F1 2025: Όλες οι αλλαγές κανονισμών για φέτος

Λεπτομέρειες διαφοροποιούνται στην φετινή Formula 1 σε σχέση με το άμεσο παρελθόν και εν αναμονή πάντα των μεγάλων αλλαγών σε κανονισμούς που θα φέρει το 2026.

F1 δοκιμές Μπαχρέιν Ferrari Hamilton

Η F1 ξεκινά την Κυριακή με την πρεμιέρα της Αυστραλία και στην Ελλάδα θα συνδυαστεί με την εντυπωσιακή παρουσία του μονοθεσίου των πρωταθλητών, της McLaren MCL39 στην OPAP Arena και το Σύνταγμα. Εκτός από νέους οδηγούς στις ομάδες υπάρχουν και ορισμένες αλλαγές στους κανονισμούς που μπορείς να τις δεις παρακάτω. 

Διαβάστε Επίσης

Flexi πτέρυγες αεροδυναμικής 

Δεν θα θα μπορούσαμε να έχουμε silly season και προετοιμασία της F1 χωρίς αντιπαραθέσεις για τη νομιμότητα των γρήγορων μονοθεσίων. Η συζήτηση γύρω από τις mini-DRS λύσεις και τις εύκαμπτες αεροτομές συνεχίζεται, παρά την αυστηροποίηση των κανονισμών από τη FIA. Νέα, αυστηρότερα τεστ για τις πίσω αεροτομές θα ξεκινήσουν από τον πρώτο αγώνα, ενώ για τις μπροστινές θα ισχύσουν από το Grand Prix της Ισπανίας.

McLaren πρωταθλήτρια πανηγυρισμοί

Τέλος το ο βαθμούς για τον ταχύτερο γύρο 

Από το 2025, ο ταχύτερος γύρος δεν θα αποφέρει πλέον έναν παραπάνω βαθμό, όπως γινόταν από το 2019. Αν και δεν υπήρξε σαφής εξήγηση, η απόφαση ήρθε μετά το περιστατικό με τον Daniel Ricciardo στη Σιγκαπούρη, όπου στέρησε τον βαθμό από τον Lando Norris.

F1 GP Ιαπωνίας 2024

Βαρύτερα μονοθέσια

Αν και το 2026 το ελάχιστο βάρος των μονοθεσίων θα μειωθεί στα 768 κιλά, το 2025 θα αυξηθεί στα 800 κιλά λόγω της αύξησης του ελάχιστου βάρους των οδηγών από 80 σε 82 κιλά.

F1 GP Ιαπωνίας 2024

Νέα συστήματα ψύξης οδηγών

Μετά τις εξαντλητικές συνθήκες στο GP Κατάρ 2023, η FIA εισάγει προαιρετικά συστήματα ψύξης για τους οδηγούς όταν η θερμοκρασία φτάνει τους 31 βαθμούς Κελσίου. Το ελάχιστο βάρος θα αυξάνεται κατά 5 κιλά για να τα φιλοξενεί.

Max Verstappen GP Κατάρ κουρασμένος

Απεριόριστα κιβώτια ταχυτήτων

Δεν υπάρχει πλέον περιορισμός στον αριθμό των κιβωτίων ταχυτήτων ανά οδηγό, καταργώντας τις ποινές στο grid για υπέρβαση του συγκεκριμένου ορίου.

F1 GP Ιαπωνίας 2024

Υποχρεωτικά δύο πιτ στοπ στο Μονακό

Για να γίνει πιο ενδιαφέρον το Grand Prix στο Μονακό, η FIA θα επιβάλλει τουλάχιστον δύο αλλαγές ελαστικών σε στεγνό αγώνα. Θα έχουμε συνεπώς υποχρεωτικά πιτ στοπ με την ελπίδα να αυξηθεί η στρατηγική σπαζοκεφαλιά και να υπάρξει το απαραίτητο ανακάτεμα που πάντα ευνοεί το θέαμα και το ενδιαφέρον.

F1 GP Μονακό φουρκέτα

Τι γίνεται αν ακυρωθούν οι κατατακτήριες

Σε περίπτωση που οι κατατακτήριες δεν διεξαχθούν λόγω καιρού, η σειρά εκκίνησης θα καθορίζεται από τη βαθμολογία των οδηγών στο πρωτάθλημα.

F1 2024 paddocks βρεγμένα

Άμεση διακοπή για κατεστραμμένα μονοθέσια

Οι αγωνοδίκες θα μπορούν πλέον να διατάξουν την άμεση ακινητοποίηση ενός σοβαρά κατεστραμμένου μονοθεσίου, μετά το περιστατικό με τον Sergio Perez στον Καναδά, όπου προκάλεσε πτώση θραυσμάτων στην πίστα.

F1 2024 Haas Red Bull

Περισσότερη δράση για rookies

Οι ομάδες θα είναι υποχρεωμένες να χρησιμοποιούν rookies σε δύο ελεύθερες δοκιμές ανά σεζόν για κάθε οδηγό, διπλασιάζοντας τις ευκαιρίες για νέους οδηγούς.

Isack Hadjar

Περιορισμός στις δοκιμές με παλιά μονοθέσια

Οι δοκιμές με παλαιότερα μονοθέσια περιορίζονται σε 20 ημέρες ανά σεζόν, ενώ οι οδηγοί που συμμετέχουν στο πρωτάθλημα μπορούν να συμπληρώσουν μόνο 1.000 χλμ. σε τέσσερις ημέρες.

F1 2025 Hamilton δοκιμές με Ferrari

Δοκιμές ελαστικών στο τέλος της σεζόν

Οι δοκιμές στο τέλος της χρονιάς θα γίνουν με ειδικά τροποποιημένα "μουλάρια" μονοθέσια που προσομοιώνουν τους κανονισμούς του 2026, χρησιμοποιώντας τα νέα στενότερα ελαστικά.

F1 δοκιμές ελαστικών 2024 Alpine

Απαγορεύονται οι βρισιές

Η FIA θα επιβάλλει αυστηρές ποινές για ανάρμοστη γλώσσα, που περιλαμβάνουν πρόστιμα, μηνιαίες αποβολές ή ακόμα και αφαίρεση βαθμών για τους "συνήθεις ύποπτους" μετά την τρίτη παράβαση.

Max Verstappen Charles Leclerc

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network