Σταθμοί ανταλλαγής μπαταρίας ηλεκτρικού: Θα μπορείς να βάλεις γεμάτη στο ηλεκτρικό Fiat 500e

Το ξεκίνησε η Nio και στην αρχή φάνηκε να είναι μόνη της στο παιχνίδι. Τώρα μαθαίνουμε ότι η Stellantis ετοιμάζεται να συνεργαστεί με την Ample για σταθμούς ανταλλαγής μπαταρίας

Fiat 500e

Η Stellantis έχει υπογράψει συμφωνία συνεργασίας με την Ample, μια αμερικανική εταιρεία ανταλλαγής μπαταριών, για τη χρήση της τεχνολογίας της στα οχήματα της αυτοκινητοβιομηχανίας, ξεκινώντας με ένα στόλο κοινής χρήσης ηλεκτρικών Fiat 500e στη Μαδρίτη το επόμενο έτος.

Η αρθρωτή τεχνολογία ανταλλαγής μπαταριών της Ample θα μπορούσε αργότερα να χρησιμοποιηθεί σε άλλα οχήματα ή στόλους της Stellantis, δήλωσαν οι εταιρείες, ξεκινώντας με εκδόσεις του ηλεκτρικού Fiat 500.

Ample και Stellantis σταθμός ανταλλαγής μπαταρίας

Η Ample λέει ότι οι ιδιόκτητες μπαταρίες της μπορούν να αντικατασταθούν σε πέντε λεπτά με ένα ρομποτικό σύστημα που αφαιρεί τις αποφορτισμένες μονάδες από κάτω από το αυτοκίνητο και τις αντικαθιστά με φορτισμένες.

Δεν ακούμε πρώτη φορά για ανταλλαγή μπαταριών

Η ανταλλαγή μπαταριών έχει προταθεί ως λύση για το λεγόμενο range anxiety και τις μεγάλες αναμονές στους σταθμούς φόρτισης και θα μπορούσε να μειώσει την πίεση στο ηλεκτρικό δίκτυο κατά τις ώρες αιχμής φόρτισης. Αναλυτές και στελέχη του κλάδου αναμένουν ότι θα καταστεί εφικτή μόνο εάν οι μπαταρίες τυποποιηθούν περισσότερο, κάτι που η Ample αναφέρει ότι αποτελεί το βασικό πλεονέκτημα της εταιρείας.

Διαβάστε Επίσης

Η Stellantis δήλωσε ότι η συνεργασία με την Ample αποτελεί μέρος της στρατηγικής της να "εξερευνήσει όλους τους δρόμους" της ηλεκτροκίνησης, καθώς η αυτοκινητοβιομηχανία επιδιώκει να επιτύχει τον στόχο της να πουλάει ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη μέχρι το 2030 και 50% ηλεκτρικά στις ΗΠΑ την ίδια περίοδο.

"Βλέπουμε ότι οι ανταλλαγές μπαταριών συμβάλλουν στο να γεμίσει η πίτα" των επιλογών ηλεκτρικών, δήλωσε πρόσφατα ο Ricardo Stamatti, ανώτερος αντιπρόεδρος της επιχειρησιακής μονάδας φόρτισης και ενέργειας της Stellantis, σε τηλεδιάσκεψη με δημοσιογράφους.

Η Ample έχει πλέον εγκαταστήσει 12 σταθμούς σε όλη την περιοχή του κόλπου του Σαν Φρανσίσκο στην Καλιφόρνια και τέσσερις σταθμούς στη Μαδρίτη, ενώ σχεδιάζονται ή κατασκευάζονται εκεί επιπλέον εννέα σταθμοί.

Τι είπε ο CEO της Ample

Ο Khaled Hassounah, διευθύνων σύμβουλος της Ample, δήλωσε ότι το αρθρωτό σύστημα της εταιρείας του λύνει μια σειρά προβλημάτων που σχετίζονται με την τρέχουσα ανταλλαγή μπαταριών συγκεκριμένης μάρκας (σ.σ. λογικά εννοεί την Nio), κατά την οποία ανταλλάσσεται ολόκληρο το πακέτο. "Η εναλλαγή σε επίπεδο πακέτου λύνει την πρόκληση της γρήγορης παροχής ενέργειας σε ένα όχημα, αλλά εισάγει προβλήματα συμβατότητας", δήλωσε στους δημοσιογράφους. 

