H πρόσφατη ανακοίνωση της ACO, διοργανωτή του αγώνα των 24 ωρών του Λε Μαν για δημιουργία κατηγορίας αγωνιστικών με τεχνολογία υδρογόνου έρχεται σε συνέχεια της δημιουργίας κατηγορίας ηλεκτρικών αγωνιστικών και δηλώνει την μετάβαση των αγώνων αντοχής σε πιο βιώσιμες τεχνολογίας.

Αυτά δήλωσε μεταξύ άλλων ο πρόεδρος της ACO Pierre Fillon που συνέπεσε και με την παρουσίαση του πρωτότυπου αγωνιστικού Toyota GR H2 Racing Concept που διαθέτει τεχνολογία υδρογόνου.

Μολονότι, η ιαπωνική εταιρεία καθυστέρησε να αναπτύξει αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα – ο εξηλεκτρισμός υπηρετείται εδώ και δύο δεκαετίες από υβριδικά μοντέλα – στην τεχνολογία υδρογόνου είναι μπροστά. Η Toyota συμμετείχε ήδη από το 2021 με ένα υδρογονοκίνητο Corolla στο 3ο αγώνα του πρωταθλήματος Super Taikyu Series ενώ πέρυσι συμμετείχε με το ίδιο μοντέλο στον αγώνα IDEMITSU 1500 SUPER ENDURANCE 2022 που έγινε στην Ταϊλάνδη.
Η εταιρεία έχει αποκτήσει λοιπόν τεχνογνωσία και εμπειρία από αγώνες για την τεχνολογία υδρογόνου που θα της δίνουν το εισιτήριο στην υπό δημιουργία κατηγορία H2 των hypecars υδρογόνου στους αγώνες αντοχής της επόμενης χρονιάς.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο Akio Toyoda ο στόχος είναι η προώθηση των προσπαθειών για την δημιουργία μιας κοινωνίας απεξαρτημένης από τον άνθρακα όχι μόνο στην αυτοκίνηση αλλά και στους αγώνες. Και το εγχείρημα δεν είναι εύκολο καθώς το μηδενικό αποτύπωμα ρύπων σε ένα αγωνιστικό επιδόσεων απαιτεί ευρύτερες συνεργασίες και υψηλούς πόρους για έρευνα και ανάπτυξη.