Η Renault συνεχίζει να εντυπωσιάζει με τις ηλεκτρικές της δημιουργίες. Μετά τα ομολογουμένως πανέμορφα retro Renault 5 και Renault 4, αλλά και το εντυπωσιακό concept Renault 5 Turbo 3E, η εταιρεία που κάποτε πούλησε το Le Car στις ΗΠΑ, ανεβάζει ξανά τον πήχη.
Το εντυπωσιακό μονοθέσιο όχημα που βλέπετε στις εικόνες, ονομάζεται Renault Filante Record 2025. Και φυσικά, είναι εδώ για να σπάσει μερικά ρεκόρ, όπως υποδηλώνει και το όνομά του. Με εμφάνιση που παραπέμπει σε Batmobile της εποχής Michael Keaton.

Αναμφίβολα εξαιρετικά φουτουριστικό, χωρίς όμως να ξεχνά τις ρίζες του, μια ικανότητα που φαίνεται να έχει κατακτήσει η Renault τα τελευταία χρόνια.
Ωστόσο, σε αντίθεση με τα προηγούμενα μοντέλα της Renault από τη δεκαετία του 1920, 1930 και 1950, που επικεντρώνονταν στην ταχύτητα, το φετινό Ultraviolet Blue "διαστημόπλοιο πάνω σε τροχούς" εστιάζει στην αποδοτικότητα στην εποχή των ηλεκτρικών οχημάτων.
Βάρος μόλις 1.000 κιλά
Κάθε στοιχείο, από το σχήμα των καλυμμάτων των τροχών μέχρι τους στενούς στρογγυλούς προβολείς, έχει σχεδιαστεί με γνώμονα την αποδοτικότητα. Ως αποτέλεσμα, το συνολικό βάρος του οχήματος είναι μόλις 1.000 κιλά, εκ των οποίων τα 600 κιλά αφορούν την μπαταρία 87 kWh που βρίσκεται τοποθετημένη στο δάπεδο του οχήματος.

Η μπαταρία, η οποία χρησιμοποιεί τεχνολογία cell-to-pack για να μειώσει τον όγκο και το βάρος, αφήνει μόνο 400 κιλά για το αμάξωμα, την ανάρτηση, τους τροχούς, τα ηλεκτρονικά και όλα τα υπόλοιπα εξαρτήματα.
Για την κατασκευή του Filante, χρησιμοποιήθηκαν ανθρακονήματα, ενώ για τα πιο πολύπλοκα μέρη που απαιτούσαν εξαιρετική ακρίβεια, χρησιμοποιήθηκε αλουμίνιο τυπωμένο σε 3D. Αυτή η προσέγγιση βοήθησε στη μείωση της σπατάλης υλικών, καθώς χρησιμοποιήθηκαν όσο το δυνατόν λιγότερες πρώτες ύλες.
Ελαστικά από το μέλλον
Οι ειδικά κατασκευασμένοι τροχοί 19 ιντσών προέρχονται από τη Michelin και, αν και είναι απίθανο να τους δούμε σε κάποιο μελλοντικό μοντέλο παραγωγής, οι ισχυρισμοί σχετικά με την αποδοτικότητα είναι εντυπωσιακοί. Η Michelin δηλώνει ότι η αντίσταση κύλισης των ελαστικών είναι σχεδόν 40% χαμηλότερη από αυτή των συμβατικών ελαστικών αυτοκινήτων.

Στο εσωτερικό, το Renault Filante Record 2025 μπορεί να φιλοξενήσει έναν μόνο επιβάτη, σε ένα ελαφρύ κάθισμα από ελαστικό ύφασμα τοποθετημένο πάνω από τη μπαταρία.
Το τιμόνι μόνο συνηθισμένο δεν το λες. Αντί για την παραδοσιακή στεφάνη, ο οδηγός κρατάει δύο λαβές και μπορεί να παρακολουθεί σημαντικές πληροφορίες, όπως την ταχύτητα και την αυτονομία, σε μια ευέλικτη πανοραμική οθόνη που περιβάλλει έναν κύλινδρο.
Όσον αφορά τη διεύθυνση, το φουτουριστικό EV της Renault δεν έχει φυσική σύνδεση μεταξύ του τιμονιού και των τροχών, καθώς χρησιμοποιεί τεχνολογία steer-by-wire, όπως και το Tesla Cybertruck, για να μειώσει το βάρος.

Το ίδιο ισχύει και για τα φρένα, τα οποία είναι brake-by-wire αντί για υδραυλικό σύστημα. Μέσα στο αυτοκίνητο δεν υπάρχει καν πεντάλ για τα φρένα.
Η Renault δεν αποκάλυψε λεπτομέρειες για το σύστημα κίνησης του Filante, αλλά με βάρος μόλις 1.000 κιλά και αεροδυναμικό αμάξωμα, ακόμα και ένας κινητήρας χαμηλής ισχύος θα μπορούσε να επιτύχει υψηλές επιδόσεις.
Πάει για νέο ρεκόρ αποδοτικότητας
Η γαλλική εταιρεία ανακοίνωσε ότι το όχημα επίδειξης θα εκτεθεί στην έκθεση Retromobile Motor Show του Παρισιού τον Φεβρουάριο, προτού περάσει από δοκιμές σε αεροδυναμική σήραγγα και ξεκινήσει την προσπάθεια για νέο ρεκόρ αποδοτικότητας στο πρώτο εξάμηνο του έτους.
Ενδεικτικά, το ρεκόρ αποδοτικότητας για τα ηλεκτρικά οχήματα κατέχει αυτή τη στιγμή μια ομάδα φοιτητών από το Πολυτεχνείο του Μονάχου (TUM) στη Γερμανία.
Το πειραματικό τους μονοθέσιο EV "muc022", διήνυσε 2.575,79 χιλιόμετρα με μια μπαταρία 15,5 kWh το 2023. Το πρωτότυπο, που ζυγίζει μόλις 170 κιλά, πέτυχε κατανάλωση ενέργειας 0,6 kWh/100 km.