Θα μπορούσε να εκληφθεί ως σπόντα με αποδέκτη την Hyundai, αν δεν ήταν σαφής τοποθέτηση. Το νέο Ioniq 5 N είναι ένα μοντέλο που έχει τροφοδοτήσει πολλές συζητήσεις και είναι βέβαιο πως έχει αποτελέσει αντικείμενο μελέτης από τον ανταγωνισμό. Μέσα στον οποίο ειδικά για το συγκεκριμένο μοντέλο, περιλαμβάνεται και η Porsche.
Μετά την προσθήκη εικονικών αλλαγών ταχυτήτων από τη Hyundai, η Porsche προφανώς εξέτασε την προσθήκη της συγκεκριμένης τεχνολογίας στα αυτοκίνητά της, αλλά τελικά κατέληξε στο ότι το χαρακτηριστικό αυτό, είναι ένα τέχνασμα που κάνει το αυτοκίνητο να χάνει σε αίσθηση αντί να κερδίζει.
"Οδηγήσαμε το Ioniq 5 N και ρίξαμε μια ματιά σε αυτό και, προφανώς, υπάρχουν πάντα άνθρωποι που πιστεύουν ότι αυτή είναι μια καλή ιδέα", δήλωσε ο οδηγός εξέλιξης της Porsche, Lars Kern, σε πρόσφατη συνέντευξή του. Και συνέχισε λέγοντας πως: "Καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι δεν είναι αυτό που ψάχνουμε".
Η λογική του N e-Shift
Η Hyundai έχει δημιουργήσει αρκετό ντόρο γύρω από τη λειτουργία N e-Shift στο Ioniq 5 N. Η ιδέα είναι να προσομοιωθεί η αίσθηση που θα είχε ο οδηγός από ένα 8τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, κάτι που το Ioniq 5 δεν έχει, δεδομένου ότι μια ηλεκτρική μονάδα κίνησης μονής ταχύτητας έχει αντικαταστήσει πλήρως το παραδοσιακό σύστημα μετάδοσης κίνησης εσωτερικής καύσης.
Μπορεί να ακούγεται σαν φτηνό στοιχείο εντυπωσιασμού, αλλά όσοι είχαν μέχρι στιγμής τη δυνατότητα να βρεθούν στη θέση οδήγησης ενός Ioniq 5 N, καταλήγουν στο ίδιο συμπέρασμα. Η προσομοίωση αλλαγών ταχυτήτων σε κερδίζει. Εν ολίγοις, προσομοιώνει τους ήχους και την αίσθηση ενός κινητήρα εσωτερικής καύσης, χρησιμοποιώντας τα ηχεία του αυτοκινήτου και την αναγεννητική πέδηση.
H παραδοχή του Kern
Πέρα από την παράμετρο διασκέδασης, η Porsche απλά δεν φάνηκε να συμφωνεί. "Προφανώς, εξετάζουμε τι κάνει ο ανταγωνισμός, αλλά η προοπτική μας σε αυτό είναι πάντα γιατί πρέπει να κάνουμε κάτι χειρότερο;" είπε ο Kern. Το σημαντικότερο όμως, είναι η παραδοχή του πως "ο ηλεκτρικός κινητήρας είναι καλύτερος από έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης, οπότε σκεφτήκαμε ότι δεν υπάρχει λόγος να προσομοιώσουμε αυτό που υπήρξε στο παρελθόν".
Και κατέληξε λέγοντας: "Δεν βλέπω το νόημα να κάνεις έναν ηλεκτροκινητήρα να ακούγεται σαν κινητήρας εσωτερικής καύσης, επειδή δεν είναι. Δεν θέλουμε να πλαστογραφήσουμε τον κινητήρα εσωτερικής καύσης, ακριβώς επειδή εξακολουθούμε να παράγουμε κινητήρες εσωτερικής καύσης, οπότε δεν βλέπουμε το νόημα σε κάτι τέτοιο".