Τελικά ξεκίνησε η παραγωγή του αμιγώς ηλεκτρικού SUV Fisker Ocean στο εργοστάσιο της Magna Steyr στην Αυστρία. Αυτή είναι μια καλή εξέλιξη για την Fisker και έσπευσε να το ανακοινώσει στην έκθεση Los Angeles Auto Show. Το ακόμα πιο ευχάριστο για την φίρμα -όπως θα διαβάσεις παρακάτω- είναι οι πολλές παραγγελίες.

Γιατί καθυστέρησε να μπει στην παραγωγή το Fisker Ocean
Το ηλεκτρικό SUV ανακοινώθηκε στην έκθεση Consumer Electronics Show του 2020, πριν η Fisker καταλήξει σε μια πλατφόρμα για το όχημα. Μετά από μια αποτυχημένη προσπάθεια να χρησιμοποιήσει την πλατφόρμα MEB της Volkswagen, η Fisker συνεργάστηκε με τη Magna για την κατασκευή στις εγκαταστάσεις της εταιρείας, η οποία κατασκευάζει επίσης την Jaguar I-Pace.
Στη συνέχεια, η Fisker έφερε μια πρωτότυπη έκδοση στην έκθεση του Los Angeles το 2021 και υποσχέθηκε ότι η παραγωγή θα ξεκινούσε ένα χρόνο αργότερα, στις 17 Νοεμβρίου 2022 -ένας στόχος που η Magna έχει πλέον εκπληρώσει.

Θα είναι σχετικά οικονομικό και Tesla killer
Στην εκδήλωση του 2021 στο Los Angeles, η Fisker δήλωσε ότι η βασική μονοκινητήρια προσθιοκίνητη έκδοση θα ξεκινάει από 37.499 δολάρια (περίπου το ίδιο σε ευρώ) και θα χρησιμοποιεί μπαταρίες φωσφορικού σιδήρου λιθίου (LFP) από την CATL που θα προσφέρουν εκτιμώμενη αυτονομία 400 χιλιομέτρων. Ανέφερε επίσης απόδοση 275 ίππων και χρόνο 0-100 km/h 6,9 δευτερολέπτων.

Άλλες εκδόσεις θα χρησιμοποιούν κυψέλες νικελίου κοβαλτίου μαγγανίου (NMC), επίσης από την CATL, και συστήματα κίνησης με διπλούς κινητήρες και κίνηση σε όλους τους τροχούς. Η έκδοση Ultra έχει αυτονομία 550 χιλιομέτρων, 540 ίππους και 0-100 km/h σε 3,9 δευτερόλεπτα. Η κορυφαία έκδοση Extreme στοχεύει σε 570 χιλιόμετρα αυτονομίας, 550 ίππους και 0-100 km/h σε 3,6 δευτερόλεπτα. Αυτό το μοντέλο, το οποίο ξεκινάει από τα 68.999 δολάρια, διαθέτει επίσης τα περισσότερα από τα χαρακτηριστικά που φέρουν την υπογραφή του Ocean, συμπεριλαμβανομένης της περιστρεφόμενης οθόνης 17,1 ιντσών, της ηλιακής οροφής και του California Mode, το οποίο κατεβάζει όλα τα παράθυρα και ανοίγει την οροφή.

Μεγάλη ζήτηση το Fisker Ocean
Τα πρώτα 5.000 αυτοκίνητα θα είναι ειδικές εκδόσεις Ocean One που θα βασίζονται στο επίπεδο εξοπλισμού Extreme, αλλά με μοναδικά στιλιστικά χαρακτηριστικά, όπως ζάντες F3 SlipStream 22 ιντσών και βαφή Big Sur Blue. Και οι 5.000 εξαντλήθηκαν μέσα σε 30 ημέρες, με τους πελάτες να καταθέτουν προκαταβολές 5.000 δολαρίων για να εξασφαλίσουν ένα. Η Fisker ισχυρίζεται ότι έχει συνολικά περισσότερες από 63.000 κρατήσεις για το Ocean.

Η ζήτηση για το Ocean ήταν τόσο μεγάλη, στην πραγματικότητα, που η Fisker μπορεί ήδη να σκέφτεται να αυξήσει την παραγωγή. Τον Αύγουστο, η Fisker φέρεται να αναζητούσε να επεκτείνει τον όγκο πέρα από το αρχικά συζητηθέν μέγιστο των 50.000 μονάδων, ξεκινώντας με τη Magna και ενδεχομένως συμπεριλαμβάνοντας μια δεύτερη μονάδα παραγωγής -ίσως στις ΗΠΑ.

Επίσης η εταιρεία έχει αναθέσει στη Foxconn την κατασκευή ενός πιο προσιτού μοντέλου με την ονομασία Pear. Η Fisker αποκάλυψε επίσης πρόσφατα ότι επιδιώκει να μοιραστεί τις πλατφόρμες τόσο του Ocean όσο και του Pear με άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες και να πουλήσει πιστωτικές μονάδες εκπομπών ρύπων βάσει κανονισμών.