Η Ariel έχει συνδέσει το όνομά της με αυτά που θα μπορούσαμε να χαρακτηρίσουμε απόλυτα οχήματα ελεύθερου χρόνου. Μόλις πριν λίγο καιρό, γράφαμε για το Nomad 2, με τον κινητήρα τούρμπο 2.3 λίτρων του Focus ST. Η φυσική συνέχεια, δεν θα μπορούσε να είναι άλλη από μια αμιγώς ηλεκτρική παραλλαγή της συγκεκριμένης ιδέας.
Αν και προς το παρόν δεν είναι κάτι περισσότερο από ένα concept, "δείχνει την πρόθεση παραγωγής για το όχημα και υποδηλώνει ένα μικρό μόνο μέρος του μέλλοντος της Ariel”, δήλωσε το αφεντικό της εταιρείας, Simon Saunders. Καλώς ήρθατε λοιπόν, σε ένα μικρό μέρος του μέλλοντος της Ariel: ένα ηλεκτρικό buggy με βάρος, (και αυτά είναι πολύ καλά νέα), κάτω από έναν τόνο.
Η Ariel το ονομάζει "E-Nomad Concept”, κάτι που ακούγεται απολύτως αντιπροσωπευτικό αυτού που είναι το εν λόγω project τη δεδομένη χρονική στιγμή. Γιατί ουσιαστικά, πρόκειται για μια ηλεκτροκίνητη έκδοση του άκρως διασκεδαστικού Nomad με κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Βασισμένο στον σκελετό του νέου Nomad 2 λοιπόν, το E-Nomad Concept φαίνεται να τα πηγαίνει πολύ καλά με τους αριθμούς. Σημειώστε: 0-100 km/h σε 3,4 δευτερόλεπτα, ισχύς 281 ίπποι, ροπή 490 Nm, αυτονομία 240 χιλιόμετρα και βάρος μόλις 896 kg. Πώς το κατάφερε; Εν μέρει χάρη στο "αμάξωμα από βιοσύνθετα υλικά με φυσικές ίνες”.
Πιο φιλικό προς το περιβάλλον
Αυτά τα πάνελ στη συνέχεια ενισχύονται από περισσότερες "νευρώσεις” από βιοσύνθετες ίνες, που λέγεται ότι εκλύουν 73% λιγότερο CO2 κατά την κατασκευή τους, σε σύγκριση με τις ίνες άνθρακα. Ακόμη και τα εργαλεία είναι πιο φιλικά προς το περιβάλλον. Η Ariel ισχυρίζεται ότι σε σχέση με τις συμβατικές μεθόδους χύτευσης, η μείωση του CO2 είναι 50%.
Προφανώς αυτά τα πάνελ είναι ανακυκλώσιμα και έχουν σχεδιαστεί ώστε να είναι όσο το δυνατόν πιο αεροδυναμικά. Για το σκοπό αυτό, κάτω από το νέο περίβλημα βρίσκεται μια μπαταρία 41kWh, βάρους 300 κιλών, που αναπτύχθηκε από μια εταιρεία ονόματι Rockfort Engineering.
Η μονάδα αυτή είναι τοποθετημένη πίσω από τις θέσεις του οδηγού και του συνοδηγού, αποτελούμενη από 12 μονάδες Pegasus V3 και έναν εσωτερικό θερμαντήρα υψηλής τάσης 5kW. Κι αν έχεις απορίες σχετικά με την ταχύτητα φόρτισης, το E-Nomad Concept μπορεί να φτάσει από το 20 στο 80% σε μόλις 25 λεπτά.
Πιθανή η παραγωγή του
Ο ηλεκτροκινητήρας βρίσκεται τοποθετημένος στον πίσω άξονα, και συνδυάζεται μαζί με ένα κιβώτιο ταχυτήτων και έναν μετατροπέα, με το συνολικό βάρος του πακέτου να ανέρχεται σε μόλις 92 κιλά. Υπάρχει επίσης ένα διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, ABS και προγράμματα οδήγησης.
"Μόλις περάσει από το απαραίτητο, εξαντλητικό καθεστώς δοκιμών μας, θα μπορούσαμε να προσθέσουμε το E-Nomad πλάι στο θερμικό Nomad 2, οπότε θα ακούσουμε με μεγάλη προσοχή τα σχόλια των πελατών σχετικά με το πρωτότυπο", ανέφερε ο Saunders. Εμείς πάντως, το βρίσκουμε πολύ ενδιαφέρον.