Yamaha Tenere 700 World Rally: Γεύση αφρικάνικης ερήμου

Στην κορυφή της γκάμας των adventure μοτοσυκλετών Tenere βρίσκεται η έκδοση World Rally που μοιάζει σαν να επέστρεψε από αγώνα rally στην αφρικάνικη έρημο.

Yamaha Tenere 700 World Rally
Yamaha Tenere 700 World Rally
Yamaha Tenere 700 World Rally
Yamaha Tenere 700 World Rally
Yamaha Tenere 700 World Rally
Yamaha Tenere 700 World Rally
Yamaha Tenere 700 World Rally
Yamaha Tenere 700 World Rally
Yamaha Tenere 700 World Rally
Yamaha Tenere 700 World Rally
Yamaha Tenere 700 World Rally
Yamaha Tenere 700 World Rally
Yamaha Tenere 700 World Rally

Όταν το 2019 η Yamaha αποφάσισε να επαναλανσάρει το διάσημο όνομα Tenere πιστεύω ούτε η ίδια δεν θεωρούσε ότι η δεύτερη σελίδα της ιστορίας αυτού του μοντέλου θα ήταν το ίδιο ένδοξη και πετυχημένη όσο των πρώτων μονοκύλινδρων μοντέλων.

Βλέπετε υπήρχε ένα μεγάλο κενό στην αγορά των adventure μοντέλων καθώς οι εταιρείες είχαν μπει σε έναν αγώνα δρόμου για τη δυνατότερη – άρα και βαρύτερη – adventure μοτοσυκλέτα.

Κείμενο-Φωτογραφίες: Βασίλης Κωστάκος

Η επανεμφάνιση του Tenere πρωτίστως σαν ένα αγωνιστικό project και μετά σαν μια εμπορική μοτοσυκλέτα -σχετικά ελαφριά αλλά και με ωφέλιμη ισχύ- που μπορούσες να εκπληρώσεις με μεγαλύτερη ευκολία τις χωμάτινες ανησυχίες σε σχέση με ένα 1100 ή 1200, αποδείχτηκε jackpot για τη Yamaha.

Διαβάστε Επίσης

Δίπλα στο πρώτο "απλό" μοντέλο ήρθαν να προστεθούν με τα χρόνια άλλες 4 εκδόσεις (Explore, Extreme, Rally και World Rally) που η κάθε μία βασίζονταν φυσικά στο απλό Tenere αλλά είχαν αρκετές διαφορές ώστε να διαφοροποιούνται.

Yamaha Tenere 700 World Rally

Η κορυφαία έκδοση είναι το Tenere 700 World Rally και μπορώ να πω ότι είναι και η αγαπημένη μου αν και σίγουρα θα θεωρηθώ ανακόλουθος καθώς πάντα προτιμώ τις συμπαγείς και όσο το δυνατόν ελαφρύτερες μοτοσυκλέτες αλλά επιτρέψετέ μου να κάνω μια εξαίρεση για τη συγκεκριμένη μοτοσυκλέτα.

Με δύο ρεζερβουάρ

Αυτό που κάνει άμεσα ξεχωριστό το World Rally από τις υπόλοιπες εκδόσεις είναι τα δύο ρεζερβουάρ με συνολική χωρητικότητα 23 λίτρων (έναντι του ενός ρεζερβουάρ των 16 λίτρων του απλού). Αυτό όπως φαντάζεστε προσθέτει όγκο και βάρος (περί τα 15 κιλά, με τη ζυγαριά να φτάνει τα 220 κιλά, πλήρες υγρών) αλλά σε μια τέτοια μοτοσυκλέτα λες χαλάλι.

Yamaha Tenere 700 World Rally

Είναι η αίσθηση που αποπνέει μόλις ανεβείς στη λεπτή σέλα που σε κάνει να θέλεις να βρεθείς σε ανοιχτούς χωματόδρομους, και γιατί όχι να προγραμματίσεις και ένα road trip στην Βόρεια Αφρική.

Κατ΄ άλλα το World Rally βασίζεται στην απλή και δοκιμασμένη συνταγή με τον δικύλινδρο εν σειρά κινητήρα των 700 κυβικών με απόδοση 73,4 ίππων. Δεν είναι η ιπποδύναμη που θα βάλει φωτιά στην άσφαλτο αλλά είναι μια άκρως πρακτική και απολαυστική απόδοση.

