Κάτι περισσότερο από ένα απλό facelift. Η νέα Urus, είχε φροντίσει να καταθέσει τα διαπιστευτήριά της λίγες μέρες πριν την επίσημη παρουσίασή της, όταν κατέρριπτε το ρεκόρ του ταχύτερου SUV παραγωγής στην ανάβαση του Pikes Peak. Βέβαια αυτές τις μέρες, το Pikes Peak είναι στρωμένο με άσφαλτο, κάτι που υπό φυσιολογικές συνθήκες θα αποτελούσε το ιδανικό σκηνικό για ένα SUV υψηλών επιδόσεων όπως η Urus, στη φάση που επιχειρεί ανάβαση με ρυθμό κατατακτήριων δοκιμών. Με τη διαφορά πως αυτή η Lamborghini, η Performante αν θέλουμε να είμαστε ακριβείς, διαθέτει ένα επιπλέον drive mode, με την ονομασία Rally. Προορισμός του; Οι συνθήκες γρήγορης οδήγησης σε χωμάτινες διαδρομές.
Αν θέλουμε να είμαστε ειλικρινείς, δύσκολα μπορούμε να φανταστούμε οποιονδήποτε που μόλις έβαλε το κλειδί της νέας Urus στην τσέπη, να ανυπομονεί για πλαγιολισθήσεις στο χώμα, όμως η Lambo είναι εκεί, έτοιμη να ανταποκριθεί αν ποτέ βγει στην επιφάνεια ο Loeb που κρύβει μέσα του.

Το ιταλικό super SUV υποτίθεται πως υπέστη μια αισθητική ανανέωση, όμως η αλήθεια είναι πως εκτός από τις -πράγματι- περιορισμένες αισθητικές αλλαγές, τα μηχανικά μέρη παρουσιάζονται ιδιαίτερα αναβαθμισμένα. Αισθητικά, η Urus απέκτησε ακόμη πιο δυναμική εμφάνιση, με νέας σχεδίασης προφυλακτήρες εμπρός-πίσω, νέα πίσω αεροτομή, και προαιρετικές ζάντες διαμέτρου 22 ή 23 ιντσών. Προαιρετικό είναι και το καπό με τα εκτεθειμένα ανθρακονήματα, η επιλογή του οποίου, υποδηλώνει πως δεν θέλεις να υπάρξει ούτε ένα βλέμμα που δεν θα σε ακολουθήσει στο πέρασμα σου.

Η αλήθεια είναι πως τα ανθρακονήματα, είναι από τα βασικά συστατικά στη συνταγή της νέας Urus Performante. Προφυλακτήρες, θόλοι των τροχών, διαχύτης, μπροστινό splitter και αεροτομή, είναι κατασκευασμένα από ανθρακονήματα, έχοντας ως αποτέλεσμα την απώλεια 47kg από το συνολικό βάρος της Lamborghini. Σε περίπτωση πάντως που αναρωτιέσαι, η απάντηση είναι όχι, ακόμη κι έτσι, δεν πρόκειται για ελαφριά κατασκευή. 2.150kg δείχνει η ζυγαριά και όπως είναι λογικό, ο V8 των 4.0lt με το διπλό τούρμπο έχει δύσκολο έργο.
Δύσκολο; Ε καλά, λέμε και κανένα αστείο που και που να περνάει η ώρα. Η ισχύς έχει αυξηθεί κατά 16 ίππους, φτάνοντας συνολικά τους 657 ίππους (666 CV), ενώ η μέγιστη ροπή είναι 850Nm, διαθέσιμα μεταξύ 2.300-4.500 rpm. Μην αφήσεις το μέγεθος να σε ξεγελάσει. Η Urus Performante εκτός από διαβολικά ισχυρή, είναι και διαβολικά γρήγορη. Η τυπική διαδικασία επιτάχυνσης 0-100km/h διαρκεί 3,3 sec και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 306km/h.

Σημαντικά βελτιωμένη είναι και αεροδυναμική, με την κάθετη δύναμη να έχει αυξηθεί κατά 8%, ενώ και η κατανομή της ροπής έχει βελτιωθεί, χάρη σε ένα νέο διαφορικό. Η αερανάρτηση έχει αντικατασταθεί από πιο σκληρά ατσάλινα ελατήρια και προσαρμοζόμενα αμορτισέρ. Ως συνέπεια, το ύψος του αμαξώματος από το έδαφος έχει μειωθεί κατά 20mm, ενώ τα μετατρόχια έχουν αυξηθεί κατά 16mm.

Ανάμεσα στις αλλαγές, περιλαμβάνεται η νέα ρύθμιση του συστήματος διεύθυνσης ώστε να παρέχει καλύτερη αίσθηση στον οδηγό, οι εξατμίσεις Akrapovic από τιτάνιο και κάποια διακοσμητικά με νέες ραφές και επιλογές από ανθρακονήματα στο εσωτερικό της Urus. Η οποία στην ευρωπαϊκή αγορά θα ξεκινά από τις 218.000 ευρώ. Μπορεί να ακούγονται πολλά, όμως κανείς δεν πρέπει να ξεχνά πως στις εταιρείες supercars, αυτά τα μοντέλα είναι που συνήθως χρηματοδοτούν την εξέλιξη των υπολοίπων. Στην περίπτωση της Lamborghini, τις επόμενες Aventador και Huracan. Οπότε μια πράξη καθαρής ευσυνειδησίας, θα ήταν να αγοράσεις άμεσα μια Urus. Λέμε τώρα...