Η Lexus ετοιμάζεται για ένα μεγάλο άλμα στη σχεδιαστική της γλώσσα, κάτι που δεν έχει επιχειρήσει εδώ και πάνω από μία δεκαετία, όταν και υιοθέτησε την αμφιλεγόμενη κυψελωτή μάσκα. Η νέα εμφάνιση των μελλοντικών Lexus, θα αποτελεί μια εξίσου μεγάλη αλλαγή, υπόσχεται ο επικεφαλής του παγκόσμιου σχεδιασμού, Simon Humphries.
Ο Humphries, ο οποίος είναι επίσης επικεφαλής του τμήματος branding της Toyota φαίνεται να είναι απόλυτα συνειδητοποιημένος. "Η πρόκληση είναι μπροστά μας και αυτή είναι η κατεύθυνση που πρέπει να ακολουθήσουμε”.
Η φουτουριστική σχεδίαση, όπως εκφράζεται από τα πρωτότυπα LF-ZC και LF-ZL που παρουσιάστηκαν στην περσινή Έκθεση Κινητικότητας της Ιαπωνίας, θα κάνει το ντεμπούτο της γύρω στο 2026 σε μια νέα γενιά ηλεκτρικών οχημάτων.
Οι σχεδιαστές επεξεργάζονται ήδη το τελικό σχήμα, σε ένα νέο κέντρο σχεδιασμού στα παγκόσμια κεντρικά γραφεία της Lexus που άνοιξε φέτος στο τεχνικό κέντρο Shimoyama.
Στα χνάρια της Tesla
Περιγράφοντας τα σχέδια από το στούντιο του νέου τεχνικού κέντρου, ο Humphries και ο επικεφαλής σχεδιασμού της Lexus, Koichi Suga, δήλωσαν ότι οι νέες προτεραιότητες θα είναι η ευέλικτη διάταξη, οι μεγαλύτεροι εσωτερικοί χώροι και τα λιγότερα εξαρτήματα.
Αυτό το τελευταίο μεταφράζεται σε νέες τεχνολογίες κατασκευής, όπως η γιγαντοχύτευση (αν σου θυμίζει κάτι, κοίταξε προς την πλευρά της Tesla), που θα επιτρέψουν νέες προσεγγίσεις και που εκτός από την απλοποίηση της διαδικασίας παραγωγής, θα συμβάλλουν σημαντικά και στη μείωση του κόστους.
Η επερχόμενη σχεδιαστική επανάσταση για τη Lexus, παίρνει σάρκα και οστά στα πρωτότυπα LF-ZC και LF-ZL. Το πρώτο παίρνει το όνομά του από το Lexus Future Zero-Emission Catalyst, για το ρόλο του ως το πρώτο όχημα που θα λανσαριστεί το 2026. Είναι επίσης αυτό, που θα επιταχύνει τη μετάβαση της Lexus στην αποκλειστική πώληση ηλεκτρικών οχημάτων μέχρι το 2035.
"Τεράστιο βήμα”
Εσωτερικά και εξωτερικά, τα LF-ZC και LF-ZL ξεπερνούν τα όρια, δείχνοντας το δρόμο προς μια τολμηρή γενιά ηλεκτρικών μοντέλων, που θα έρθει το 2026 βασισμένη σε μια πλήρως ανασχεδιασμένη πλατφόρμα. "Είναι ένα τεράστιο βήμα, σίγουρα”, δήλωσε ο Humphries. "Αλλά το όλο νόημα της μάρκας Lexus από την αρχή, ήταν να αμφισβητεί αυτό που θεωρούνταν το de facto πρότυπο της εποχής”, αναφέρει.
Ο Humphries, δήλωσε ότι η αισθητική διαφοροποίηση είναι τόσο μεγάλη, όσο και η εισαγωγή της κυψελωτής μάσκας το 2011. Αν και αρχικά απορρίφθηκε από ορισμένους, η μάσκα έγινε ένα επιτυχημένο, καθοριστικό χαρακτηριστικό της μάρκας, είπε.
"Θέλαμε να δώσουμε χαρακτήρα στη Lexus”, δήλωσε ο Humphries. "Ακόμη και σε ορισμένα από τα μοντέλα όπου ενσωματώσαμε τη μάσκα αυτή στα πλαίσια μιας ανανέωσης, οι πωλήσεις σχεδόν διπλασιάστηκαν. Έτσι, υπάρχουν πολλοί άνθρωποι εκεί έξω που στην πραγματικότητα ήθελαν ένα πιο εκφραστικό αυτοκίνητο”.
Με τη σφηνοειδή σιλουέτα του, το LF-ZC έχει τέσσερις πόρτες όπως και ένα sedan. Αλλά από το μυτερό ρύγχος μέχρι το πίσω μέρος με τα στοιχεία fastback, το αυτοκίνητο δείχνει τόσο σπορ όσο και πολυτελές. Το crossover LF-ZL χαρακτηρίζεται από μια καμπύλη οροφή που καταλήγει σε ένα πιο κοφτό πίσω μέρος.
Και τα δύο οχήματα αποκτούν ένα ιδιαίτερο μπροστινό τμήμα που διατηρεί κάποια από τα παραδοσιακά στοιχεία της μάρκας, όμως οι σχεδιαστές επέλεξαν να κρατήσουν το μπροστινό μέρος συμπαγές.
Με τον συντελεστή οπισθέλκουσας που αναμένεται να είναι μόλις 0,2, τα οχήματα θα διαθέτουν την αεροδυναμική για να ενισχύσουν την αυτονομία, εξασφαλίζοντας παράλληλα ένα ξεχωριστό μοντέρνο προφίλ για τη Lexus. Άλλωστε σύμφωνα με τον Suga, οι αγοραστές της Lexus είναι "πάντα ανοιχτόμυαλοι όσον αφορά τη σχεδίασή μας”.