Διαβάστε Επίσης

"Αυτό που μας κάνει να ξεχωρίζουμε είναι η αρθρωτή κατασκευή της μπαταρίας", είπε, προσθέτοντας ότι μπορεί να προσαρμοστεί σε άλλες πλατφόρμες και απλοποιεί τη ρομποτική στο σταθμό ανταλλαγής.

"Μπορούμε να κάνουμε τη μπαταρία μας να λειτουργήσει σε ένα όχημα ακριβώς όπως είναι", δήλωσε ο Hassounah. "Είναι ουσιαστικά το ίδιο όχημα με την υπερδύναμη να μπορεί να λάβει μια φόρτιση σε πέντε λεπτά ή λιγότερο". 

Μια από τις πρώτες εμπορικές προσπάθειες ανταλλαγής μπαταριών, η Better Place, απέτυχε να κερδίσει έδαφος πριν από περίπου μια δεκαετία, παρά τη συνεργασία με τη συμμαχία Renault-Nissan.

H Nio έχει πλέον 2.200 σταθμούς ανταλλαγής μπαταριών

Μεταξύ των αυτοκινητοβιομηχανιών, ο σημαντικότερος υποστηρικτής της ανταλλαγής μπαταριών ήταν η κινεζική εταιρεία κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων Nio, η οποία έχει αναπτύξει συνολικά περισσότερους από 2.200 σταθμούς στην Κίνα και σε έξι άλλες χώρες, συμπεριλαμβανομένων περίπου 30 στην Ευρώπη.

Η Nio λέει ότι οι σταθμοί τρίτης γενιάς μπορούν να πραγματοποιήσουν περισσότερες από 400 ανταλλαγές την ημέρα.

Σταθμός ανταλλαγής μπαταρίας της Nio
Σταθμός ανταλλαγής μπαταρίας της Nio

Η Nio δήλωσε την περασμένη εβδομάδα ότι είχε υπογράψει συμφωνία με τον όμιλο Geely - στα εμπορικά σήματα του οποίου περιλαμβάνονται οι Volvo, Polestar, Lynk & CO και Lotus - για την ανταλλαγή μπαταριών, η οποία θα προβλέπει τη συνεργασία τους σε θέματα προτύπων, τεχνολογίας και ανάπτυξης μοντέλων. Νωρίτερα τον περασμένο μήνα, η Nio και η Changan Automobile ανακοίνωσαν μια παρόμοια συμφωνία.

Η Ample, η οποία εδρεύει στο Σαν Φρανσίσκο, υπέγραψε φέτος συμφωνία ανάπτυξης με την κατασκευάστρια εταιρεία φορτηγών Mitsubishi Fuso.

Ο Stamatti δήλωσε ότι η Stellantis και η Ample θα χρησιμοποιήσουν το πρόγραμμα βραχυχρόνιας μίσθωσης Free2Move ShareNow της αυτοκινητοβιομηχανίας- ως την τέλεια αφορμή για να προσφέρουν αυτοκίνητα με εναλλασσόμενες μπαταρίες ως επιλογή. 

Τα Fiat 500, για παράδειγμα, με μπαταρίες Ample θα μπορούσαν να παίρνουν ενέργεια με ανταλλαγή ή να συνδέονται με την πρίζα, ανάλογα με τις ανάγκες του ιδιοκτήτη. "Όταν χρειάζεστε αυτή την πρόσθετη εμβέλεια, μπορείτε να την ανταλλάξετε. Έχετε αυτή την πρόσθετη ευελιξία", δήλωσε. 

Το επιχειρηματικό μοντέλο για τους ιδιώτες αγοραστές θα περιλάμβανε μια συνδρομή στην μπαταρία. Αυτό θα επέτρεπε στους ιδιοκτήτες να λαμβάνουν τις πιο πρόσφατες και αποδοτικές μπαταρίες κατά τη διάρκεια της ζωής του αυτοκινήτου τους, βελτιώνοντας ενδεχομένως την εμβέλεια, δήλωσε ο Stamatti. 

Ο ίδιος και ο Hassounah δήλωσαν ότι δεν βλέπουν την ανταλλαγή μπαταριών ως ανταγωνισμό προς τους σταθμούς φόρτισης, αλλά μάλλον ως μια επιλογή που θα επιταχύνει τη μαζική υιοθέτηση των ηλεκτρικών οχημάτων.

"Θέλουμε ο καθένας να μπορεί να χρησιμοποιήσει και ηλεκτρικά, και αυτό σημαίνει διαφορετικές λύσεις", είπε και πρόσθεσε: "Πιστεύουμε ότι ο ανταγωνισμός μας είναι η βενζίνη".

Με πληροφορίες από Automotive News Europe

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network