Apple Car: Τελικά θα λανσάρει αυτοκίνητο η Apple;

Και αν ναι, θα παίρνει εντολές από την Siri; Και τι συμβαίνει με την μετεγγραφή της executive της Ford Desi Ujkashevic, ειδικής στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα;

Apple Car

Μπορεί στο θέμα της ηλεκτροκίνησης να δημιουργούνται ρωγμές στην παντοκρατορία της Silicon Valley (π.χ. Tesla – άνοδος της Lucid) αφού οι μεγάλοι ευρωπαίοι και ιάπωνες κατασκευαστές έχουν μπει για τα καλά στο παιχνίδι, αλλά στην περίπτωση που η Apple λανσάρει αυτοκίνητο, ίσως η ισορροπία αλλάξει ξανά.

Έχουν γραφτεί αρκετά για το αν ο κολοσσός του iPhone είναι στη φάση εξέλιξης του Apple Car αλλά είναι μέχρι στιγμής παίζουν μεγαλύτερο ρόλο οι "παράπλευρες" πληροφορίες παρά οι διαρροές φημών για το πότε θα δούμε το περιβόητο Apple Car.

Η Desi Ujkashevic της Ford πήρε μεταγραφή στην Apple

Μόλις κυκλοφόρησε η πληροφορία ότι executive της Ford πήρε μετεγγραφή για την Apple. Συγκεκριμένα πρόκειται για την Desi Ujkashevic η οποία ήταν παγκόσμια υπεύθυνη της Blue Oval για την μηχανολογική ασφάλεια. Πολλαπλές αναφορές στον διεθνή Τύπο τονίζουν ότι η Desi Ujkashevic αποχώρησε από την Ford για να αναλάβει ρόλο στην εξέλιξη ενός αυτόνομου αμιγώς ηλεκτρικού αυτοκινήτου της Apple.

Desi Ujkashevic
Desi Ujkashevic

"H Ujkashevic εντάχθηκε στη Ford πριν από 31 χρόνια και εργάστηκε σε όλους τους τομείς, συμπεριλαμβανομένης της ανάπτυξης ηλεκτρικών οχημάτων. Έχει επίσης εργαστεί σε μια σειρά από SUV της Ford και της Lincoln, καθώς και στα μικρά αυτοκίνητα Fiesta και Focus της Ford. Η Ujkashevic θα μπορούσε να βοηθήσει την Apple να ξεπεράσει τα ρυθμιστικά εμπόδια που αντιμετωπίζει η εταιρεία κατά τη δοκιμή πρωτοτύπων αυτόνομης οδήγησης σε δημόσιους δρόμους", αναφέρει το TechCrunch.

"Η τεχνογνωσία της στη μηχανική και το πρωτόκολλο ασφαλείας μπορεί επίσης να βοηθήσει την Apple", τονίζει το σχετικό άρθρο.

Τι μαθαίνουμε για το σύστημα αυτόνομης οδήγησης του Apple Car

H Apple φέρεται να έχει συνεργαστεί με μια νοτιοκορεατική εταιρεία για την ανάπτυξη του τσιπ για το σύστημα αυτόνομης οδήγησης του Apple Car.

Σύμφωνα με το TheElec, η Apple συνεργάστηκε με μια νοτιοκορεατική εταιρεία εξωτερικής ανάθεσης συναρμολόγησης και δοκιμής ημιαγωγών (OSAT) για να αναπτύξει την τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης του αυτοκινήτου της.

Η Apple φέρεται να ακολουθεί παρόμοια πορεία με την Tesla. Η εταιρεία αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων που ανήκει στον Elon Musk, ενώ ανέπτυσσε το τσιπ (ημιαγωγό) του συστήματος αυτόνομης οδήγησης, χρησιμοποίησε μνήμη της Samsung και έδωσε εργασίες συναρμολόγησης στην εταιρεία Jcet Stats Chip Pac Korea.

Το Apple Car αναμένεται επίσης να χρησιμοποιεί οθόνες LED σε όλο το όχημα για να ενημερώνει τους υπόλοιπους οδηγούς για το τι κάνει το σύστημα αυτόνομης οδήγησης. Η οθόνη θα δείχνει πληροφορίες για το φρενάρισμα, την ταχύτητα του αυτοκινήτου και άλλα μηνύματα με τη μορφή γραφικών αλλά και βίντεο.

Σύμφωνα με αναφορές αναμένεται να χρησιμοποιεί ένα τσιπ "C1" βασισμένο στον επεξεργαστή A12 Bionic, με δυνατότητες τεχνητής νοημοσύνης εντός της καμπίνας, όπως η ανίχνευση των ματιών.

