Την ποιότητα και το ταλέντο του σφράγισε για μια ακόμη φορά ο 8 φορές πρωταθλητής του WRC, Sebastien Ogier, ο οποίος κέρδισε στο Ράλι Μόντε Κάρλο για ένατη φορά στην καριέρα του, που είναι (φυσικά) ρεκόρ. Ο Γάλλος κυριάρχησε και φέτος στην πρεμιέρα του πρωταθλήματος, αλλά φέτος δεν είχε το ισχυρό αντίπαλο δέος που του χάλασε τα σχέδια, όπως συνέβη πέρσι με τον Sebastien Loeb. Έτσι διατηρήθηκε πρωτοπόρος από την αρχή μέχρι το τέλος και άφησε στον πρωταθλητή του 2022, Kalle Rovanpera, την χαρά του "Best of the Rest" και την συμπλήρωση του 1-2 της Toyota.
Οι Ιάπωνες θα μπορούσαν να έχουν κάνει και το lockout στο βάθρο με τον Elfyn Evans, αν δεν παρεμβαλόταν ο Thierry Neuville με το Hyundai i20N, ανάμεσα στους δύο πρωτοπόρους και τον Βρετανό. Ο Ott Tanak ακολούθησε πέμπτος στον πρώτο του αγώνα με το Ford Puma, το οποίο δεν του έκανε το χατήρι αμέσως και χρειάστηκαν ορισμένα αγωνιστικά χιλιόμετρα για να προσαρμοστεί. Δεν ήταν πάντως ικανοποιημένος.
Οι "συνταξιούχοι" του WRC
Βεβαίως όλα τα βλέμματα ήταν στραμμένα στο ρεκόρ εννέα νικών του Ogier που συνδυάστηκε με την πρώτη νίκη του νέου του συνοδηγού, του Vincent Landais, στο WRC. Ήταν συνολικά η 56η νίκη του Γάλλου στο πρωτάθλημα και μένει να δούμε κατά πόσο θα έχει τη δυνατότητα να αυξήσει αυτή τη συγκομιδή σε μια ακόμη part time χρονια. Πάντως έχει ενδιαφέρον πως το Ράλι Μόντε Κάρλο, όσο και αν έχει αλλάξει και έχει γίνει ένας αγώνας με λιγότερα σκοτεινά (και παγωμένα) σημεία, σε σχέση με το τι είναι ιστορικά για το WRC, εξακολουθεί και είναι ο αγώνας που η παρουσία των έμπειρων οδηγών, είναι καταλυτική. Δεν φαίνεται δηλαδή να μπορούν οι οδηγοί της νέας γενιάς να εκθρονίσουν τους δύο θρύλους του πρωταθλήματος, ακόμη. Ακριβώς για αυτό ο Loeb συγχαίροντας τον Ogier για αυτή τη νίκη, στο Twitter, άφησε υποσχέσεις για μια ακόμη μονομαχία μεταξύ τους και έδειξε πως για τους δύο τους, είναι μάλλον "παιχνίδι" το Μόντε.
Bravo @SebOgier 👏🏼 À quand la revanche des " retraités " du #WRC ?! 😜 https://t.co/77bXI3yS44
— Sébastien Loeb (@SebastienLoeb) January 22, 2023
Ενστάσεις στην WRC2
Το τέταρτο Yaris ακολούθησε τον Tanak, στην έκτη θέση, ενώ ο Dani Sordo δήλωνε πολύ μακριά από τους στόχους του για αυτό το Σαββατοκύριακο και εμείς το βλέπαμε αυτό, καθώς σε κανένα σημείο δεν μπόρεσε να πλησιάσει την κορυφή της κατάταξης και έμεινε έτσι έβδομος. Κάτι αντίστοιχο έκανε και ο Esapekka Lappi ο οποίος έμεινε όγδοος, πριν ξεκινήσει το "θέατρο" στο WRC2.
Παρακάτω μπορείς να απολαύσεις τις εικόνες της Reporter Media από τον αγώνα και το βάθρο.
Ενστάσεις στο WRC2
Όπως σε έχουμε ενημερώσει ήδη το WRC2 φέτος αναμένεται με ιδιαίτερο ενδιαφέρον καθώς η παρουσία πολλών οδηγών ευγνωσμένης αξίας και το ξεκίνημα έδειξε αμέσως, το πάθος που έχουν ομάδες και οδηγοί να βρεθούν στην κορυφή. Στις ειδικές ο Nikolay Gryazin με το Skoda Fabia διέπρεψε και επικράτησε του ανταγωνισμού, όντας ταχύτερος στο μεγαλύτερο διάστημα του αγώνα. Ο Yohan Rossel με το Citroen C3, όμως έκανε τον "υπέρ πάντων αγώνα" την τελευταία ημέρα και κάλυψε μεγάλη διαφορά για να μείνει τελικά δεύτερος για 4,5 δευτερόλεπτα.
Μετά το τέλος όμως η ομάδα του Γάλλου, "αλίευσε" ένα πλάνο στο οποίο φαινόταν το Fabia του Ρώσου να περνάει εκτός δρόμου από μια στροφή στην νυχτερινή 14η ειδική διαδρομή. Έκανε ένσταση με βάση τον κανονισμό που απαγορεύει να συμβαίνει κάτι τέτοιο, δικαιώθηκε και ο Gryazin τιμωρήθηκε με 5 δευτερόλεπτα ποινής. Έτσι η νίκη κατέληξε στα χέρια του Rossel για μισό δευτερόλεπτο και αυτό σημαίνει πως ο Γάλλος έβαλε ένα σπουδαίο λιθαράκι στον δρόμο για την κατάκτηση του τίτλου στο WRC2.
Αναλυτικά τα αποτελέσματα μπορείς να τα βρεις εδώ και εδώ την βαθμολογία.
Παρακάτω μπορείς να απολαύσεις και μερικά video, γιατί εκεί βρίσκεται η απόλαυση του Μόντε Κάρλο για όσουες δεν βρέθηκαν στις ειδικές.