
Η F1 ξεκινά την Κυριακή με την πρεμιέρα της Αυστραλία και στην Ελλάδα θα συνδυαστεί με την εντυπωσιακή παρουσία του μονοθεσίου των πρωταθλητών, της McLaren MCL39 στην OPAP Arena και το Σύνταγμα. Εκτός από νέους οδηγούς στις ομάδες υπάρχουν και ορισμένες αλλαγές στους κανονισμούς που μπορείς να τις δεις παρακάτω.
Flexi πτέρυγες αεροδυναμικής
Δεν θα θα μπορούσαμε να έχουμε silly season και προετοιμασία της F1 χωρίς αντιπαραθέσεις για τη νομιμότητα των γρήγορων μονοθεσίων. Η συζήτηση γύρω από τις mini-DRS λύσεις και τις εύκαμπτες αεροτομές συνεχίζεται, παρά την αυστηροποίηση των κανονισμών από τη FIA. Νέα, αυστηρότερα τεστ για τις πίσω αεροτομές θα ξεκινήσουν από τον πρώτο αγώνα, ενώ για τις μπροστινές θα ισχύσουν από το Grand Prix της Ισπανίας.

Τέλος το ο βαθμούς για τον ταχύτερο γύρο
Από το 2025, ο ταχύτερος γύρος δεν θα αποφέρει πλέον έναν παραπάνω βαθμό, όπως γινόταν από το 2019. Αν και δεν υπήρξε σαφής εξήγηση, η απόφαση ήρθε μετά το περιστατικό με τον Daniel Ricciardo στη Σιγκαπούρη, όπου στέρησε τον βαθμό από τον Lando Norris.

Βαρύτερα μονοθέσια
Αν και το 2026 το ελάχιστο βάρος των μονοθεσίων θα μειωθεί στα 768 κιλά, το 2025 θα αυξηθεί στα 800 κιλά λόγω της αύξησης του ελάχιστου βάρους των οδηγών από 80 σε 82 κιλά.

Νέα συστήματα ψύξης οδηγών
Μετά τις εξαντλητικές συνθήκες στο GP Κατάρ 2023, η FIA εισάγει προαιρετικά συστήματα ψύξης για τους οδηγούς όταν η θερμοκρασία φτάνει τους 31 βαθμούς Κελσίου. Το ελάχιστο βάρος θα αυξάνεται κατά 5 κιλά για να τα φιλοξενεί.

Απεριόριστα κιβώτια ταχυτήτων
Δεν υπάρχει πλέον περιορισμός στον αριθμό των κιβωτίων ταχυτήτων ανά οδηγό, καταργώντας τις ποινές στο grid για υπέρβαση του συγκεκριμένου ορίου.

Υποχρεωτικά δύο πιτ στοπ στο Μονακό
Για να γίνει πιο ενδιαφέρον το Grand Prix στο Μονακό, η FIA θα επιβάλλει τουλάχιστον δύο αλλαγές ελαστικών σε στεγνό αγώνα. Θα έχουμε συνεπώς υποχρεωτικά πιτ στοπ με την ελπίδα να αυξηθεί η στρατηγική σπαζοκεφαλιά και να υπάρξει το απαραίτητο ανακάτεμα που πάντα ευνοεί το θέαμα και το ενδιαφέρον.

Τι γίνεται αν ακυρωθούν οι κατατακτήριες
Σε περίπτωση που οι κατατακτήριες δεν διεξαχθούν λόγω καιρού, η σειρά εκκίνησης θα καθορίζεται από τη βαθμολογία των οδηγών στο πρωτάθλημα.

Άμεση διακοπή για κατεστραμμένα μονοθέσια
Οι αγωνοδίκες θα μπορούν πλέον να διατάξουν την άμεση ακινητοποίηση ενός σοβαρά κατεστραμμένου μονοθεσίου, μετά το περιστατικό με τον Sergio Perez στον Καναδά, όπου προκάλεσε πτώση θραυσμάτων στην πίστα.

Περισσότερη δράση για rookies
Οι ομάδες θα είναι υποχρεωμένες να χρησιμοποιούν rookies σε δύο ελεύθερες δοκιμές ανά σεζόν για κάθε οδηγό, διπλασιάζοντας τις ευκαιρίες για νέους οδηγούς.

Περιορισμός στις δοκιμές με παλιά μονοθέσια
Οι δοκιμές με παλαιότερα μονοθέσια περιορίζονται σε 20 ημέρες ανά σεζόν, ενώ οι οδηγοί που συμμετέχουν στο πρωτάθλημα μπορούν να συμπληρώσουν μόνο 1.000 χλμ. σε τέσσερις ημέρες.

Δοκιμές ελαστικών στο τέλος της σεζόν
Οι δοκιμές στο τέλος της χρονιάς θα γίνουν με ειδικά τροποποιημένα "μουλάρια" μονοθέσια που προσομοιώνουν τους κανονισμούς του 2026, χρησιμοποιώντας τα νέα στενότερα ελαστικά.

Απαγορεύονται οι βρισιές
Η FIA θα επιβάλλει αυστηρές ποινές για ανάρμοστη γλώσσα, που περιλαμβάνουν πρόστιμα, μηνιαίες αποβολές ή ακόμα και αφαίρεση βαθμών για τους "συνήθεις ύποπτους" μετά την τρίτη παράβαση.
