To ηλεκτρικό πεπρωμένο φυγείν αδύνατο.
Η Nissan σχεδιάζει να λανσάρει 15 νέα ηλεκτρικά μοντέλα μέχρι το 2030 και ας μην ξεχνάμε ότι στο γκαράζ της σταθμεύει ήδη το Leaf, ένα από τα δημοφιλέστερα BEV παγκοσμίως. Κάνε λοιπόν τη σύνδεση μεταξύ της επιμέλειας που δείχνει η Nissan στην ηλεκτροκίνηση, και της Nismo, του τμήματος αγωνιστικών δραστηριοτήτων και ειδικών εκδόσεων της εταιρίας, που πρέπει να συνεχίσει να βγάζει το ψωμάκι του και στην εποχή των μπαταριών. Ναι, το division που έχει ευεργετήσει την αυτοκίνηση με ακραίες εκδόσεις, του ακραίου GT-R, θα απλώσει τα καλώδιά του στα ηλεκτρικά μοντέλα της εταιρίας. Ή αντίστροφα.

Μιλώντας αποκλειστικά στους συναδέλφους του βρετανικού Top Gear, και στο πλαίσιο -που αλλού;- του αγώνα Formula E που πραγματοποιήθηκε το προηγούμενο Σαββατοκύριακο στο Μονακό, ο πρόεδρος της Nissan Europe, Guillaume Cartier, επιβεβαίωσε ότι η εταιρεία εξετάζει ποια από τα επερχόμενα ηλεκτρικά της αυτοκίνητα, θα ήταν τα καταλληλότερα για την υπέρβαση της "Nismo-ποίησης". Για την ώρα και εκτός του Leaf, η Nissan έχει στις ηλεκτρικές της τάξεις και το Ariya, ενώ το ξακουστό Micra της οικογένειας -Χωραφά- των supermini, θα κουνήσει το μαντήλι στους θερμικούς κινητήρες στην επόμενη γενιά του, το 2024.

"Η Nismo είναι ένα περιουσιακό στοιχείο που έχουμε", εξήγησε ο Cartier, "Και θέλουμε να το "αναζωογονήσουμε". Θα έχουμε ας πούμε κάποια αυτοκίνητα (σ.σ. ηλεκτρικά) με το σήμα της Nismo; Η απάντηση είναι ναι".
Θα μπορούσαμε λοιπόν να δούμε ένα hot hatch, ηλεκτρικό Micra Nismo; Ή ένα Ariya Nismo; Το Top Gear έχει ήδη οδηγήσει ένα πρωτότυπο Leaf RC εξελιγμένο από τη Nismo και παρατήρησέ το με προσοχή γιατί βγάζει μάτι. Μέχρι στιγμής πάντως, η εταιρεία δεν έχει αποφασίσει προς ποια κατεύθυνση θα κινηθεί, με δεδομένο ότι πρέπει να εξετάσει τις απαιτήσεις της παγκόσμιας αγοράς. Ωστόσο, τίποτα δεν είναι εκτός συζήτησης.
Είναι λογικό, εξάλλου. Οι περισσότεροι κατασκευαστές σχεδιάζουν να αξιοποιήσουν με τον ένα ή τον άλλο τρόπο την κατηγορία των "γρήγορων ηλεκτρικών": Η VW έχει τη σειρά GTX, η Seat την Cupra, η Ford έχει την Μach-E GT. Γιατί λοιπόν να μην χρησιμοποιήσει η Nissan το αγωνιστικό της τμήμα για να προσθέσει λίγο pedigree;
"Το θέμα είναι ότι δεν πρόκειται για τέχνασμα", επιμένει ο Cartier. "Για να χρησιμοποιήσω μια αγγλική έκφραση, δεν πρόκειται για 'κραγιόν σε ένα γουρούνι' (σ.σ. φτιασίδωμα). Οπότε απαιτούνται επενδύσεις για να διασφαλίσεις τις επιδόσεις".

Τι σημαίνει λοιπόν "απόδοση" στο πλαίσιο της "Nismo-ποίησης"; "Αυτό είναι σχετικά εύκολο να το καταλάβει κανείς: συγκεκριμένη ανάρτηση και σύστημα κίνησης. Στην περίπτωση του Ariya, αυτό είναι μια πρόκληση, επειδή ήδη έχουμε μια μεγάλη μπαταρία και υψηλές επιδόσεις. Οπότε πρέπει να πάμε ακόμη πιο ψηλά".
Όποια κι αν είναι η άποψή σου για τα σπορ ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η Nissan φαίνεται να εννοεί αυτά που λέει. Ποντάρει ούτως ή άλλως σε ένα πλήρως ηλεκτρικό μέλλον: ο Chief Operating Officer, Ashwani Gupta, επανέλαβε το Σαββατοκύριακο ότι η Nissan δεν επενδύει πλέον σε κινητήρες εσωτερικής καύσης και βασίζει τις ελπίδες στις μπαταρίες στερεάς κατάστασης (ή μπαταρίες στέρεου ηλεκτρολύτη, που θα αντικαταστήσουν τις συνήθεις μπαταρίες λιθίου), που υπολογίζει ότι θα ξεπεράσουν κατά πολύ τη σημερινή τεχνολογία, όταν θα μπορούν να παραχθούν μαζικά, το 2028.
Επίσης, δεν ξεχνάμε ότι η Nissan μόλις αγόρασε την e.dams -την εταιρεία που είναι υπεύθυνη για την ομάδα της Nissan στην Formula E- έτσι ώστε να μπορεί, σύμφωνα με τα λόγια του Cartier, "να οδηγήσει το πεπρωμένο μας". Όλα αυτά, τη στιγμή που παρουσιάστηκαν ήδη τα Gen 3 μονοθέσια της Formula E, με την τελική των 320 km/h.
A, στο διοικητικό συμβούλιο της Formula E, βρίσκονται ο Cartier, ο Tommaso Volpe, επικεφαλής του αγωνιστικού τμήματος της Nissan παγκοσμίως, και ο Takao Katagiri, επικεφαλής της Nismo. Ξανακάνε τη σύνδεση.