Η Ford έχει σχεδιάσει απροσδόκητα εκατοντάδες αυτοκίνητα που δεν έχεις δει ποτέ. Σε ένα νέο βιβλίο που ονομάζεται Secret Fords, ο πρώην σχεδιαστής της Ford, Steve Saxty, εμβαθύνει στον αόρατο κόσμο των πρωτοτύπων, των μοναδικών και των ακυρωμένων αυτοκινήτων.
Εδώ είναι μόνο μερικά.
Sierra Cosworth Prototype

Αυτό ήταν το πρώτο Sierra Cosworth, μια μετατροπή από XR4i για να δοκιμαστεί το επιθετικό αεροδυναμικό κιτ του αυτοκινήτου. Αυτές οι αεροτομές τελικά έκαναν τη διαφορά. Ήταν τρία δευτερόλεπτα ανά γύρο πιο γρήγορο ανά γύρο στο Nürburgring, ακόμη και με τον τυπικό κινητήρα XR4i.
Erika (Διθέσιο Escort)

Αυτό το περίεργο Escort ήθελε να ανταγωνιστεί το X1/9 της Fiat και το Triumph TR7. Η ιδέα κάπως τρελούτσικη: πάρτε το Escort, κάντε το διθέσιο και να μοιάζει με κεντρομήχανο. Η Ghia έφτιαξε εκατοντάδες αυτοκίνητα όπως αυτό -που δεν έχεις ξαναδεί- και ήταν απολύτως λειτουργικά.
Sierra αλά Capri

H Ford προσπάθησε 5 φορές -ναι πέντε- να αντικαταστήσει το Capri και παράτησε την προσπάθεια οριστικά το 2003. Αυτή που βλέπετε ήταν ίσως η πιο ενδιαφέρουσα εκδοχή. Το σχέδιο έγινε από την Ghia το 1980, δύο χρόνια πριν λανσαριστεί το Sierra. Κοιτάξτε προσεκτικά και θα καταλάβετε: το μπροστινό μέρος αντλεί έμπνευση από το σεντάν, ενώ χρησιμοποιούσε το παρμπρίζ και τις πόρτες του "άτυχου", τρίθυρου XR4i.
Granada Coupe

Μόνο στην περίπτωση που βλέπατε όλη μέρα το "Μικρό σπίτι στο λιβάδι" μπορεί να θεωρείτε το Granada σπορ αυτοκίνητο. Αυτό σίγουρα θα άλλαζε αν η FORD αποφάσιζε να βάλει στη παραγωγή το Granada Coupe. Είχε τον αέρα και το στιλ (καρχαρία) της BMW E24 σειρά 6 ενώ σε μια άλλη σχεδιαστική σπουδή έμοιαζε με Maserati.
P229 Coupe

Aυτό συνέβη όταν τρεις ταλαντούχοι σχεδιαστές -από Renault, Porsche και BMW Technik- ένωσαν τις δυνάμεις τους. Το υπέροχο αυτοκίνητο σχεδιάστηκε από τρεις ανθρώπους που μετέπειτα θα καθόριζαν το design στις φίρμες τους. Σας φαίνεται σαν αυτοκίνητο της δεκαετίας του 1990, αλλά δεν είναι. Δημιουργήθηκε το 1983. Όπερ σημαίνει ότι σχεδιαστικά ήταν μια δεκαετία μπροστά από την εποχή του. Η Ford τελικά δεν βρήκε κάποιον να το παράγει ενώ αξίζει να αναφέρουμε ότι αν έβγαινε στην παραγωγή θα είχε κινητήρα με διπλούς εκκεντροφόρους από τη Mazda.
GT70

Tο 1970, η Ford ήθελε να πάει σε ράλι. Ανέθεσε σε έναν από τους μηχανικούς πίσω από το τρομερό GT40 να σχεδιάσει και να δημιουργήσει τέσσερα πρωτότυπα GT70 που έμοιαζαν πολύ με μια σύγχρονη Lotus. Αυτό δεν άρεσε στον σχεδιαστή της Ford, Joe Oros, ο οποίος πρότεινε -καλά, επέμεινε- μια εναλλακτική λύση από τους σχεδιαστές της Ghia. Το αποτέλεσμα ήταν αυτό το εκπληκτικό χρυσό αυτοκίνητο, που είδαμε λίγες μόνο φορές πριν εξαφανιστεί μετά την ακύρωση του προγράμματος GT70.
Wolf

Το πρώτο Fiesta χρωστάει πολλά σε αυτό το αυτοκίνητο, το Wolf. Η Ford δυσκολευόταν πολύ να καταλήξει στην αισθητική του νέου της αυτοκινήτου. Ο Henry Ford II ήθελε κάτι "ιταλικό", οπότε ζητήθηκαν ιδέες από το στούντιο Ghia στο Τορίνο. Το Wolf που βλέπετε (αν αντέχετε) ήταν η δεύτερη απόπειρα και εντυπωσίασε τους πάντες – ο Χένρι το είδε τελικά το 1974 και είπε: "Κάντε το έτσι". Αυτό το αυτοκίνητο πήρε αμέσως θέση στην καρδιά του Ford Henry, ο οποίος επέλεξε ακόμη και το όνομα. Fiesta λοιπόν – που στα ισπανικά σημαίνει γιορτή/ πάρτι.
Escort RS1700T

Το Escort RS1700T είναι, για τους petrolheads, ο απόλυτος μονόκερος της Ford. Αυτό το θηρίο με τα τρία μάτια είναι ακόμα πιο σπάνιο - είναι ένα από τα δύο αγωνιστικά "μουλάρια" που κατασκεύασε η Ford Motorsport.
Ήταν μια τρομερή ιδέα. Tοποθέτηση turbo στον βραβευμένο σε αγώνες κινητήρα BDA για να τριπλασιάσετε την ισχύ που είχε ένα XR3 και η κίνηση μεταφέρθηκε από τους εμπρός στους πίσω τροχούς. Στη φωτό που βλέπετε συνεπιβάτης είναι ο πρίγκιπας Μιχαήλ του Κεντ και ο οδηγός που πλαγιολισθαίνει με το ανεκτίμητο πρωτότυπο είναι ο πολύς Pentti Airikkala.
Escort RS Turbo

Πολύ λίγα μοναδικά Ford ξέφυγαν από την "αιχμαλωσία", αλλά αυτό είναι ένα από ένα πολύ ιδιαίτερο τρίο. Η Lady Diana είχε μια σειρά από Ford Escorts, συμπεριλαμβανομένου ενός κόκκινου XR3i κάμπριο. Η ομάδα που φρόντιζε την ασφάλεια της Lady D ήθελε να οδηγεί κάτι πιο διακριτικό και το αφεντικό δημοσίων σχέσεων της Ford είχε μια λαμπρή ιδέα - ένα μαύρο Escort RS Turbo. Κατασκευάστηκαν τρία αυτοκίνητα, ένα για μεγιστάνα εκδότη της Fleet Street και αυτό που βλέπετε, που λειτουργούσε ως κράχτης.