
Η FIA επιβάλλει αυστηρότερους ελέγχους ευκαμψίας στις πίσω πτέρυγες των μονοθέσιων της Formula 1 ενόψει του Grand Prix της Κίνας, μετά από ανάλυση οπτικού υλικού από το Σαββατοκύριακο στη Μελβούρνη.

Στο πλαίσιο της προσπάθειας να περιοριστεί η εκμετάλλευση της αεροδυναμικής ελαστικότητας σε ανεπιθύμητο βαθμό, η FIA είχε προαναγγείλει την επιβολή αυστηρότερων τεστ φορτίου τόσο για τις εμπρός όσο και για τις πίσω πτέρυγες.
Οι νέοι κανονισμοί για τις εμπρός πτέρυγες θα τεθούν σε ισχύ από το Grand Prix της Ισπανίας στα τέλη Μαΐου, ενώ οι έλεγχοι για τις πίσω πτέρυγες εφαρμόστηκαν ήδη από την αρχή της σεζόν στο Grand Prix της Αυστραλίας.
Ωστόσο, μετά από περαιτέρω ανάλυση των δεδομένων από τη Μελβούρνη, η FIA έκρινε ότι οι ομάδες εξακολουθούν να βρίσκουν τρόπους να εκμεταλλευτούν τη ευκαμψία των πτερυγών πέρα από το επιτρεπτό όριο. Έτσι, αποφάσισε να αυστηροποιήσει περαιτέρω τους κανονισμούς ενόψει του Grand Prix της Κίνας.

Συγκεκριμένα, το μέγιστο επιτρεπτό άνοιγμα της σχισμής (slot gap) μεταξύ του κύριου τμήματος της πίσω πτέρυγας και του flap θα μειωθεί από τα 2mm στα 0,5mm όταν εφαρμόζεται κάθετο φορτίο 75 κιλών.
"Η FIA ζήτησε από τις ομάδες να χρησιμοποιήσουν κάμερες στις Ελεύθερες Δοκιμές του Grand Prix της Αυστραλίας για να παρακολουθήσουν τις παραμορφώσεις των αυτοκινήτων κατά την κίνηση στην πίστα", ανέφερε η παγκόσμια ομοσπονδία σε ανακοίνωσή της.

"Αφού αναλύθηκαν τα δεδομένα από τις παραμορφώσεις των πίσω πτερυγών σε συνδυασμό με τις στατικές μετρήσεις που πραγματοποιήθηκαν στα γκαράζ της FIA στη Μελβούρνη, διαπιστώθηκε ότι υπάρχουν επαρκείς λόγοι για την εισαγωγή ενός αυστηρότερου τεστ από το επερχόμενο Grand Prix της Κίνας για το άνω τμήμα της πίσω πτέρυγας.
Σύμφωνα με το Άρθρο 3.15.17, που εισήχθη το 2025, όταν εφαρμόζεται κάθετο φορτίο 75 κιλών σε οποιοδήποτε άκρο της κύριας επιφάνειας της πίσω πτέρυγας, η απόσταση μεταξύ αυτής και του flap (γνωστή ως "slot gap”) δεν πρέπει να μεταβάλλεται περισσότερο από 2mm. Από το Grand Prix της Σαγκάης, το όριο αυτό μειώνεται στα 0,5mm. Λόγω του σύντομου χρονικού διαστήματος προσαρμογής, για το Grand Prix της Κίνας θα υπάρχει ανεκτικότητα 0,25mm".
Η FIA ενημέρωσε όλες τις ομάδες για την αναθεώρηση της τεχνικής οδηγίας το πρωί της Δευτέρας μετά τον αγώνα, ενώ τόνισε ότι όλα τα μονοθέσια κρίθηκαν νόμιμα κατά τη διάρκεια του Grand Prix της Αυστραλίας.