restomod λέγεται Gorgona Cars. Δεν κάνουμε πλάκα. Μάλλον έβλεπαν ταινίες του Δαλιανίδη αντί για ιταλικό νεορεαλισμό

Το μονοθέσιο Mazda MX-5 NM Concept
Το μονοθέσιο Mazda MX-5 NM Concept
Το μονοθέσιο Mazda MX-5 NM Concept
Το μονοθέσιο Mazda MX-5 NM Concept
Το μονοθέσιο Mazda MX-5 NM Concept
Το μονοθέσιο Mazda MX-5 NM Concept
Το μονοθέσιο Mazda MX-5 NM Concept
Το μονοθέσιο Mazda MX-5 NM Concept
Το μονοθέσιο Mazda MX-5 NM Concept
Το μονοθέσιο Mazda MX-5 NM Concept
Το μονοθέσιο Mazda MX-5 NM Concept
Το μονοθέσιο Mazda MX-5 NM Concept
Το μονοθέσιο Mazda MX-5 NM Concept
Το μονοθέσιο Mazda MX-5 NM Concept
Το μονοθέσιο Mazda MX-5 NM Concept
Το μονοθέσιο Mazda MX-5 NM Concept
Το μονοθέσιο Mazda MX-5 NM Concept
Το μονοθέσιο Mazda MX-5 NM Concept
Το μονοθέσιο Mazda MX-5 NM Concept

Ναι, το ξέρουμε. Δεν υπάρχει άνθρωπος που να αγαπάει τα αυτοκίνητα και να αδιαφορεί για το Mazda ΜΧ-5, οποιασδήποτε γενιάς. Αν υπάρχει θέλουμε να τον γνωρίσουμε και να του πάρουμε συνέντευξη. Το Mazda MX-5 πρώτης γενιάς είναι πλέον αρκετά παλιό για να τυγχάνει αναπαλαίωσης. Όχι απλά τροποποίηση, αυτό είναι πια ένα κλασικό αυτοκίνητο, με τρεις δεκαετίες στην πλάτη του, οπότε η τροποποίηση πρέπει τώρα να συμβαδίζει με την αποκατάσταση -κάτι σαν σπα (όχι την πίστα εε) για αυτοκίνητα. Ή στην "γλώσσα" μας: restomod.

Μα τι έκανες στο MX-5 Gorgona Cars;

Οι ιθύνοντες της ιταλικής εταιρείας Gorgona Cars (δεν κάνουμε πλάκα-έτσι λέγεται) μάλλον αντί για Φελίνι και αδελφούς Ταβιάνι έβλεπαν Δαλιανίδη -με την ευκαιρία R.I.P. Μάρθα Καραγιάννη. Δεν εξηγείται αλλιώς το όνομα. Αυτοί οι τύποι λοιπόν δεν περιορίστηκαν στο κλασικό "μαζεψέ το, άλλαξε κινητήρα, πρόσθεσε μερικά φανταχτερά parts και βάλτο προς πώληση". Έφταιξαν ένα Mazda MX-5 barchetta, το οποίο βάφτισαν Concept NM, δηλαδή "Naked Monoposto" (ανοικτό μονοθέσιο).

Το μονοθέσιο Mazda MX-5 NM Concept

Όπως αρμόζει σε μια barchetta, δεν υπάρχει οροφή, ούτε πραγματικό παρμπρίζ, ούτε τίποτα άλλο, ούτε υπερβολικό βάρος. Υπάρχει, ωστόσο, ένα αεροδυναμικό φέρινγκ στο προσκέφαλο, πόρτες μισού ύψους (όπως η παλιά Maserati Barchetta) και μια αεροτομή ducktail. Και ένα σκληρό κάλυμμα που το μετατρέπει σε μονοθέσιο. Έτσι, το NM είναι ελαφρύτερο, ισχυρότερο και πολύ λιγότερο ευρύχωρο για τους επιβάτες -ποιους επιβάτες;

Το μονοθέσιο Mazda MX-5 NM Concept

Τι δουλειά έχει γίνει σε αυτό το restomod ΜΧ-5

Έχουμε μπροστινό splitter, ελαστικά προδιαγραφών πίστας, ζάντες Enkei ενώ η Gorgona λέει ότι το Monoposto είναι δύο φορές πιο άκαμπτο από το MX-5 στο οποίο βασίζεται. Ζυγίζει λιγότερο από 900 κιλά και είναι έτοιμο για αγώνα. Οι 180 ίπποι προέρχονται από τον κινητήρα 2,0 λίτρων του σύγχρονου MX-5 τέταρτης γενιάς. Καλό αυτό.

Το μονοθέσιο Mazda MX-5 NM Concept


Αν είσαι έστω και λίγο εξοικειωμένος με τα track days, θα ξέρεις ότι τα MX-5 είναι διασκεδαστικά από την "μάνα" τους, δίνουν σταθερές επιδόσεις με λίγα ανταλλακτικά και αρκετά συχνά είναι δολοφόνοι supercars αν ελαφρύνουν, ρυθμιστούν και οδηγηθούν σωστά. Έτσι, ενώ η στάνταρ ισχύς δεν πρόκειται να βάλει φωτιά στις ευθείες, ούτε και η προαιρετική αύξηση στους 225 ίππους, σε κάθε περίπτωση θα καλοπεράσεις.

Το μονοθέσιο Mazda MX-5 NM Concept

Η τιμή είναι 70.000 ευρώ (χωρίς να συμπεριλαμβάνεται το αυτοκίνητο-δότης), γεγονός που σε κάνει να αναρωτιέσαι πού είναι το όριο για ένα αυτοκίνητο που εγκαταλείπει τον μοναδικό σύντροφο του οδηγού.

Το μονοθέσιο Mazda MX-5 NM Concept

Best of Network