Τι ακριβώς κάνει το 6τροχο ηλεκτρικό κτήνος της Continental

To λένε AVA και παρότι δείχνει τρομακτικό έχει καλό σκοπό

AVA Continental (1)

Σίγουρα θα θυμάσαι εκείνο το θηρίο με τους 11 τροχούς της Michelin που έμοιαζε με DS αλλά είχε τόση σχέση με το εμβληματικό αυτοκίνητο της Citroen όση τα λουκάνικα Φρανκφούρτης με το σαλάμι Λευκάδος.

Συνεχίζουμε στον ίδιο άξονα με το AVA, αυτό το αυτόνομο 6τροχο ηλεκτρικό κτήνος της Continental που μοιάζει με φορτηγό από τη σειρά Black Mirror αλλά έχει δημιουργηθεί για καλό σκοπό και μπορεί να δείχνει τρομακτικό αλλά έχει στόχο να είσαι πιο ασφαλής.

Τι κάνει τελικά το 6τροχο αυτόνομο ηλεκτρικό όχημα της Continental

Το όνομά του δείχνει τις καλές του προθέσεις. Το λένε AVA και μόλις το αποκάλυψε η Continental. Όχι δεν σε βοηθάει να πλύνεις τα πιάτα. AVA σημαίνει "Analytic Vehicle AIBA". Και τι σημαίνει AIBA; Automated Indoor Braking Analyzer, δηλαδή Αυτόματος Αναλυτής Φρεναρίσματος Εσωτερικού Χώρου. Τώρα που κάναμε τις συστάσεις, συνεχίζουμε.

AVA Continental

Είναι ένα όχημα δοκιμών, αυτόνομο και αμιγώς ηλεκτρικό, το οποίο έχει δημιουργηθεί για τη μέτρηση της απόδοσης φρεναρίσματος των ελαστικών των επιβατικών αυτοκινήτων. Στόχος της πλήρως αυτοματοποιημένης δοκιμής είναι η περαιτέρω μείωση της απόστασης φρεναρίσματος των ελαστικών για να εξασφαλιστεί μεγαλύτερη οδική ασφάλεια.

Το AVA επιτρέπει την ακριβή παρακολούθηση των ιδιοτήτων τριβής των ελαστικών κατά τη διάρκεια ελιγμών φρεναρίσματος σε στεγνούς και βρεγμένους δρόμους. Για πρώτη φορά, το Continental AVA συνδυάζει τα πλεονεκτήματα μιας μεθόδου δοκιμής που είναι ανεξάρτητη από το μοντέλο του οχήματος, με το ελεγχόμενο περιβάλλον δοκιμής του Automated Indoor Braking Analyzer (AIBA).

Συνεπώς, οι ειδικοί σε θέματα δοκιμών ελαστικών της Continental μπορούν να διεξάγουν δοκιμές ανεξάρτητα από τα ειδικά χαρακτηριστικά του οχήματος. Με αυτό, η Continental διαθέτει μία από τις πιο προηγμένες και ακριβείς μεθόδους δοκιμής φρεναρίσματος ελαστικών στον κόσμο.

Το πρωτοποριακό και παγκοσμίως μοναδικό όχημα δοκιμών χρησιμοποιείται στο πεδίο δοκιμών Contidrom της εταιρείας κοντά στο Ανόβερο της Γερμανίας.

AVA Continental (2)

Για τις δοκιμές των ελαστικών, το AVA φθάνει τα 65 km/h με τη βοήθεια ηλεκτρομαγνητικής γραμμικής κίνησης, η οποία προέρχεται από τη σύγχρονη τεχνολογία τα τρενάκια των λούνα παρκ.

Στη συνέχεια, πραγματοποιούνται διάφορες πλήρως αυτοματοποιημένες δοκιμές φρεναρίσματος. Το σύστημα κίνησης AVA είναι εξοπλισμένο με δύο ηλεκτροκίνητους άξονες, οι οποίοι τροφοδοτούνται από μια μπαταρία υψηλής απόδοσης.

