
Η Prodrive παρουσίασε την πολιτική έκδοση του Prodrive Hunter με το οποίο ο Sebastien Loeb συμμετέχει τα δύο τελευταία χρόνια στο Ράλι Ντακάρ. Ξέρεις τώρα, το Ντακάρ είναι - θεωρητικά πάντα - ο πιο απαιτητικός αγώνας εκτός δρόμου εδώ και δεκαετίες. Το αγωνιστικό της Prodrive, η οποία μπήκε στον αγώνα το 2021, είναι όπως καταλαβαίνεις, θηρίο κανονικό, όχι μόνο γιατί πρέπει να αντέξει τις κακουχίες, αλλά γιατί διεκδικεί τη νίκη σε αυτόν τον αγώνα.

Ε, αυτό το πράγμα η Prodrive πήγε και το έκανε ακόμη πιο κτηνώδες για τον δρόμο. Για τον δρόμο, που λέει ο λόγος δηλαδή, γιατί ο σκοπός δεν είναι να πηγαίνει στο δρόμο, αλλά εκεί που τελειώνει αυτός και αρχίζουν οι αμμώδεις εκτάσεις, οι βραχώδεις επιφάνειες, τα σκληρά χώματα και άλλα δύσκολα για τα φυσιολογικά αυτοκίνητα.

Όχι, το Prodrive Hunter Hypercar δεν είναι φυσιολογικό αυτοκίνητο. Είναι πραγματικό κτήνος! O David Lapworth, ο επικεφαλής R&D της Prodrive και πολύπειρος άνθρωπος των αγώνων, έχοντας "κανακέψει” στα χέρια κάτι Colin McRae και Richard Burns, υπερθεμάτισε και στην ουσία έβγαλε το άχτι του, αδιαφορώντας για τους περιορισμούς που επιβάλλει η συμμετοχή σε αγώνες. Έτσι το Prodrive Hunter Hypercar αποδίδει 600 ίππους, από τον Biturbo V6 κινητήρα των 3.6 λίτρων της Ford και όχι 400 όπως το αγωνιστικό, ενώ η διαδρομή των 8 αναρτήσεων, είναι ακόμη μεγαλύτερη από εκείνη που απολαμβάνει ο 9 φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής.
Οκτώ αναρτήσεις σημαίνει, δύο σε κάθε τροχό, γιατί έτσι είναι το αγωνιστικό και αφού η Prodrive "τα έδωσε όλα” στο Hunter Hypercar, για ποιο λόγο να κάνει εκπτώσεις σε αυτές τις λεπτομέρειες. Ούτως ή άλλως το πολύ περιορισμένο κοινό στο οποίο απευθύνεται θα χρειαστεί να καταβάλει για την αγορά του αυτοκινήτου περίπου 1.8 εκατομμύρια ευρώ οπότε για ποιες εκπτώσεις συζητάμε;

Όμως με τόσα λεφτά θέλεις και λίγο πολιτισμό βρε αδερφέ και ευτυχώς υπάρχουν ψήγματα αυτού στο Prodrive Hunter Hypercar. Στα πλαϊνά για παράδειγμα, εκεί που ο Loeb και ο Lurquin, ο συνοδηγός του, έχουν τους ανταλλακτικούς τροχούς, υπάρχουν αεραγωγοί, ενώ στο εσωτερικό τα ανθρακονήματα σε συνδυασμό με την αλκαντάρα των καθισμάτων και του ταμπλό "δείχνουν” τα σχεδόν 2 εκατομμύρια! Κυρίως όμως διατηρούν αυτήν την αγωνιστική διάθεση, που εδώ που τα λέμε αυτή θα πληρώσει ο αγοραστής.

Αγωνιστικό περιβάλλον που συντηρούν το τιμόνι με τα κουμπιά για την κόρνα, τους καθαριστήρες και τα υπόλοιπα όργανα, το μοναδικό paddle για την αλλαγή των σχέσεων στο εξάρι κιβώτιο (προς τα πίσω ανεβάζει, προς τα εμπρός κατεβάζει), το αγωνιστικό κλουβί φυσικά και τέλος το υδραυλικό χειρόφρενο για το οποίο μεταξύ μας, πληρώνεις όσα σου ζητήσουν. Όλα αυτά καταλήγουν σε ελαστικά για εκτός δρόμου οδήγηση διάστασης 35/12,5 σε 17άρες αλουμινένιες ζάντες, ενώ εκτός από την απλή μορφή του αμαξώματος υπάρχει και το αεροδυναμικό πακέτο με μια τεράστια αεροτομή στο πίσω μέρος.

Η ουσία του πράγματος είναι πως το Prodrive Hunter Hypercar είναι μια έμπνευση του Πρίγκηπα του Μπαχρείν Σαλμάν Μπιν τάδε (έχει μερικα ακόμη ονόματα, δεν έχει σημασία) και μια δημιουργία του David Richards με τα λεφτά του Πρίγκηπα. Η συνεργασία των δύο δημιούργησε την Bahrain X Raid Team για το Ντακάρ και ήταν σχεδόν σίγουρο πως θα συνεχιζόταν. Στο μέλλον προφανώς περιμένουμε κάτι πολύ πιο… γήινο, αλλά το Hunter Hypercar είναι ένα απολύτως εξωγήινο αυτοκίνητο χωρίς ρεαλιστική εφαρμογή. Εκτός και αν κανένας συγγενής του Πρίγκηπα που μπορεί να το πληρώσει, το αγοράσει για συλλεκτικό ή για να κάνει βόλτες στους αμμόλοφους του Μπαχρέιν.