Το Apple Car θα παίρνει και εντολές από την Siri;

Σύμφωνα με το Apple Insider, η Apple διερευνά πώς ένα Apple Car θα μπορούσε να ερμηνεύει φωνητικές εντολές μέσω ενός τροποποιημένου λογισμικού Siri, να αποφασίζει αυτόματα π.χ. σε ποιο πάρκινγκ να οδηγήσει τον χρήστη και στη συνέχεια να ζητά περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με το πού ακριβώς να παρκάρει.

Φαίνεται ότι η Apple θέλει να σε γλιτώσει από το να σκέφτεσαι τις διαδρομές οδήγησης, ακόμα και τους προορισμούς.

"Guidance Of Autonomous Vehicles In Destination Vicinities Using Intent Signals," είναι μια πρόσφατα αποκαλυφθείσα αίτηση για πατέντα που κατέθεσε η Apple και αφορά τη χρήση της αυτόνομης οδήγησης σε ένα Apple Car. Συγκεκριμένα, αφορά τη διεπαφή χρήστη και τον τρόπο με τον οποίο ένας οδηγός ή επιβάτης θα μπορούσε να ελέγχει τη διαδρομή του αυτοκινήτου.

Πατέντα συστήματος αυτόνομης οδηγήσης

"Η παροχή πολλών επιλογών που είναι συνήθως διαθέσιμες σε σχέση με τις διαδρομές των οχημάτων σε περιβάλλοντα πραγματικού κόσμου", αναφέρει το κείμενο της πατέντας σύμφωνα με το Apple Insider, "η είσοδος ή η καθοδήγηση των επιβατών όσον αφορά την επιλογή της διαδρομής των οχημάτων (χωρίς να απαιτείται η παραδοσιακή οδήγηση) μπορεί να είναι εξαιρετικά πολύτιμη για τα εξαρτήματα ελέγχου κίνησης αυτών των οχημάτων".

"Ωστόσο, η παροχή διεπαφών για μια τέτοια καθοδήγηση που είναι διαισθητικές και εύχρηστες, ειδικά σε περιβάλλοντα όπως οι χώροι στάθμευσης για τα οποία μπορεί να μην υπάρχουν λεπτομερή ή/και ακριβή δεδομένα χαρτογράφησης, μπορεί να αποτελέσει μια μη τετριμμένη πρόκληση", συνεχίζει.

Η αίτηση πατέντας της Apple αναφέρεται επανειλημμένα τόσο σε ένα "εξουσιοδοτημένο άτομο" -το οποίο δεν χρειάζεται να είναι ο οδηγός- όσο και σε "σήματα πρόθεσης". Το σήμα πρόθεσης δεν είναι ένας δείκτης στροφής που χρησιμοποιείται για να ενημερώσει τους άλλους οδηγούς για την πρόθεση στροφής, αλλά οποιαδήποτε μέθοδος μετάδοσης στο αυτοκίνητο του τι θέλει ο χρήστης.

"Για παράδειγμα", συνεχίζει η Apple, "αν το άτομο δηλώσει 'Θα ήθελα να αγοράσω μερικά φυτά για τον κήπο μου' στην περιοχή ενός μεγάλου καταστήματος λιανικής πώλησης, ο διαχειριστής πλοήγησης μπορεί να καθορίσει ότι το όχημα θα πρέπει κατά προτίμηση να σταθμεύσει κοντά σε μια είσοδο με την ένδειξη 'κηπουρική' ή 'εργαλεία κηπουρικής'".

Σε αυτή την περίπτωση, το αυτοκίνητο δεν έχει απλώς καθορίσει το καλύτερο σημείο στάθμευσης, αλλά έχει πρώτα ερμηνεύσει τη δήλωση του χρήστη και έχει αποφασίσει να οδηγήσει σε αυτό το κοντινό "μεγάλο κατάστημα λιανικής πώλησης".

"Εναλλακτικά", αναφέρει η αίτηση της πατέντας, "θα μπορούσε να υπάρχει ένα pop up μενού, στο οποίο ο χρήστης μπορεί πρώτα να υποδείξει το ισοδύναμο του 'πάμε στο τάδε κατάστημα λιανικής'". Στη συνέχεια, θα μπορούσαν να υπάρχουν επόμενα επίπεδα του μενού, επιτρέποντας στον χρήστη "να επιλέξει μεταξύ των επιλογών 'Παρκάρετε κοντά στην κύρια είσοδο' κ.ο.κ.

Ή αντί ο χρήστης να πατάει σε μενού της οθόνης αφής, το αυτοκίνητο θα μπορούσε απλώς να ρωτάει τον χρήστη και να εκτελεί αυτό που επέλεξε ο χρήστης.

Best of Network