
Ο Thierry Neuville δήλωσε ότι τα ελαστικά Hankook του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ "δεν είναι στο επίπεδο" που θα έπρεπε, μετά από μια σειρά προβλημάτων που αντιμετώπισε κατά τη διάρκεια του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις στην Ελλάδα.
Ο παγκόσμιος πρωταθλητής έδειξε απογοητευμένος την περασμένη Παρασκευή, μετά από διαδοχικές βλάβες στα ελαστικά σε δύο στάδια, με αποτέλεσμα ο Βέλγος να πέσει από την πρώτη στην όγδοη θέση στο ράλλυ.
Ο Neuville δεν ήταν ο μόνος οδηγός που αντιμετώπισε προβλήματα με τα ελαστικά. Όλοι οι οδηγοί του Rally1, εκτός από τον ομόσταυλό του στην Hyundai, Adrien Fourmaux, υπέστησαν βλάβες στα ελαστικά ή διαρροές πίεσης ενώ διέσχιζαν τα δύσβατα στάδια με τις πέτρες.
Τα πράγματα χειροτέρεψαν για τον Neuville και στο όγδοο στάδιο του Σαββάτου με ένα σκασμένο δεξί πίσω ελαστικό που του κόστισε σε χρόνο, πριν υποστεί ζημιά στο αριστερό πίσω ελαστικό στο αμέσως επόμενο στάδιο. Παρά τα προβλήματα, ο Neuville κατάφερε να προσπεράσει τον Kalle Rovanpera της Toyota και να ανέβει στην 7η θέση της γενικής κατάταξης.

Ο Neuville παρέμεινε όμως απογοητευμένος, δηλώνοντας στο τέλος της 9ης ειδικής διαδρομής: "Τα ελαστικά δεν είναι στο επίπεδο που πρέπει. Αν δείτε γιατί έχουμε σκασίματα, είναι απλά τρελό. Δεν είναι δυνατόν να αγωνίζεσαι σε αυτό το επίπεδο με ένα τέτοιο προϊόν. Μας τιμωρούν συνεχώς χωρίς λόγο, δεν είναι διασκεδαστικό. Είναι απλά θέμα τύχης. Συνεχίζουμε και ανακτούμε έδαφος".
Ο Neuville ανέλυσε περαιτέρω το θέμα μόλις έφτασε στο service park: "Χθες, ένα από τα ελαστικά δεν είχε καν σκασίματα στο τέλος. Για λίγα δευτερόλεπτα, πηδούσε και έχανε αέρα, αλλά το ξαναφουσκώσαμε χθες το βράδυ και το ελαστικό παρέμεινε φουσκωμένο όλη τη νύχτα. Είναι απλώς ένα πρόβλημα κατασκευής και αξιοπιστίας και δεν είναι αυτός ο τρόπος για να αγωνιζόμαστε για στο παγκόσμιο πρωτάθλημα”, για να συνεχίσει:
"Σήμερα το πρωί δεν ήταν ορατό από πού έχανε αέρα το ελαστικό. Ήταν μια πολύ μικρή τρύπα και δεν έχω ξαναδεί κάτι τέτοιο, είναι πραγματικά τρελό. Έχω τώρα περισσότερες απώλειες ελαστικών από ό,τι είχα όλο το περασμένο έτος. Αυτοί (οι άνθρωποι της Hankook) έχουν πολύ δουλειά να κάνουν”.
Η πρώτη χρονιά της Hankook στο WRC

Αυτή είναι η πρώτη χρονιά της Hankook ως προμηθευτή ελαστικών του WRC, έχοντας αναλάβει το συμβόλαιο που κατείχε προηγουμένως η Pirelli. Η κορεατική εταιρεία κατασκευής ελαστικών έχει μέχρι στιγμής δεχτεί περιορισμένη κριτική, έχοντας κατασκευάσει ένα ελαστικό που έχει αποδειχθεί ανθεκτικό στην πλειονότητα των αγώνων φέτος.
Ωστόσο, το φετινό ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις αποδείχθηκε αναμφισβήτητα η πιο δύσκολη δοκιμασία για την γνωστή κορεατική φίρμα ελαστικών έως τώρα. Οι συνθήκες για τον αγώνα αυτής της σεζόν, που μεταφέρθηκε από τον Σεπτέμβριο στην παραδοσιακή ημερομηνία του Ιουνίου, ήταν πολύ πιο δύσκολες από τις προηγούμενες χρονιές, συνεπικουρούμενες και από μια παρατεταμένη περίοδο χωρίς βροχές.
Απαντώντας στα σχόλια του Neuville, ο εκπρόσωπος της Hankook, Steven Cho, δήλωσε στο Motorsport.com: "Συμμεριζόμαστε απόλυτα την απογοήτευσή του. Νομίζω ότι είχε περισσότερα προβλήματα από ό,τι του αναλογούσε. Όταν ήρθαμε στην Ελλάδα, ξέραμε ότι θα ήταν η μεγαλύτερη πρόκληση της σεζόν και γρήγορα καταλάβαμε πως είναι ακόμη πιο δύσκολη από την άποψη της θερμοκρασίας και των ειδικών διαδρομών από ό,τι έχουμε δει τα τελευταία χρόνια. Ξέραμε ότι θα ήταν μια τεράστια πρόκληση και αυτό αποδείχθηκε.
Καθώς αυτή είναι η πρώτη μας χρονιά, ο στόχος μας ήταν να έρθουμε με μια συντηρητική προσέγγιση, για να βεβαιωθούμε ότι τα ελαστικά μας είναι όσο το δυνατόν πιο ανθεκτικά, και νομίζω ότι μέχρι τώρα, γενικά, τα πήγαμε καλά. Φυσικά, δεν είμαστε ικανοποιημένοι με αυτή την εξέλιξη και στον μηχανοκίνητο αθλητισμό τα πράγματα μπορούν πάντα να γίνουν καλύτερα. Οπότε θα συνεχίσουμε να προσπαθούμε, αλλά ξέραμε ότι θα ήταν δύσκολο.
Προχωρώντας μπροστά, έχουμε εξελίξεις στις οποίες συνεργαζόμαστε στενά με τους κατασκευαστές καθώς και με τη FIA, και το σχέδιό μας είναι σίγουρα να μην μείνουμε στάσιμοι. Αλλά ταυτόχρονα πρέπει να βρούμε την κατάλληλη στιγμή για να τις παρουσιάσουμε. Έχουμε πολλά πράγματα σε διαδικασία ανάπτυξης.
Οι αποκολλήσεις είναι κάτι που σίγουρα δεν μας άρεσε να βλέπουμε. Υπάρχουν διαφορετικά είδη προβλημάτων με τα ελαστικά, υπάρχει η βασική πρόσκρουση ή η βασική αποκόλληση από πλευρική πρόσκρουση. Η αποκόλληση είναι ένας συνδυασμός της υπερβολικής θερμότητας που παρατηρούμε εδώ με το έντονα τραχύ έδαφος που επιδεινώνουν το πρόβλημα. Αυτό είναι κάτι που θα εξετάσουμε σοβαρά για να το αποφύγουμε στο μέλλον.
Όσον αφορά στα προβλήματα που έχουμε δει εδώ, τα οποία σε κάποιο βαθμό είναι λίγο αναπόφευκτα και σε κάποιο βαθμό αναμενόμενα, θα εξετάσουμε τα δεδομένα και θα δούμε πώς μπορούμε να επιστρέψουμε πιο δυνατοί το επόμενο έτος".