
Μέχρι πρότινος, η Porsche δήλωνε ότι δεν θα ακολουθούσε τον δρόμο της "συναισθηματικής αναπαραγωγής" στοιχείων από θερμικά στα ηλεκτρικά της μοντέλα.
Μάλιστα ο δοκιμαστής εξέλιξης της εταιρείας, Lars Kern, είχε ξεκαθαρίσει σε δηλώσεις του το 2024 ότι η Porsche δεν πρόκειται να ενσωματώσει τεχνητές αλλαγές ταχυτήτων στα EV της. Σε παρόμοιο ύφος ήταν και οι δηλώσεις του αναφορικά με τον fake ήχο θερμικού κινητήρα σε ηλεκτρικά μοντέλα.
Είναι γεγονός πως η Porsche δεν είναι μια εταιρεία που βασίζεται αποκλειστικά στο παρελθόν της για να δημιουργήσει το μέλλον της. Ίσως γι' αυτό προκαλεί έκπληξη η πληροφορία ότι τελικά η ηλεκτρική Cayenne θα χρησιμοποιεί τεχνητό ήχο κινητήρα V8, ο οποίος θα αναπαράγεται μέσω των ηχείων στην καμπίνα.

Ήχος από το παρελθόν
Σύμφωνα με πληροφορίες που έρχονται από τη Βρετανία, άνθρωποι που είχαν την ευκαιρία να βρεθούν συνοδηγοί σε ένα πρωτότυπο Cayenne EV στο Goodwood Festival of Speed, η Porsche επιβεβαίωσε την ύπαρξη ήχου V8, προερχόμενο από "γνήσιο κινητήρα Porsche V8", όπως σημειώνεται.
Πρόκειται για μια σημαντική αλλαγή φιλοσοφίας, ειδικά αν σκεφτεί κανείς ότι τόσο η Taycan όσο και η ηλεκτρική Macan, χρησιμοποιούν αποκλειστικά τεχνητούς ήχους που δεν παραπέμπουν σε θερμικούς κινητήρες.
Αξιοσημείωτο είναι ωστόσο, ότι δεν υπήρξε καμία αναφορά σε τεχνητό σύστημα αλλαγών ταχυτήτων, όπως αυτά που χρησιμοποιούνται σε μοντέλα όπως τα Hyundai Ioniq 5 N και Kia EV6 GT.

Επομένως, ενώ ο ήχος V8 ακουγόταν μέσα στο αυτοκίνητο, πιθανόν δεν συνοδευόταν από εικονικές αλλαγές σχέσεων, κάτι που συνήθως κάνει το τελικό αποτέλεσμα να μοιάζει αφύσικο.
Έρχονται κι άλλες αλλαγές;
Η πρώτη σκέψη οδηγεί στο Dodge Charger Daytona EV, το οποίο επίσης χρησιμοποιεί συνθετικό ήχο V8 που "ανεβάζει" στροφές όσο επιταχύνεις, αλλά χωρίς να υπάρχει αίσθηση αλλαγής ταχυτήτων.
Το αποτέλεσμα; Συνήθως θεωρείται ενοχλητικό και όχι ιδιαίτερα ρεαλιστικό. Αυτό, βέβαια, είναι εικασία, καθώς η Porsche ενδέχεται να κάνει περαιτέρω βελτιώσεις πριν το μοντέλο μπει στην παραγωγή το 2026.

Ωστόσο, η απόφαση να χρησιμοποιηθεί ήχος V8 στη νέα Cayenne EV δείχνει πως ίσως κάτι αλλάζει στη στρατηγική της Porsche. Αν ο ήχος από θερμικό κινητήρα είναι πλέον "στο τραπέζι", τότε δεν αποκλείεται να δούμε και άλλες παραχωρήσεις στο μέλλον, όπως ένα fake κιβώτιο ταχυτήτων.
Αυτό θα μπορούσε να είναι καθοριστικής σημασίας για την επιτυχία της επερχόμενης ηλεκτρικής 718, που πολλοί οραματίζονται ως τον πιο διασκεδαστικό ηλεκτρικό σπορ εκπρόσωπο της εταιρείας.
Μένει να δούμε αν αυτή η νέα Cayenne EV σηματοδοτεί την αρχή μιας στροφής ή απλώς ένα πείραμα. Σε κάθε περίπτωση, η Porsche δείχνει ότι είναι πρόθυμη να εξερευνήσει νέους δρόμους, έστω κι αν στην αρχή δήλωνε πως το θεωρεί άσκοπο.