Η Ford Performance που υπογράφει αυτοκίνητα σαν αυτό και η M Sport του Malcolm Wilson που έχει δημιουργήσει το αγωνιστικό υβριδικό Ford Puma Rally1 συνεργάστηκαν υπό την χορηγία της Red Bull, που όλοι ξέρουμε τι είναι σε θέση να κάνει και θα δώσουν στον φετινό νικητή του Ράλι Ντακάρ, τον Carlos Sainz αυτό το κτηνώδες Ford Raptor T1+ για τον αγώνα του 2025.

Η αποκάλυψη έγινε στο Goodwood Festival of Speed φυσικά, όπως γίνονται όλα αυτό το τετραήμερο όπου δεν ανακοινώθηκαν τα άλλα δύο ονόματα που θα πλαισιώσουν τους Carlos Sainz και Nani Roma στην τετράδα που θα επισκεφτεί την Σαουδική Αραβία για το Ράλι Ντακάρ του 2025. Κανείς βέβαια δεν νοιάστηκε ιδιαίτερα για αυτό, καθώς το πέρασμα του Sainz από την διαδρομή στο Goodwood ήταν αυτό που τράβηξε όλα τα βλέμματα.
Con todos ustedes, el Ford Raptor T1+, la nueva arma de @CSainz_oficial 🔥🔥🔥
— DAZN España (@DAZN_ES) July 12, 2024
El coche con el que buscará volver a reinar, con el que irá a por su quinto Dakar 🙌🏻#GoodwoodDAZN pic.twitter.com/tMDQZMtAkT
Το Ford Raptor T1+ είναι ένα τυπικό δείγμα των επιλογών στις οποίες έχουν στραφεί οι ομάδες τα τελευταία χρόνια, όσον αφορά το Ντακάρ. Αυτό σημαίνει πως μοιάζει αρκετά με το Audi e-tron που έδωσε φέτος την νίκη στον Carlos Sainz στα 61 του χρόνια και καταλαβαίνεις πως αν καταφέρει το back to back, η ιστορία θα του επιφυλάσσει ένα ακόμη μεγαλύτερο κεφάλαιο από αυτό που τον έχει τοποθετήσει ήδη.

Σύμφωνα με τον Matt Wilson που έχει αναλάβει την διεύθυνση αυτής της ομάδας, "Έχουμε ήδη ολοκληρώσει 10.000 χιλιόμετρα δοκιμών σε μερικές από τις πιο δύσκολες συνθήκες που θα μπορούσαμε να βρούμε, οπότε νιώθουμε έτοιμοι να αναλάβουμε αυτή την απόλυτη πρόκληση, ξεκινώντας από την Baja Ουγγαρίας τον επόμενο μήνα".

Το Ford Raptor T1+ διαθέτει ανεξάρτητη ανάρτηση διπλού ψαλιδιού εμπρός και πίσω σε συνεργασία με τη Fox, η οποία παρείχε ρυθμιζόμενα coilover τριών κατευθύνσεων και ρυθμιζόμενα εξωτερικά αμορτισέρ παράκαμψης τεσσάρων κατευθύνσεων με απομακρυσμένες δεξαμενές που εξοπλίζουν κάθε τροχό, εξασφαλίζοντας ανώτερο χειρισμό και αντοχή σε ακραίες συνθήκες.

Το διαμορφωμένο pick up, ώστε να είναι ένα "άγριο" αγωνιστικό κάθεται σε ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών με ελαστικά 37 ιντσών και συνδυάζεται με αεριζόμενους δίσκους εμπρός και πίσω και μονοπίστονες δαγκάνες έξι εμβόλων. Οι τροχοί αυτοί κινούνται πάνω κάτω αδιάκοπα στις κυρίως αμμώδεις, επιφάνειες της Σ. Αραβίας και θα μπορούν να το κάνουν σε μια διαδρομή 35 εκατοστών.
The @Ford Raptor T1+, unveiled this morning at @fosgoodwood in company with @CSainz_oficial 👏🏼 pic.twitter.com/SvyvFAk7wZ
— Ford Performance (@FordPerformance) July 12, 2024
Την ανθεκτικότητά περνώντας από άλματα τέτοιου μεγέθους διασφαλίζει το σωληνωτό πλαίσιο από χάλυβα και τα πάνελ αμαξώματος από ανθρακονήματα. Επιτυγχάνεται έτσι η χαρακτηριστική αισθητική του Raptort, η απόσταση των 40 εκατοστών από το έδαφος και η σταθερότητα στις εκτός δρόμου συνθήκες, καθώς πέραν όλων των άλλων το βάρος περιορίζεται με αυτές τις επιλογές στους δύο τόνους.

Ο Coyote V8 5λιτρος κινητήρας αποδίδει 400 ίππους όπως επιβάλλουν οι κανονισμοί της FIA για το συγκεκριμένο είδος αγώνων. Είναι εξοπλισμένος με ένα μοναδικό σύστημα λαδιού ξηρού κάρτερ και μια ρυθμισμένη εξάτμιση που έχει σχεδιαστεί για τις προκλήσεις του Ντακάρ.

Μετά το Goodwood δύο ομάδες θα συμμετέχουν στο Ράλι Μαρόκου ως το πιο κρίσιμο τελικό πεδίο δοκιμών πριν από το Ράλι Ντακάρ.