
Το νέο αφεντικό της Aston Martin, Adrian Hallmark, παραλίγο να τρακάρει μια φορά ένα ηλεκτρικό Hummer, επειδή διασκέδαζε. "Γελούσα τόσο πολύ με τη λειτουργία crabwalk. Νομίζω ότι είναι ξεκαρδιστικό, αλλά και τόσο διασκεδαστικό παράλληλα", λέει.
"Έχω οδηγήσει το Rivian. Και έχω οδηγήσει EQS AMG". Η απαρίθμηση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων που έχει οδηγήσει δεν είναι για επίδειξη, αλλά για έρευνα. Και όταν ρωτήθηκε αν θα ήταν διατεθειμένος να συμπεριλάβει εικονικές αλλαγές ταχυτήτων (ναι) ή fake θόρυβο κινητήρα (όχι), εξήγησε πώς θα έκανε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο της Aston Martin να ακούγεται... σαν ηλεκτρικό.

"Αν χαρτογραφούσατε έναν κινητήρα V12 -ακόμη και ενός αγωνιστικού κινητήρα με φυσική αναπνοή, όπως αυτός της Valkyrie-, μετρούσατε τις συχνότητες και στη συνέχεια τις ενσωματώνατε στη δομή του αμαξώματος του οχήματος, συνδεδεμένες με τη θέση του γκαζιού και το φορτίο ροπής των ηλεκτροκινητήρων και στη συνέχεια αφαιρούσατε ψηφιακά με αντίρροπα κύματα τους δυσάρεστους φτηνούς, υψηλών συχνοτήτων θορύβους των ηλεκτρικών, θα αισθανόσασταν ακριβώς σαν να βρίσκεστε σε μια Valkyrie V12 Le Mans", αναφέρει χαρακτηριστικά.
Η επιτάχυνση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι φυσικά δεδομένη. "Απλώς η βιολογία είναι αυτή που μας σταματάει", γελάει. "Έτσι, μπορείτε να φτιάξετε συναισθηματικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, και είμαστε μόλις στην αρχή αυτού του εγχειρήματος".
Πράγματι, υπάρχει ακόμα μακρύς δρόμος μπροστά μας, τουλάχιστον στον οδικό χάρτη της Aston Martin. Ο Hallmark κατέχει τη θέση του επικεφαλής από τον Σεπτέμβριο του 2024, και το τρέχον σχέδιο είναι να προχωρήσει σε όλες τa πεδία, από τα facelift και την εξατομίκευση, μέχρι τα υβριδικά.

Το τελευταίο, αποτελεί αναγκαιότητα για μια μικρή εταιρεία που αντιμετωπίζει τις αμφιταλαντευόμενες κυβερνητικές ημερομηνίες διακοπής της κυκλοφορίας των εκδόσεων εσωτερικής καύσης, την πτώση της εμπιστοσύνης των καταναλωτών στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και ακόμη και την περιφρόνηση της επερχόμενης αμερικανικής κυβέρνησης για τα ηλεκτρικά.
Και έπειτα υπάρχει και η πρακτική πλευρά της κατασκευής ενός EV επιδόσεων. "Το πρόβλημα με τα ηλεκτρικά οχήματα είναι ότι είναι πολύ δύσκολο να αποκτήσετε τη δυναμική αίσθηση που έχετε από ένα πραγματικά ελαφρύ αυτοκίνητο επιδόσεων. Η μάζα είναι ο εχθρός, και με τα BEV, η μάζα είναι μέρος του DNA", δήλωσε.
Είναι δύσκολο, υποστηρίζει, επειδή πρέπει να κόψεις όλα τα άλλα για να αντιμετωπίσεις το βάρος της μέσης μπαταρίας που κυμαίνεται μεταξύ 700-800 κιλών, έναντι ενός μέσου κινητήρα που ζυγίζει περίπου 150 κιλά.
"Θα μπορούσα να φανταστώ ότι με τον καιρό, όταν επιτέλους λύσουμε τα προβλήματα με τις μπαταρίες στερεάς κατάστασης, θα μπορούσατε να αφαιρέσετε το 30% του βάρους", είπε. Σημείωσε επίσης την τρισδιάστατη εκτύπωση για την αποφυγή επιπλέον υλικών. Και στη συνέχεια τεχνολογία όπως η τετραδιεύθυνση και άλλα ηλεκτρονικά συστήματα, για να αναπαράγετε αυτό που θα είχατε σε ένα ελαφρύ θερμικό αυτοκίνητο.
"Έτσι μπορείτε να φτάσετε εκεί, αλλά απαιτούνται κάποια σημαντικά βήματα στην τεχνολογία ή τη διαδικασία, για να μπορέσετε να φτάσετε στην αίσθηση που έχετε σε μια [Lamborghini] Huracan STO ή μια [Ferrari 488] Pista. Δεν είναι όλα τα αυτοκίνητά μας σπορ αυτοκίνητα", πρόσθεσε.

Τι θα είναι η πρώτη ηλεκτρική Aston Martin
Ένα teaser ότι η πρώτη Aston EV θα είναι ένα SUV ή crossover; Η Aston δεν έχει επιβεβαιώσει ακόμη τίποτα βέβαια - μόλις πέρυσι ο πρόεδρος Lawrence Stroll ανέβαλε το λανσάρισμα του πρώτου ηλεκτρικού αυτοκινήτου της εταιρείας, επικαλούμενος έλλειψη ζήτησης.
Αναφορικά με το θέμα της ζήτησης, ο Hallmark δήλωσε ότι η Aston Martin έχει δύο διαφορετικούς τύπους πελάτη, αυτόν που είναι υπέρ των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και ένα σύνολο που όχι μόνο δεν θέλουν ένα, αλλά τα μισούν "με βαθιά ριζωμένο πάθος". Ο διαχωρισμός μεταξύ αυτών των δύο αλλάζει συνεχώς, γεγονός που καθιστά δύσκολο τον καθορισμό μιας ημερομηνίας για το πρώτο EV της εταιρείας.
"Δεν θα δώσω συγκεκριμένη ημερομηνία", δήλωσε ο Hallmark. "Έχουμε καθορίσει όλες τις προϋποθέσεις και κάποιες από αυτές έχουν αναπτυχθεί. Έχουμε δεσμευτεί πλήρως για τα BEV. Η αβεβαιότητα από τους νομοθέτες, ειδικά στην Ευρώπη και στις ΗΠΑ, είναι αποδιοργανωτική. Και έτσι πρέπει να προστατεύσουμε την εταιρεία."
"Μεταξύ του σήμερα και του 2030, τα περισσότερα από τα αυτοκίνητά μας θα έχουν κινητήρα, αλλά θα υπάρχει και BEV".
Και δεν θα είναι απλώς ένα Lucid Gravity με διαφορετικό σήμα. Θυμηθείτε πως η Aston Martin, συνεργάζεται τόσο με τη Mercedes όσο και με τη Lucid, με την τελευταία να τους παρέχει συστήματα μπαταριών, κινητήρες και συστήματα ελέγχου για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Αυτό το BEV θα αποτελεί την εξέλιξη ενός υπάρχοντος μοντέλου, ή θα έχει ξεχωριστή θέση στη γκάμα της Aston Martin; "Δεν έχουμε αποφασίσει ακόμη", δήλωσε ο ίδιος. Εξελίξεις αναμένονται το προσεχές διάστημα.