Η υψηλή μέγιστη ροπή εξασφαλίζει τη διατήρηση σταθερής ταχύτητας, ενώ τα δοκιμαστικά ελαστικά στον τρίτο άξονα μπορούν να φρενάρουν. Το ενσωματωμένο σύστημα πέδησης του AVA είναι εξοπλισμένο με την τεχνολογία Brake-by-Wire του τομέα Automotive της Continental.

Σε αντίθεση με τα συμβατικά υδραυλικά συστήματα πέδησης, το σήμα πέδησης μεταφέρεται ηλεκτρονικά. Η απόκριση του φρένου είναι πολύ γρήγορη και ακριβής, γεγονός που είναι απαραίτητο για ακριβείς δοκιμές ή μετρήσεις.

Ένας Έλληνας μας εξηγεί περισσότερα για το AVA

Ο υπεύθυνος δοκιμών ελαστικών της Continental για την παγκόσμια αγορά λέγεται Μελέτης Ξυγκάκης και μας εξηγεί περισσότερα για το AVA. "Η AVA καθορίζει τη μετάδοση των δυνάμεων μεταξύ του ελαστικού και του οδοστρώματος, ενώ οι διάφορες καταστάσεις ολίσθησης, οι λεγόμενες "καμπύλες ολίσθησης μ", είναι επακριβώς αναπαραγώγιμες. Με την πλέον σύγχρονη τεχνολογία μέτρησης ελέγχουμε όλες τις δυνάμεις που δρουν μεταξύ του ελαστικού και της επιφάνειας του δρόμου κατά το φρενάρισμα. Μπορούμε να συγκρίνουμε τα ελαστικά μας και τις διάφορες συνθέσεις των σύνθετων υλικών τους με ακόμη μεγαλύτερη ακρίβεια και να τα βελτιστοποιήσουμε για τις ειδικές χρήσεις τους".

Μελέτης Ξυγκάκης
Ο αντιπρόεδρος και υπεύθυνος δοκιμών ελαστικών της Continental Μανώλης Ξυγκάκης

Το AVA χρησιμοποιείται στον AIBA, ο οποίος ξεκίνησε τη λειτουργία του το 2012. Στην πίστα δοκιμών μήκους 75 μέτρων πραγματοποιούνται δοκιμές πέδησης σε διάφορα οδοστρώματα.

Ο κλιματιζόμενος χώρος της αίθουσας δοκιμών διαθέτει έως και πέντε επιφάνειες οδοστρώματος που μπορούν να εναλλάσσονται υδραυλικά. Στην ανεξάρτητη από τις καιρικές συνθήκες εγκατάσταση μπορούν να πραγματοποιηθούν ετησίως έως και 100.000 δοκιμές πέδησης σε στεγνό, βρεγμένο ή ακόμη και παγωμένο οδόστρωμα. Το σύστημα είναι ενσωματωμένο σε μια αίθουσα μήκους 350 μέτρων και πλάτους έως 30 μέτρων.

Συνολικά, τα νέα μοντέλα ελαστικών της Continental διανύουν 25 εκατομμύρια χιλιόμετρα ετησίως σε εργαστήρια και πίστες δοκιμών. Αυτό αντιστοιχεί σε 625 φορές τον γύρο της Γης. Αυτή η μεγάλη προσπάθεια δικαιολογείται πλήρως. Αποτελεί τη βάση της κορυφαίας ποιότητας των ελαστικών Continental.

Μαζί με τις πίστες δοκιμών της εταιρείας στο Uvalde του Τέξας (ΗΠΑ) και στο Arvidsjaur της Σουηδίας, το Contidrom στο Jeversen, κοντά στο Ανόβερο της Γερμανίας, είναι ένα από τα πιο σύγχρονα πεδία δοκιμών στον κόσμο. Η πίστα δοκιμών κοντά στο Ανόβερο άνοιξε το 1967 και έκτοτε εκσυγχρονίζεται συνεχώς για να ανταποκρίνεται στις αυξανόμενες απαιτήσεις για τις δοκιμές ελαστικών.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network