Ράλι Ντακάρ 2024: H Audi κερδίζει με ηλεκτρικό αυτοκίνητο και γράφει ιστορία

Η Audi πανηγύρισε την πρώτη της νίκη στο Ράλι Ντακάρ και ο Carlos Sainz την 4η προσωπική του μετά από έναν αγώνα στον οποίο επικράτησε η στρατηγική του Ισπανού μετρ.

Ράλι Ντακάρ 2024
Ράλι Ντακάρ 2024
Ράλι Ντακάρ 2024
Ράλι Ντακάρ 2024
Ράλι Ντακάρ 2024
Ράλι Ντακάρ 2024
Ράλι Ντακάρ 2024
Ράλι Ντακάρ 2024
Ράλι Ντακάρ 2024
Ράλι Ντακάρ 2024
Ράλι Ντακάρ 2024
Ράλι Ντακάρ 2024
Ράλι Ντακάρ 2024
Ράλι Ντακάρ 2024
Ράλι Ντακάρ 2024

Ως μια σπουδαίας ιστορικής σημασίας στιγμή μπορεί να μεταφραστεί το Ράλι Ντακάρ του 2024 καθώς για πρώτη φορά στην πολυετή ιστορία του αγώνα ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο καταφέρνει να πάρει την νίκη στην Γενική Κατάταξη. Είναι η πρώτη νίκη της Audi στην ιστορία της και μπορεί το Audi RS Q e-tron E2 να μην είναι ηλεκτρικό σαν αυτό που φορτίζεις στο σπίτι σου, είναι όμως τυπικά ένα νέας τεχνολογίας αγωνιστικό. 

Ράλι Ντακάρ 2024

Χάρη δε, στις αδιαμφισβήτητες ικανότητες του Carlos Sainz καταφέρνει να προσφέρει ένα σημαντικό σημείο αναφοράς στην πορεία της φίρμας προς την ηλεκτροκίνηση και την νέα εποχή του αυτοκινήτου και παράλληλα να χαρίσει στον Ισπανό την 4η νίκη στην καριέρα του στον φημισμένο αγώνα αντοχής. 

Το επίτευγμα του "El Matador" είναι ακόμη πιο εντυπωσιακό αν παρατηρήσει κανείς πως δεν κέρδισε ούτε μια από τις εξαντλητικές και δύσκολες ειδικές του αγώνα.

Ράλι Ντακάρ 2024

Σε ένα Ράλι Ντακάρ που είχε 7 διαφορετικούς νικητές σε 13 ειδικές διαδρομές, ο Carlos Sainz κατάφερε ακολουθώντας μια προφανώς πολύ καλά σχεδιασμένη στρατηγική να τεθεί επικεφαλής στην 6η ειδική διαδρομή και στη συνέχεια να κάνει την απαιτούμενη διαχείριση, αποφεύγωντας περισσότερο από όλα τα προβλήματα που θα μπορούσαν να τον καθυστερήσουν σημαντικά. 

Ράλι Ντακάρ 2024

Και φέτος έφτασε μέχρι την πηγή ο Loeb 

Αν και στην δεύτερη θέση της Γενικής Κατάταξης ολοκλήρωσε ο Guillaume de Mevius με το Toyota Hilux της Overdrive Racing, ο άλλος μεγάλος πρωταγωνιστής του αγώνα ήταν και φέτος ο Sebastien Loeb με το Prodrive Hunter. Ο Αλσατός ανέλαβε τον ρόλο του επιτιθέμενου από νωρίς λόγω προβλημάτων με τα κλαταρίσματα νωρίς στον αγώνα και με την πλοήγηση σε μια από τις επόμενες ειδικές διαδρομές. 

Ο Loeb όπως και πέρσι έτσι και φέτος έδειξε την ταχύτητά του, αλλά απέδειξε πως αυτή και μόνο, δεν είναι αρκετή για την επιτυχία στο Ντακάρ. Φέτος κέρδισε πέντε ειδικές διαδρομές, τις περισσότερες από κάθε άλλον οδηγό, ωστόσο κατά την προτελευταία ημέρα αντιμετώπισε πρόβλημα με το δεξί άκρο του Hunter και έμεινε σταματημένος για περισσότερο από μια ώρα με αποτέλεσμα να χάσει κάθε ελπίδα για νίκη. 

Ράλι Ντακάρ 2024

 
Σε αυτο πάντως συνετέλεσε το γεγονός πως ήταν μόνος του στον αγώνα μετά την αποχώρηση του Nasser Al Attiyah με το άλλο Prodrive Hunter. O Loeb είχε επισημάνει την δυσκολία του εγχειρήματος από νωρίτερα και είχε επίσης σημειώσει πως από τη στιγμή που η Audi είχε ουσιαστικά τρεις οδηγούς να στηρίζουν τις προσπάθειες του Sainz για εκείνον θα ήταν πολύ δύσκολο. 
Ράλι Ντακάρ 2024

Όλα αυτά αποδείχτηκαν στην πράξη μέσα στις ειδικές, όταν ο Sainz αντιμετώπισε τρια κλαταρίσματα στην 10η ειδική του αγώνα, κατά την οποία τελικά έχασε μόνο 8 λεπτά από τον Loeb γιατί τόσο ο Mattias Ekstrom όσο και ο Stephane Peterhansel μπόρεσαν να τον βοηθήσουν αποτελεσματικά.

Ράλι Ντακάρ 2024

Στην άλλη πλευρά όταν έσπασε η ανάρτηση του Hunter του Loeb ο Al Attiyah είχε αποφασίσει με έμφαση και τουπέ να αποχωρήσει από τον αγώνα, καθώς δεν μπορούσε να αντέξει τα συνεχιζόμενα προβλήματα του αυτοκινήτου. 

Στις μοτοσυκλέτες η νίκη πήγε στον Αμερικανό Ricky Brabec με την Honda της Monster μετά από μια διαρκή και στενή μάχη με τον Ross Branch από την Μποτσουάνα με μια Hero. Στα φορτηγά η νίκη πήγε στο Iveco με πλήρωμα τους Macik, Tomasek και Svanda. Στο Dakar Classic ο Ισπανός Carlos Santaolalla Milla με ένα Toyota Land Cruiser.  

Αναλυτικά τα αποτελέσματα του αγώνα μπορείς να τα βρεις εδώ.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network