Yamaha Tenere 700 World Rally

Όταν οδήγησα πριν από χρόνια το πρώτο Tenere 700 είχα την αίσθηση ότι οδηγούσα ένα πιο δυνατό αλλά χωρίς ξεσπάσματα Honda XR 600, μια μοτοσυκλέτα που χαρακτηριζόταν σαν "Fun bike” καθώς διακρινόταν για την ευκολία στην οδήγηση και στην ευχρηστία, μια μοτοσυκλέτα που ουσιαστικά έκανες τα πάντα, και που δεν σου αρνιόταν εάν κάποια στιγμή ήθελες να πας αρκετά πιο σβέλτα στο χώμα. Το Tenere θα ακολουθήσει πρόθυμα τις εντολές του οδηγού και όσο θα ανοίγεις το γκάζι τόσο αυτό θα ακολουθεί με μεγάλες δόσεις ευκολίας.

Ένας ακόμα λόγος που με κάνει να προτιμώ το World Rally από το απλό Tenere είναι και το καλύτερο πακέτο των αναρτήσεων που κάνει τη μοτοσυκλέτα πιο "δεμένη" και φυσικά προσφέρει καλύτερο κράτημα αλλά και έλεγχο.

Yamaha Tenere 700 World Rally

Εμπρός υπάρχει ένα upside down πιρούνι της ΚΥΒ 43 χιλ., με διαδρομή 230 χιλ. και πλήρως ρυθμιζόμενο, δηλαδή προφόρτιση ελατηρίου και ρύθμιση απόσβεσης συμπίεσης και επαναφοράς, ενώ υπάρχει ένα επίσης ρυθμιζόμενο αμορτισέρ με διαδρομή τροχού τα 220 χιλ.

Μια ακόμα διαφορά και πολύ σημαντική θα ισχυριζόμουν μετά βεβαιότητας είναι και η ύπαρξη του αμορτισέρ τιμονιού της Ohlins που είναι ίσως και ο βασικός λόγος που κάνει το Tenere 700 World Rally σταθερό σαν τρένο ακόμα και στα 180 χλμ/ώρα, βάζοντας τα γυαλιά σε αρκετά μεγαλύτερα πιο ασφάλτινα adventure μοντέλα ακόμα και με τα τρακτερωτά ελαστικά.

Yamaha Tenere 700 World Rally

Οι τροχοί με τις ακτίνες έχουν "χωμάτινες" διαστάσεις, δηλαδή 21 ίντσες εμπρός και 18 ίντσες πίσω αλλά θα θέλαμε να υπάρχει και επιλογή για tubeless τροχούς για όσους δεν θέλουν να έχουν τα γνωστά προβλήματα με τις σαμπρέλες.

To Tenere 700 World Rally είναι μια μοτοσυκλέτα που θα σε ταξιδέψει παντού, στην Ευρώπη ή στην Ασία, σε αυτοκινητόδρομους ή στο χώμα, με μεγάλη ευκολία και χρηστικότητα που προσφέρει το όνομα Tenere.

Yamaha Tenere 700 World Rally

Με τιμή στα 13.400 ευρώ το κορυφαίο Tenere δεν έχει ανταγωνισμό από κάποια μοτοσυκλέτα αντίπαλης εταιρίας αλλά ο ανταγωνισμός είναι εσωτερικός και ακούει στο όνομα Tenere 700, δηλαδή η απλή έκδοση που στοιχίζει 10.900 ευρώ.

Αρκετοί όμως θα προτιμήσουν το World Rally και για την αίσθηση που προσφέρει σαν μια αγωνιστική rally μοτοσυκλέτα και για το καλύτερο πακέτο αναρτήσεων.

Βέβαια εάν κάποιος προτιμήσει να πληρώσει τα παραπάνω χρήματα για το World Rally ίσως με 500 ευρώ επιπλέον να επιλέξει την ειδική έκδοση με τα αγωνιστικά χρώματα, τα μαύρα (αντί για μπλε) αλουμινένια στεφάνια και το ελαφρύτερο τελικό εξάτμισης από την Akrapovic.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network